BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Hoofdstroom kabel
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Hoofdstroom kabel

    door Ultimate » zo okt 31, 2010 11:02 pm

    Misschien dat iemand me hier mee kan helpen, of er al ervaring mee heeft...
    Ik wil dus een battery cut off switch maken maar wil de schakelaar liever in de cabine hebben.

    Deze heeft mijn voorkeur:
    http://cgi.ebay.nl/Battery-Isolator-Cut ... 335ebb8c65

    Maar waar onderbreek ik dan mijn hoofdstroom kabel?
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » ma nov 01, 2010 11:16 am

    Meteen bij de accu zelf en gebruik alsjeblieft een relais. Lijkt me een stukje veiliger :)
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » ma nov 01, 2010 11:35 am

    Ik heb z'n schakelaar in mn auto zitten zal vanmiddag wel effe kijken hoe dat zit.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di nov 02, 2010 12:58 am

    Andros schreefColonMeteen bij de accu zelf en gebruik alsjeblieft een relais. Lijkt me een stukje veiliger :)


    Het relais moet dan wel vele honderden Ampère kunnen hebben, want dat gebruik je tijdens het starten.

    Zelf heb ik zo'n schakelaar zoals op de link afgebeeld in de kofferbak van één van mijn auto's zitten, werkt uitstekend. De accu ligt ook achterin bij deze auto.

    Zo'n schakelaar moet je wel van enige kwaliteit kopen, liefst met FIA keuring, dan weet je zeker dat het goed is.

    De schakelaar dient wel deugdelijk gemonteerd te zijn zodat deze niet in zijn geheel los komt en zo contact met het chassis, of metalen onderdelen in verbinding met het chassis kan maken.

    Voor de plaatsbepaling is de vraag of je deze schakelaar wilt gebruiken voor een soort van dagelijkse beveiliging, dus iedere keer als je de auto ergens achterlaat, schakelaar eruit, dus makkelijk bereikbaar of is het voor de winterstalling om te voorkomen dat de accu langzaam leeg loopt dan is de bereikbaarheid minder belangrijk.

    Gr. Hendrik
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di nov 02, 2010 1:51 pm

    Ik kan weinig aan het verhaal van Dirkje S1 toevoegen, alleen dat dit een oplossing is die bij vrijwel iedere klassieker is toegepast.

    Een mooie locatie bij een F is wellicht wat moeilijker te vinden maar voor incidenteel afschakelen is de massakabel aan de accu wellicht een goede optie. Tevens kun je dan redelijk eenvoudig een beugeltje maken om de schakelaar op te monteren.

    (let wel even op dat de radio wellicht zich iedere keer reset, het klokje stil staat en je het alarm weer moet synchroniseren (beetje met de knoppen van de AB spelen)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » di nov 02, 2010 4:08 pm

    Afbeelding

    Dit is mijn schakelaar, omdat ik zeer weinig met de auto rijdt (soms dagen niet) gebruik ik hem altijd zodat de accu niet leeg raakt en het alarm niet spontaan af kan gaan.
    ik moet wel telkens de ab opnieuw synchroniseren, maar dat is een kwestie van effe op de knopjes drukken en idd mn radio reset telkens, maar dat is het probleem niet.

    voor zover ik weet zit er geen relais tussen
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » di nov 02, 2010 4:49 pm

    ab opnieuw synchroniseren??? Wat is dit en hoe? achterbank kan het alvast niet zijn :D
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » di nov 02, 2010 5:03 pm

    AfstandBediening
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » di nov 02, 2010 6:07 pm

    Djw, Maar hoe moet je die dan opnieuw synchroniseren ?
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di nov 02, 2010 6:20 pm

    D.B.C. schreefColonAfbeelding


    Sorry, maar dit vind ik echt niet uitzien :oops: Dat had toch wat netter afgewerkt kunnen worden?


    Ikzelf heb wel nog nooit het alarm of de afstandsbediening opnieuw moeten afstellen wanneer ik de batterij heb losgehad?

    Wel de radio en de klok natuurlijk. Hier hangt hij in de winter gewoon aan de druppellader en klaar ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » di nov 02, 2010 8:18 pm

    masterpiece schreefColonDjw, Maar hoe moet je die dan opnieuw synchroniseren ?


    Je moet voor de eerste keer wat vaker op de knopjes drukken voordat ie het doet en daarna is het weer normaal.

    @BlackFox, het valt best wel mee, maar het zat er al in toen ik de auto kocht en kan het altijd nog verplaatsen.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » wo nov 03, 2010 5:00 pm

    Als je het ter beveiliging wilt gebruiken kan je een zekering van 16A in parallel zetten. Op die manier blijft de radio en het klokje werken wanneer je de massasleutel eraf haalt, maar als je de auto probeert te starten springt deze direct.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo nov 03, 2010 10:28 pm

    philipvanv schreefColonAls je het ter beveiliging wilt gebruiken kan je een zekering van 16A in parallel zetten. Op die manier blijft de radio en het klokje werken wanneer je de massasleutel eraf haalt, maar als je de auto probeert te starten springt deze direct.


    Tja maar dan werkt de reden waarom de meesten deze methode gebruiken dus niet. Neem van mij aan: bijna 100% van de klassieke auto's heeft zo'n schakelaar, allemaal voor 1 reden: zorgen dat je over een tijdje weer gewoon kunt starten.

    Overigens is een veel kleinere zekering al geschikt of kun je dan ook kiezen voor zo'n draaiknop op de accupool.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten