BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Temperatuur mgf
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    Temperatuur mgf

    door Ralph » wo apr 20, 2005 1:08 pm

    Hallo,

    Ik heb een vraag met betrekking tot mijn MGF. Het is een MPI bj2000.

    Door het lezen van diverse berichten op dit forum heb ik een beetje een HGF fobie. :D
    Ik hou altijd de temperatuur metertjes goed in de gaten. Wat mij is opgevallen is dat de watertemp meter na 1km al bijna halverwege staat. Hier blijft hij dan ook altijd op hetzelfde punt staan. Is dit normaal dat dit zo snel gaat?

    De Olie temp stijgt vrij langszaam en blijft bij normaal rijden bij ongeveer 120 graden staan. Uit andere berichten op dit forum lijkt dit vrij hoog. Maar het rode gedeelte is nog ver weg. Is dit een normale temperatuur?
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo apr 20, 2005 1:33 pm

    Ralph,

    wat betreft uw opmerking ivm de olietemperatuur misschien het volgende:

    het is een "gekend" probleem dat de olietemp° van een MPI bj 2000 heel snel de hoogte ingaat, maw 120 à 130° wordt heel snel bereikt.
    Het heeft in feite niet echt iets te maken met de temeratuur maar op de manier waarop deze temperatuur wordt afgelezen en weergegeven.
    Een weerstand vervangen zou dit ongemakje moeten oplossen.

    Ik had hetzelfde voor enkele jaren terug. Via de site van Dieter (er komen ook echte Goden uit Duitsland) heb ik de oplossing gevonden. Zie ook volgende link http://www.mgfcar.de/oil/temp_failure.htm.

    Als je geen doe-het-zelver bent raad ik je aan een (kleur) print-out te maken van de pagina op Dieters site en naar een dealer of garagehouder te stappen om de weerstand te vervangen.

    klein detail: alhoewel mijn dealer destijds vertelde nog nooit van dit probleem te hebben gehoord gaf hij me enkele weken nadien toch een Fax van MG-Rover met net dezelfde oplossing, doch zonder de "prentjes"

    Wow: ik hoop dat ik een beetje technisch overgekomen ben.
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » wo apr 20, 2005 1:39 pm

    Bedankt voor de snelle reactie.

    Ik ga de weerstand er eens tussen zetten en kijken wat hij doet.

    En dat de watertemp zo snel omhoog gaat is normaal??


    PS. Het komt heel technisch over! :wink:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo apr 20, 2005 6:43 pm

    En dat de watertemp zo snel omhoog gaat is normaal??

    Perfect normaal. De K-Series kent immers zijn oorsprong in een klein stadswagentje waarbij snel de ideale bedrijfstemperatuur moet bereikt worden (uitstoot en verbruik dalen dan). Om dit te bekomen bevat de motor eigenlijk vrij weinig koelvloeistof die dus ook snel opgewarmd is.

    Wat je fobie betreft.... 'k zal je het adres van onze zelfhulpgroep doormailen :wink: Zo erg als ik kan je het zeker niet hebben

    - doe geen gekke dingen zoalng de motor niet opgewarmd is (laar de olie temperatuur eerst stijgen).
    - hou enkele typische voortekens in de gaten :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » wo apr 20, 2005 7:48 pm

    Dat is dan weer een hele opluchting :)

    En gelukkig ben ik niet alleen met mijn HGF fobie :wink:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo apr 20, 2005 10:29 pm

    De gewone dingen doen zoals hierboven vermeld. dat moet genoeg zijn. Mijn F had zijn HGF bij een koude motor.

    Regelmatig de oliepeilstok inspecteren, niet alleen voor het olieniveau maar vooral voor de beruchte mayonnaise. Kijk dan meteen naar het waterniveau in het druktankje en je bent er weer van verzekerd dat alles goed is. Zo niet dan ben je misschien nog op tijd zodat de schade zoveel mogelijk beperkt wordt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 4 en 0 gasten