BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Hoeveel kan een MGF hebben??
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Hoeveel kan een MGF hebben??

    door Bart-K » wo okt 06, 2010 7:51 pm

    Vandaag mijn eerste serieuze spin gehad met de F en daarbij helaas met mijn linker voorwiel tegen en over een stoeprand geketst.

    Band en velg zijn op het eerste gezicht niet beschadigd, maar mijn stuur staat wel iets scheef.
    Ook even onder de auto gekeken en ook daar was er op het eerste zicht niets kapot.
    Tijdens het naar huis rijden daarna ook geen vibratie gevoeld.

    Toch ben ik benieuwd of jullie wat tips hebben om de komende dagen op te letten ivm verborgen schade aan de ophanging, of specifieke punten onder de auto die beschadigd zouden kunnen zijn.
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo okt 06, 2010 8:04 pm

    November of december vorig jaar identiek hetzelfde aan de hand gehad, stuur stond ook scheef, voor de rest nergens iets te merken.

    Uitlijning laten doen om stuur recht te krijgen en voor de rest niks aan de hand ;) (gelukkig!)

    Wijze les geleerd: laten staan in de regen of wel met een fluwelen voet rijden en zo snel mogelijk Toyo's eronder!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo okt 06, 2010 8:46 pm

    Het voorste subframe is zeker niet idiot proof. Erop landen is funest, dat is in de projecten wel terug te lezen.

    Belangrijkste is in 1e instantie dat je een safe gevoel hebt achter het stuur, naast het niet trillen is het ook belangrijk dat de auto netjes rechtuit blijft rijden, ook bij 150+ en handjes van het stuur.

    Even laten uitijnen is niet onverstandig, niet dat je de eventuele verdere schade kunt zien, je banden hebben hierdoor wellicht een veel langer leven. Een goede band en bandencombinatie is essentieel voor het weggedrag van een F.


    Tja en verder: welkom bij de club van mensen die nu weten dat een F niet altijd even makkelijk in de omgang is :wink:
    (10 jr+ member :wink: )
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten