BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Rover Assistance ?
  • spudje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 4
    GeregistreerdCOLON di mei 03, 2005 5:25 pm
    WoonplaatsCOLON Borgerhout

    Rover Assistance ?

    door spudje » di mei 03, 2005 5:37 pm

    Vandaag heb ik met mijn geliefde trophy een ongeluk gehad. Vrachtwagen had me niet gezien en heeft me tegen mijn voorganger (ook een vrachtwagen) geduwd.
    Grote brokken - is nu binnen voor expertise.

    Bel ik naar rover assistance of ze me niet kunnen komen slepen (heb m'n lidmaatschap al elk jaar verlengd, inclusief dit jaar). Bestaat rover assistance niet meer ! Gezien het faillissement hebben ze gewoon alle contracten geschrapt zonder iemand daarvan op de hoogte te brengen. Zelfs onze consessiehouder wist hier niets van. Of we hebben het nieuws niet al te best gevolgd ????
    En wat met het geld dat we juist betaald hebben voor deze assistance ? Pech voor de leden, maar we zijn onze centjes kwijt volgens hen.

    Daar stond ik dan. Dacht ik eventjes geholpen te zijn !
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di mei 03, 2005 8:06 pm

    Eerst en vooral welkom op het forum.

    T'is inderdaad zeer spijtig, maar dat is nu eenmaal de gang van zaken bij faillisementen, de aandeelhouders, toeleveranciers etc.. allemaal de centen kwijt. Zo geldt dat dus ook voor de klanten die nog geld en/of diensten te goed hebben van een firma die niet meer bestaat.
    Rover Belgie is dacht ik dus nog niet falliet, je hebt er trouwens telefonisch contact met gehad, maar kunnen zij zelf geen assistance waarborgen ?
    Enfin, t'zal er ook op sterven na dood zijn natuurlijk.

    Nog even dit in de kantlijn : Zelfs andere grote auto-concerns zijn op sterven na dood (falliet), ja zelfs GM. Ook Ford en Mercedes zitten in slechte papieren, het zou alleen Toyota echt goed voor de wind gaan....tja :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di mei 03, 2005 9:40 pm

    Spijtig dat je MG kapot is. Heb je er toevallig nog foto's van?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di mei 03, 2005 10:15 pm

    Ouch....

    m'n medeleven spudje.

    Dat je niet op de service kon rekenen waarvoor je betaalde maakt de zaak alleen maar pijnlijker. De invoerder MG Rover Belux is een onderdeel van MG Rover en wordt vandaag de dag ook 'beheerd' door PWC. Ik kan je eventueel wel de contact gegevens van die mensen doorspelen.

    Welke Trophy heb je eigenlijk (kleur, nummer).... die gele Trophy die ik hier af en toe eens zie (woon in Berchem).

    Maak de schatter duidelijk dat het hier om een zeer beperkte en tevens genummerde oplage gaat.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • spudje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 4
    GeregistreerdCOLON di mei 03, 2005 5:25 pm
    WoonplaatsCOLON Borgerhout

    door spudje » di mei 10, 2005 6:11 pm

    Heb vandaag telefoon gehad en hij kan gemaakt worden. Moet het wel voorschieten omdat de tegenpartij van nederland komt. Bon, als ik daar mijn mgke mee terugkrijg ...

    Inderdaad, Erik. Dat ik op dat moment nog te horen moest krijgen dat ik niet geholpen zou worden, gaf me wel helemaal een rothumeur.
    Gelukkig kon ik nog zelf naar de garage rijden.
    Bruno, 't is inderdaad wel zo en 't is spijtig dat het met die faillissementen altijd zo gaat. Nochtans hadden ze mij (via de bank waar m'n vrouw werkt) gezegd dat je dat geld normaal zou moeten kunnen terugvorderen (is wel een hele procedure en de vraag is of je het dan wel degelijk terugkrijgt), maar voor dat geld ga ik nu niet onozel doen. 't Is nu zo, hè. k Vind het alleen schandalig dat ze niemand iets hebben laten weten. Daar sta je dan ... juist gebotst (dus al helemaal overstuur), maar in 't gedacht dat je geen miserie hebt omdat je ingeschreven bent bij een assistance en dan zeggen ze je doodleuk dat het niet meer geldig is en dat je nog eens over de 250 € zal moeten betalen om geholpen te kunnen worden. Niet echt grappig. Maar zoals ik al zei : het is nu zo.
    Ze konden inderdaad bijstand verlenen, maar dan wel tegen betaling van de volle pot.

    ik rijd met een gele trophy - nummerke 16.

    kan dus best zijn dat je ons al eens gezien hebt, want wij wonen in borgerhout (grens met deurne-zuid).

    Gelukkig hoeft er nu geen schatting te gebeuren.

    Bedankt voor de reacties 8) . k Ben in elk geval al heel blij dat ik mijn mg terugkrijg :D .
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten