Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou?
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou?

    door Superboer » di dec 28, 2010 7:37 pm

    Mijn F staat nu al ruim twee weken ongebruikt in de vrieskou. Normaal gesproken probeer ik 's winters er tenminste eenmaal in de veertien dagen mee te rijden en hem zo door de winter heen te helpen. Maar ja, nu ligt er nog steeds een pak sneeuw bij mij in de straat en komt het er dus niet van om hem even warm te rijden, met als gevolg dat ie dus al meer dan twee weken niet gelopen heeft.
    Hoe doen anderen dat? Rijden jullie er de hele winter regelmatig mee of laten jullie hem gerust gedurende een langere periode ongebruikt staan?
    Ik ben altijd bang dat ie na een week of twee stilstand plots niet meer wil starten (ik maak overigens wel gebruik van de welbekende accu onderbreker).
    Laatst bijgewerkt door 2 op Superboer, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door BlackFox » di dec 28, 2010 7:45 pm

    Hier staat 'ie al sinds 1 november in de koude garage. En dat gaat nog zo blijven tot maart :mrgreen:

    Buiten is wel iets minder opportuun wegens al dat vocht en zo, en aangezien ze nu ook niet geweldig waterdicht zijn met die sneeuw...
    Qua starten zou ik echter geen problemen verwachten.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Ronald MG TF » di dec 28, 2010 8:25 pm

    Normaal gezien rij ik iedere dag in m'n TF, zomer, winter...
    Momenteel staat hij wegens omstandigheden sinds zaterdagmorgen stil en zal pas in't beste geval donderdag terug dienst doen.
    Ik ben er zeker van dat ze me niet in de steek zal laten... :wink:
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Arjan » di dec 28, 2010 10:37 pm

    Mijn record 'niet gereden tijdens winterse ongemak' staat op 18 dagen. Hij starte toen even moeizaam, maar toch, hij sprong daarna direct aan. De tweede keer na 15 dagen stilstaan gaf de accu geen leven meer. De wegenwacht heeft hem voor mij aangezwengeld :D Ik denk dat ik toch ook maar eens een accu onderbreker ga aanschaffen.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Tukker » di dec 28, 2010 10:44 pm

    Je kan hem een keer een dagje aan de lader zetten maar als je de accu hebt afgekoppeld zou hij het toch wel 2 maand moeten volhouden zonder laden.

    Je kan hem natuurlijk ook gewoon één keer in de week starten en als je denkt dat de accu minder wordt laad je hem met een lader bij. :idea:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Superboer » di dec 28, 2010 10:48 pm

    Tukker schreefColonJe kan hem natuurlijk ook gewoon één keer in de week starten en als je denkt dat de accu minder wordt laad je hem met een lader bij. :idea:


    Bedoel je dat je hem start en een vervolgens een tijdje stationair laat draaien zonder er mee te rijden?
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Tukker » di dec 28, 2010 11:20 pm

    Superboer schreefColonBedoel je dat je hem start en een vervolgens een tijdje stationair laat draaien zonder er mee te rijden?


    Yep, even lekker de olie rond laten pompen en gewoon weer uit, warm draaien heeft geen zin en leverd alleen condens op. Gaat hij niet fijn rond bij het starten dan zet je hem een dag aan de lader.

    Maar let wel ook een MG kan gerust weken stil staan alleen is het niet goed als een accu leeg blijft staan.
    Mijn motor rijd de hele winter niet meer maar zet ik iedere maand een dag aan de lader voor het behoud van de accu. Daarom bouwen velen de accu uit maar dat is niet handig als je af en toe wilt rijden.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Superboer » di dec 28, 2010 11:24 pm

    Als de door Erwin Krol aangekondigde dooi aanval nog even op zich laat wachten, dan laat ik 'm vandaag of morgen alleen even een poosje stationair draaien. Valt de dooi daadwerkelijk in dan ga natuurlijk een stukje tuffen.

    Voor onze Belgische vrienden: Erwin Krol is de Nederlandse Armand Pien :wink:
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Powerman » di dec 28, 2010 11:29 pm

    Die van mij staat al weer een maandje stil , zodat mn banden wel vierkant lijken als ik een rondje rij.

    Na een tijdje rijden zetten de banden zich weer een beetje en ben ik van dat gehobbel af.

    Hebben julie hier ook wel eens last van :?:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Superboer » di dec 28, 2010 11:40 pm

    Powerman schreefColonDie van mij staat al weer een maandje stil , zodat mn banden wel vierkant lijken als ik een rondje rij.

    Na een tijdje rijden zetten de banden zich weer een beetje en ben ik van dat gehobbel af.

    Hebben julie hier ook wel eens last van :?:


    Heel erg herkenbaar, al na een week stilstand! Na een paar kilometer te hebben gereden merk ik er echter niets meer van :D
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Tukker » di dec 28, 2010 11:42 pm

    Powerman schreefColonHebben julie hier ook wel eens last van :?:



    Nee, die kans krijgt hij niet. :twisted:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Janmgf » di dec 28, 2010 11:55 pm

    Mijn Fje staat geriefelijk onder de carport.

    Alleen als er oostenwind staat komt haar kontje onder de sneeuw te zitten.

    Afbeelding

    Om de twee weken een dagje aan de accu-druppellader en ze is weer helemaal happy.
    En zodra de weg droog is gaan we fijn een blokje om. :thumbsup:

    Onze Oldsmobile mag, gezien haar leeftijd (nu 52 jaar :!: :!: ) binnen slapen.
    En die komt sowieso alleen maar buiten als het zonnetje weer schijnt.
    Bovendien kost dat een fortuin aan benzine.
    Alleen al om te starten moet ik een koffiekopje "naft" in de carburateur gieten.
    Maar dan slaat de motor wel meteen aan.
    Dat gaat op dezelfde manier zoals ouderwetse vliegtuigmotoren startten, eerst even lopen op een paar cilinders met de nodige rook. En dan na een paar seconden doen alle 8 pitten vrolijk mee en hoor ik een gorgelend geluid vanuit de benzinetank om aan te kondigen dat ze er weer zin in heeft.
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Kachel » wo dec 29, 2010 12:35 am

    Die van mij staat al 2 weken stil.. Ik heb er sinds de aanschaf al wel 1 1/2 uur in gereden in totaal :(
    Maar ik wil hem niet in de pekel rijden dus wacht ik nog even. Ik wil er ook nog wel een aantal dingen aan doen voordat ik weer een eind ga rijden, misschien gaat dat lukken met een kacheltje in de garage :|
    Ik ben bang dat de accu dat niet gaat trekken maar dan zal ik hem wel even aan de lader zetten.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Andros » wo dec 29, 2010 1:26 am

    Normaal rij ik er gewoon mee door, dagelijks, ook in de winter. Echter ben ik er vorige week mee gecrasht (zie andere topic) dus nu staat de wagen tijdelijk binnen en gaat ie daarna wat adresjes af om gefixt te worden. Denk dat ik eind januari oid wel weer op de weg te vinden ben met de TF :)
    De nachtspotter!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Hoe lang staat jullie F / TF ongebruikt buiten in de kou

    door Bruce » wo dec 29, 2010 9:55 am

    mijne staat alweer een week of 3 stil onder een dikke sneeuw deken, als de wegen weer een beetje begaanbaar zijn pomp ik hem even op en als hij niet start haal ik de accu wel even uit de alfa.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten