BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Airco « Thread started: Feb 19th, 2004, 11:01 am »
  • Johan V

    Airco « Thread started: Feb 19th, 2004, 11:01 am »

    door Johan V » di maart 23, 2004 10:22 pm

    Ja, weer een vraag van mij.......(zal nog wel ff blijven ook...)

    Want, ik heb het idee dat mijn airco gewoon niet werkt.....
    Hoewel de auto voor aankoop (zeg maar gerust met een dikke 9) door de DEKRA keuring is gekomen....
    Heb ik het idee dat de airco niet werkt....
    In alle andere auto's waarin ik airco cq climatecontrol had "voelde" ik 'm aanslaan, en duidelijk ook.....
    Maar in deze MG-F voel ik helemaal niets als ik 'm aanzet.....
    En ja, echt controleren lukt ook niet met 2 graden als buitentemperatuur.....

    Weten jullie wat?
    Ik hoop het nog te horen.....
    -----------------reply Bruno -------------------

    Tja, een moeilijke vraag, want weinig MGF rijders hebben een airco in hun wagen.
    Ik zou in ieder geval de hoeveelheid gas eens laten controleren in uw aircosysteem.
    Indien er te weinig gas in zit functioneert het systeem niet.
    Tenzij er een electrisch probleem is. controleer even de zekering die overeenkomt met de airco-unit.
    Maar mijn vermoeden gaat echt wel uit naar een tekort aan gas, of misschien zelfs een lek, waardoor het gas ontsnapte.
    Staat de wagen al lang stil ? Bij lange inaktivatie, durven de o-ringen van een airco-systeem hard te worden waardoor een fit ontstaat. Laat ook dit controleren. Trouwens als de O-ringen slecht blijken te zijn, zal de verdamper ook wel vol bacterieen en schimmels zitten waardoor een reiniging noodzakelijk is. Dit laatste zorgt er wel niet voor dat de airco niet meer werkt, maar geeft geurhinder, en als ze dan toch bezig zijn eraan te werken.....

    HTH
    -----------------reply JohanV-------------------
    Tsja....dus ik moet gewoon een keer terug met de auto, naar de dealer, want we hebben 3 maanden garantie.....
    Maar dat kan ie waarschijnlijk niet zelf.....
    Dat zal we uitbesteed worden.....

    Ik ga zo wel ff bellen.....
    Bedankt voor zover!

    -----------------reply Thomas-------------------
    Als ik de airco aanzet zie en voel je een dipje in het toerental.
    Ik meen dat als de buitentemperatuur onder de 5 a 6 graden komt
    slaat de airco niet meer aan anders bevriest hij.

    Even testen als het buiten een graad of 8 of hoger is.
    Tijdens het rijden voel je duidelijk de airco aan en uit gaan.

    Succes

    Thomas

    -----------------reply Johan Slagter-------------------
    Als de airco werkt, gaat het toerental naar ongeveer 1200 rpm, ipv ongeveer 850 rpm.
    Het is volgens mij wel zo dat de buitentemperatuur hoger moet zijn dan 4 graden.

    Johan

    -----------------reply Ghostrider-------------------
    In het werkplaatshandboek staat, dat de airco idd. niet werkt bij lichte tot gewone standaard (?) vorst...
    Wanneer er ijsvorming op de koelvinnen is, registreert een sensor op de een of andere manier dat, en zorgt er dan voor dat de airco gaat draaien...
    Dacht zelf ook dat de mijne kapot was... Gelukkig niet

    -----------------reply JohanV-------------------

    We zullen ff moeten wachten tot beter weer.......dan kunnen we de boel uitproberen.....

    Heeft 1 van jullie eigenlijk een idee wat het zou kosten om de filters en het gas te verschonen? Zodat ie weer als nieuw werkt?
    Iemand al eens gedaan?
    -----------------reply Bruno -------------------

    Pollefilter wordt normaal elke grote beurt vervangen. Vervangen van gas heeft weinig zin, als er maar genoeg inzit.


    -----------------reply JohanV-------------------
    Ow, okee!!!

    Dus dat zou (als het goed is) al vervangen moeten zijn.....

    -----------------reply Johan Slagter -------------------

    Een pollenfilter op een roadster, wat een onzin.

    Johan
    -----------------reply Jupilerman-------------------
    kan de compressor van de airco niet bevriezen bij koude temperaturen?
    De verwarming werkt sowieso niet op mijn *F*; om "koele" lucht te hebben moet hij echte helemaal op koud staan. Om warme lucht te hebben 2mm hoger ;-)

    enfin, ik gebruik mijn airco - en die werkt naar behoren - om mijn vorruit te demisten.
    Ik merk ook op dat indien ik de airco gebruik, de temperatuur veel beter te regelen valt, ook naar de warme kant toe. Een airco is dat eigenlijk gelijk aan klimatisatie vraag ik mij af. ttz, kan ik er ook 22° continu uitkrijgen of dient hij in de *F* alleen maar om te koelen (waarom zou mij dat niet verwonderen?). Kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Ik hoor de compressor niet wezenlijk aanslaan.

    cheers jupke.
    (eindelijk weer een beetje tijd gevonden)

    -----------------reply Bruno -------------------
    Ik vind de airco eigenlijk niet echt onzinnig op een F, t.t.z. wel onzinnig als je hem gebruikt op warme dagen i.p.v. topdown te rijden, maar zeker niet onzinnig in de winter en op regenachtige dagen om de boel dampvrij te houden. Met een airco is dat in een wip klaar. Dus airco heeft vooral nut als het niet te warm is in een F IMO. Nadeel is de +10 pk die je verliest als je de airco inschakelt.

    -----------------reply Ghostrider-------------------
    Wel eens op de snelweg gezeten met je dak open en het begint ineens te regenen? Je kunt niet direct stoppen....?
    Dan ben je blij dat je een airco hebt, geloof me.
    In een mum is alles weer droog :-).

    -----------------reply Bruno -------------------
    ...na het dak te hebben dichtgedaan naar ik veronderstel, zoniet, straffe airco !

    -----------------reply JohanV-------------------
    Het lijkt me zowieso lekker als het heel heet is.....
    En je staat in de file ofzo....kan je 'm lekker koude lucht laten blazen op je voeten....

    -----------------reply Johan-------------------

    De airco in een F is alleen een koeling, en GEEN climate control. Dan hadden ze een regelaar in moeten bouwen.

    Johan
    -----------------reply Thomas-------------------
    In de file met open kap en de airco aan is heerlijk
    en wat dacht je als je naar een feestje gaat of ergens eten
    en mevrouw is net ruim een half uur bezig geweest om der haar perfect
    te krijgen, dan wil die echt niet met de kap open rijden dan is die airco
    heerlijk.

    Thomas

    -----------------reply Bruno -------------------

    Neen niet alleen een koeling, maar een volwaardige airco, anders zou het ontdampen ook niet werken. Het is gewoon een manuele airco en geen electronische die op temperatuur blijft. ik denk dat je dat wil zeggen, maar het is dus nogmaals wel degelijk een airco, en als hij alleen zou koelen, is het dus geen airco maar een ijskast
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » wo maart 31, 2004 10:26 pm

    Johan hoe is het nu met de airco?
    Buiten is het nu weer de temperatuur om te testen.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » do apr 01, 2004 10:50 am

    Airco was stuk, hij ging iig niet meer aan.
    De MGF staat inmiddels weer in de garage, waar ie o.a. voor dit mankement onder handen wordt genomen!
    Zodra ik meer weer post ik de oorzaak!
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » vr apr 02, 2004 6:47 pm

    Het systeem had te weinig druk, is imiddels weer opnieuw gevuld, en werkt weer naar behoren.
    Morgen ff testen.... 8)
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » vr apr 02, 2004 6:51 pm

    Airco achteraf inbouwen is zeker alleen een optie als je het salaris van Dhr. B. Gates hebt? :?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » vr apr 02, 2004 7:01 pm

    Volgens mij gebeurt het wel vaker, en is het niet zo heel gek veel duurder als normaal als optie....

    Ik heb het ooit eens nagevraagd voor een Subaru Impreza, en dat zou toen op ongeveer 3000 gulden komen..... :?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » vr apr 02, 2004 7:29 pm

    Dan moet je hem zeker wel zelf inbouwen? Want ik heb begrepen dat bijna het hele interieur (d.w.z. dash) eruit moet.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » vr apr 02, 2004 10:34 pm

    Dat was incl. inbouw, bij aankoop van een auto weliswaar....
    In de Subaru werd toen geen airco geleverd, moest achteraf ingebouwd worden...
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » vr apr 02, 2004 10:42 pm

    ik heb links en rechts even gechecked en een airco unit kost bij de dealer iets meer dan € 2000,00 :!: :!: :!: :?

    Is het uberhaubt wel zelf in te bouwen of heb je hier specialistisch gereedschap voor nodig :?:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » za apr 03, 2004 12:31 am

    Ik heb geen idee.... :?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » za apr 03, 2004 8:26 am

    Een originele inbouwen is volgens mij niet te doen, het is te veel werk en daardoor te duur.

    Het dashboard moet eruit, er moet een andere kabelboom in, slangen geplaatst. Het zou zelfs wel kunnen dat de mems vervangen moet worden voor een andere, ik weet dit niet zeker.

    Johan
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za apr 03, 2004 11:53 am

    En daarenboven, waarom zou je het doen :
    ten eerste : Als het warm is doe je het dak open en zet je toch geen airco op zeker.
    ten tweede : Je verliest een pak pk's met de airco op "on"
    ten derde : Een airco installatie weegt weer enige kilo's, iets dat de tuning-freaks onder jullie dan weer kunnen missen als kiespijn.
    ten vierde : Voor de prijs van de airco heb je een mooi getunde blok, en nog geld over om een ventilator te kopen :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » za apr 03, 2004 6:52 pm

    Ten eerste, ik zou het ook NOOIT achteraf laten inbouwen....
    Maar als ik een keus zou hebben tussen een MGF met en zonder airco....ga ik voor de gene MET.....

    1: Wacht maar tot je in de file staat (hier in de randstad zeer regelmatig) met 30 graden en de zon op je knar, lekker die koude lucht op je benen....hmmmm, zalig!!!
    2: Airco slaat (bij MG) automatisch af, zodra je 80% of meer van je vermogen eist (staat in instructie boekje), dus plankgas, en de koude lucht is weg, en hoppa al het vermogen naar de achterwielen.
    3: Paar kilo's meer of minder...who cares? Eet maar wat minder vet, beter voor je cholesterol, en weer een paar kilo's minder mee te sjouwen...
    4: Hier heb je VOLKOMEN gelijk. Je kan er veel andere leuke dingen voor doen. Volgende keer een MGF zoeken MET airco, is het enige wat je kan doen....
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo apr 04, 2004 3:03 am

    Precies, ik denk dat ik het ook te dure bezigheid vind. :cry:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten