BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
slechte respons op K&I +52mm tb
  • Rene Ramone
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 22
    GeregistreerdCOLON zo jan 02, 2005 5:34 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Holland

    slechte respons op K&I +52mm tb

    door Rene Ramone » zo mei 01, 2005 11:07 pm

    Heb vandaag lekker in het zonnetje de Amaranth (sorry )
    F (vvc)van mijn vriendin voorzien van een 52mm tb en een K&I filter met aanvoerpijpen.... Ben even gaan testrijden en los van het geluid (super!)
    en het feit dat hij vooral in de hogere toeren meer vermogen heeft , viel mij iets op. Als de motor stationair draait (800rpm) en ik geef snel gas
    , dan lijkt het geluid en toerental eerst te smoren om vervolgens met een vertraging toch te reageren. Is dit normaal?
    MGF VVC 1997 amaranth. airco, 52mmtb, K&N, Rollbar,rood leer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo mei 01, 2005 11:27 pm

    heu, eigenlijk niet, maar ik zou het eens zelf willen horen om zeker te zijn, want inderdaad in het begin lijkt het alsof de motor wat "dof" zuigt, maar een vertraging zou ik het niet durven noemen.
    Dat je een vermogenswinst ervaart bij hoog toerental is goed, maar je zou zeker geen verlies (dip) mogen voelen bij een lager toerental, want je rijdt immers met een VVC, daar waar de K&N 57i speciaal werd voor ontwikkeld.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » ma mei 02, 2005 8:41 am

    Volgens mij was dat inderdaad zo, alleen uit stilstand was het net of er een dip in het vermogen zat. Het toerental waarbij dat gebeurde weet ik niet zeker, maar ik dacht bij zo'n 2500 RPM.

    Dat was voor mij ook de reden om een gesloten filter te kopen.

    Johan
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma mei 02, 2005 10:07 am

    Ik denk dat Rene de "dip" bedoel icm het zuigende geluid dat je hebt wanneer je vanuit stationair meteen het gaspedaal zo snel mogelijk onderin trapt. Gewoon normaal dus in dat geval.

    Ps voor Amaranth hoef je geen sorry te zeggen, voor die K&N daarintegen :wink: (inside joke) :lol:
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma mei 02, 2005 10:17 am

    :mrgreen:
  • Rene Ramone
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 22
    GeregistreerdCOLON zo jan 02, 2005 5:34 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Holland

    door Rene Ramone » ma mei 02, 2005 10:33 am

    Dat bedoelde ik ja. Dank!!

    Sorry ivm Amaranth omdat ik de vorige keer zei dat íe PAARS was :lol:
    MGF VVC 1997 amaranth. airco, 52mmtb, K&N, Rollbar,rood leer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 02, 2005 7:52 pm

    Normaal gezien zou er geen dip mogen optreden bij gebruik van een K&N 57i en een VVC, want daar is die filter voor gemaakt. Ik bijvoorbeeld, heb dus die dip totaal niet, hij treedt normaal alleen op bij MPI's, tenzij je de darm die tussen K&N en TB zit inkort.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma mei 02, 2005 8:56 pm

    hij bedoelt niet "de" dip bij 2500(?) rpm maar de "vertraging" icm zucht die je hoort als je hem vanuit stationair zsm vol in trapt (dus uit de versnelling).
    Building >200BHP K-series
  • Rene Ramone
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 22
    GeregistreerdCOLON zo jan 02, 2005 5:34 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Holland

    door Rene Ramone » ma mei 02, 2005 10:52 pm

    Klopt. Het is niet zozeer een dip in vermogen maar als ik stationair ineens snel het gaspedaal induw, meer een vertraging en een zuigend geluid.
    Snel hierna klimt hij normaal in de toeren.
    Ik had vanavond trouwens een rar ervaring. Ik wilde even een stukje flink wegtrekken waarna bij zo'n 6000 toeren ineens een hoog fluitend geluid te horen was en de motor op zo'n 3500 rpm bleef hangen.
    Ik heb direct de kant gezocht en gekeken. Alle slangklemmen van Filter en rubber aangedraaid en de stepper gereset. Hierna geen last meer gehad......Iemand een id?
    MGF VVC 1997 amaranth. airco, 52mmtb, K&N, Rollbar,rood leer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma mei 02, 2005 11:58 pm

    Het is niet zozeer een dip in vermogen maar als ik stationair ineens snel het gaspedaal induw, meer een vertraging en een zuigend geluid.

    Had ie dat dan voordien niet ? IIRC heeft de onze dat ook: het gas volledig en direct indrukken en de auto reageert pas bij wijze van spreken na een halve seconde. 't Waren natuurlijk ook niet de meest ideale omstandigheden om een open-luchtfilter te testen vanuit silstand. :?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten