MG start niet meer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    MG start niet meer

    door ttdesign6 » za sep 18, 2010 7:01 pm

    Zojuist reed ik naar de winkel.

    Onder het rijden viel de motor helemaal uit. Gestopt en proberen te starten, maar hij wil niet meer.

    -Startmotor is in orde, deze doet het gewoon goed
    -De accu is ook in orde, even met startkabels geprobeert maar hielp niet
    -Ik rook vanmiddag al een sterke benzinelucht in de auto, nu weer

    Wat kan dit zijn en is het makkelijk op te lossen. Gelukkig gebeurde het nu en niet vanmiddag toen in in Charleroi zat.

    Reacties zijn meer dan welkom!

    Gr,

    Tom :(
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » za sep 18, 2010 7:12 pm

    Hoor je de benzinepomp draaien wanneer je het contact opzet?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » za sep 18, 2010 7:13 pm

    Volgens mij doet die het gewoon..aangezien ik ook aardig wat benzine ruik nadat ik probeer te starten.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » za sep 18, 2010 7:31 pm

    Auch, niet tof!

    Ik heb verleden jaar iets soortgelijks meegemaakt, al viel bij mij de motor niet volledig stil. Maar het scheelde niet veel.

    Bij mij stotterde de motor tijdens het rijden, zo erg dat ik hem nog net aan de praat kon houden. Zonder argwaan de auto op een parking stilgelegd, iets gaan eten en terug willen starten. Ik wou wel, maar de auto niet...
    Dikwijls terug geprobeerd zonder geluk en na een tijdje wachten het ding toch terug gestart gekregen.

    Misschien start hij terug na een tijd stilgestaan te hebben?
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » za sep 18, 2010 7:38 pm

    Ik hoop het,

    Ik merk wel dat hij wel eens vaker moeite heeft met starten. Dat het gewoon langer duurt voordat hij aangaat.

    Het vreemde is dat ik een bocht nam en de motor gewoon stilviel en daarna niet meer startte...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    eventueele oplossing

    door mgf_stefke » za sep 18, 2010 10:15 pm

    ttdesign6 schreefColonIk hoop het,

    Ik merk wel dat hij wel eens vaker moeite heeft met starten. Dat het gewoon langer duurt voordat hij aangaat.

    Het vreemde is dat ik een bocht nam en de motor gewoon stilviel en daarna niet meer startte...


    Hoi Ttdesisgn

    Het is best moeilijk om via het forum vanaf op afstand een oplossing te geven ,maar aangezien je zegt dat het voertuig wel vaker moeite heeft met starten.

    Ik denk dat het probleem ligt aan een slecht contact van de onstekings kabels.
    Controleer deze eens of alles nog goed ingeplugd is.
    Vooral de kabel van de bobijn naar de rotor.
    Als het 1 van de 4 boegiekabels was zou de motor vierkant draaien
    controleer dit eens.
    Alvast veel succes.

    Stefan.
    0472770333
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: eventueele oplossing

    door Cagivist » zo sep 19, 2010 3:40 am

    Mijn mgf had last van soms is te schokken en na het veranderen van alle boegies alsook de boegieskabels zelf, zijn we gaan testrijden.
    Beetje verder viel de wagen ook gewoon stil en wou hij niet meer starten. Bleek dat het de rotor was die de geest had gegeven.
    Na het vervangen er van alles weer ok :D
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo sep 19, 2010 10:39 am

    Bedankt voor de reacties!

    Ik ga zo snel als het lukt de auto eens even open maken en de kabels controleren en wat dingetjes doormeten. Hopelijk doet hij het snel weer want zonder ben ik niks haha
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo sep 19, 2010 10:48 am

    rotor is inderdaad een mogelijke oorzaak. Al een paar keer voorgehad op de Berg.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo sep 19, 2010 10:54 am

    Ik zal in ieder geval zorgen dat hij het weer doet vóórdat ik naar De Berg kom.

    @ Bruno,

    We moeten nog een tijd afspreken. :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo sep 19, 2010 12:58 pm

    Zojuist deze site gevonden:

    Klik
    Zou dus betekenen dat ik de rotor en verdeelkap zou moeten vernieuwen indien hier het probleem ligt. Ik ga straks eens kijken of ik inderdaad kan bevestigen dat dit kapot is.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo sep 19, 2010 8:54 pm

    Vanmiddag het rotorarmpje en verdeelkap gedemonteerd.

    Rotorarmpje was erg zwartgeblakerd en geleide geen stroom meer. Op 1 puntje nog een klein beetje. Deze en de verdelerkap wil ik nu bestellen. Iemand die mij kan aanbevelen waar ik dit het beste kan kopen?

    UKparts of Paulsparts bijv....?

    Daarnaast ben ik opzoek naar een nieuw setje bougiekabels. Deze hoeven niet heel dringens maar moeten wel eens gebeuren dus wil ik ze meteen in de reparatie meenemen. Als iemand nog een setje heeft liggen hoor ik het graag.

    Gr,

    Tom
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » zo sep 19, 2010 9:25 pm

    Elise shop heeft ze ook:
    http://elise-shop.nl/

    Weet niet of het elders goedkoper te krijgen is :)

    Zou dan wel ineens alles doen, bougies, kabels, verdelerkap en rotor.
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » zo sep 19, 2010 9:46 pm

  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo sep 19, 2010 10:50 pm

    Bedankt voor de links.

    Ik ben wel inderdaad van plan alles bij elkaar te doen. Bougies heb ik al van een héél aardige man gekregen via dit forum :wink:

    Zo ziet het rotor armpje eruit, niet echt fris.

    Afbeelding


    Ik zie op de site van elise-shop zowel de bougiekabels als de rotor en de verdeelkap. Deze zijn gewoon geschikt voor de F? Ik neem aan van wel aangezien het voor alle Rover motoren is, maar even zekerheid. Thnx.
    Laatst bijgewerkt door 1 op ttdesign6, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten