MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

    MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)

    door Marynus » zo okt 10, 2010 6:38 pm

    Beste forumleden.

    Mijn probleem: mijn MGF start niet

    Ik denk niet dat het de accu is, want reed eerst zonder problemen weg om te tanken en later even geld te halen. Toen ik hierna weer weg wilde rijden startte de MGF niet.

    Tijdens het tanken zat de benzinedop een klein beetje vast en ik ben bang dat ik de sleutel heb verdraaid. Bij het starten gingen alle lichtjes gewoon aan (accu, olie & handrem) en ik hoorde geen tikkend geluid bij het starten.

    Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? De sleutel is niet erg verdraaid en ik kan er de autodeur gewoon mee open doen.

    Alvast heel erg bedankt voor de hulp!!!
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

    door Marynus » zo okt 10, 2010 6:59 pm

    Ondertussen ook een reset geprobeerd door de auto met de sleutel te openen (maar deur dicht te laten) en vervolgens een keer of 10 op het "openen" knopje te drukken. Dit loste het probleem helaas niet op....
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo okt 10, 2010 7:07 pm

    Draait de startmotor?
    Het tikkende geluid is normaal gesproken de benzinepomp.
    Duidelijk heb je wel boordstroom, maar ik zou eerst even de zekeringen nalopen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

    door Marynus » zo okt 10, 2010 7:19 pm

    Bedankt voor de tip. Ik zag ook nog wat tips om een klopje op de startmotor te geven. Helaas weet ik niets van auto's af (bijvoorbeeld: waar zitten de zekeringen en hoe zie ik zonder apparatuur of er een kapot is), dus zal ANWB maar bellen (ik hoopte even dat er een simpele oplossing zoals het resetten zou zijn).
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo okt 10, 2010 7:27 pm

    2 weken geleden hetzelfde gehad.

    Als de startmotor en benzinepomp het doen (benzinegeur) dan controleer eens even je rotor en verdelerkap. Dit was bij mij ook het geval. Als je het motordeksel verwijderd zie je dit aan de linkerkant zitten als je achter de auto staat.

    Als dit het is, beste om beide dingen te vervangen. Ik was via de elise-shop incl. bougiekabels €64,- kwijt

    Gr,

    Tom
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

    door Marynus » zo okt 10, 2010 7:40 pm

    Ok, bedankt, maar dit zijn zaken die ik helaas aan iemand anders zal moeten overlaten. Jullie denken dus dat het niet aan een verbogen sleutel oid ligt?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo okt 10, 2010 8:14 pm

    Je verhaal komt overeen met dat van mij, het kan natuurlijk andere oorzaken hebben, de bobine als ik het goed heb.

    Indien het inderdaad de rotot en verdelerkap zijn zou ik dit toch zelf proberen te doen indien mogelijk. Het is heel simpel te vervangen en kan je een hoop garagekosten besparen. :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo okt 10, 2010 8:49 pm

    Marynus schreefColonOk, bedankt, maar dit zijn zaken die ik helaas aan iemand anders zal moeten overlaten. Jullie denken dus dat het niet aan een verbogen sleutel oid ligt?


    Sleutel op zich heeft geen intelligentie of chip.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

    door Marynus » ma okt 11, 2010 1:22 am

    Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar hoe zie ik of mijn rotor en verdelerkap kapot zijn?
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » ma okt 11, 2010 8:40 am

    dan zijn de metalen deeltjes afgesleten, bij de een de puntjes en de andere dat ding wat draait met de metalen lip.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » ma okt 11, 2010 9:58 am

    ik zou toch maar eens voor de zekerheid de accu door laten meten of hij nog voldoende stroom levert
  • Avatar gebruiker
    Sas
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 339
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 2:24 pm
    WoonplaatsCOLON Den Helder (NL)

    Re: MGF start niet (geen accuprobleem: startonderbreker?)

    door Sas » ma okt 11, 2010 10:23 am

    Marynus schreefColonBeste forumleden.

    Mijn probleem: mijn MGF start niet

    Ik denk niet dat het de accu is, want reed eerst zonder problemen weg om te tanken en later even geld te halen. Toen ik hierna weer weg wilde rijden startte de MGF niet.



    Had ik laatst ook, stukje rijden, ff neerzetten om bij iemand iets op te halen en vervolgens niet meer weg kunnen rijden... Nieuwe accu doet wonderen! 8)
    --- Groetjes Sas ---
    - 2002 Anthracite TF
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma okt 11, 2010 12:33 pm

    - Accu

    - Rotor + verdelerkap

    - Bobine



    Een paar opties die het dus mogelijk kunnen zijn.

    Eventueel dat je even in mijn topic kijkt:

    viewtopic.php?t=10708
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Marynus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON zo jun 17, 2007 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON Dordrecht

    door Marynus » ma okt 11, 2010 2:07 pm

    Heel erg bedankt voor al deze hulp!

    Ik denk dat het niet de accu is, omdat ik deze zeer kortgeleden vervangen heb (tenzij de accu snel verslechterd vanwege bijvoorbeeld lekstroom). Ook startte de auto zonder enige probleem kort hiervoor.

    Ik gok op de rotor, verdelerkap of bobine, maar laat jullie zsm weten wanneer ik nieuws heb.

    Groet,

    Marijn
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma okt 11, 2010 2:47 pm

    Als je een stroommetertje hebt kan je de rotor + verdelerkap even doormeten.

    Bij mij was et vooral de rotor die op 1 klein puntje nog stroom gaf, verder geleidde het niet meer. De verderlerkap was ook hard aan vervaning toe aangezien ik zo stukjes van de contactpunten kon afvegen.

    - Als je het motordeksel eraf hebt en je staat links van de auto zit de verdererkap meteen vooraan tegen het motorblok. Hier komen alle bougiekabels en de bobinekabel samen. (voordat je alles loskoppelt, kijk even of de nummertjes op de kabels er nog op zitten, nr: 1 t/m 4, anders deze even labelen).

    - De verdelerkap zit met 2 schroefjes vast, eentje links en eentje onderaan rechts.

    - Deze haal je eraf samen met een plastice ring.

    - Dan zie je het rotorarmpje, deze zit met 1 schroefje vast. Maat 10 als ik het me goed herinner.

    - Dit even eraf halen en doormeten indien mogelijk.

    Hopelijk lukt het een beetje!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten