BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Geen remvermogen meer
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    Geen remvermogen meer

    door gijsvandulmen » zo sep 05, 2010 5:42 pm

    Heren,

    Zonet rijden we terug van een verjaardag met de MG. Bij een stoplicht moest ik nog net omdat het oranje werd op het laatste moment remmen. Niks speciaals, dus geen noodstop taferelen. Echter na deze flinke rembeurt voelde mijn rempedaal heel vreemd aan. Ik moest hem helemaal intrappen om net op het laatste stukje nog enig remvermogen te voelen. Gelukkig reden we binnendoor en niet via de snelweg. Eenmaal thuis aangekomen blijkt al snel wat het probleem is. Er loopt allemaal vloeistof bij de linker achterband weg! Zou dit remvloeistof kunnen zijn? De handrem erop zetten gaat ook haast niet meer... deze trek je helemaal door naar boven zonder dat je enige tegendruk voelt.

    Is iemand hier bekend mee? Is het nog veilig om hiermee naar de garage te rijden?

    Groeten,

    Gijs
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » zo sep 05, 2010 6:33 pm

    Veilig lijkt het mij allerminst. Bij niet-werkende remmen hoeft er maar een kind met een voetbal de straat op te hollen en je bent er geweest. Regel een ambulance oid en ga zo naar de garage. Of je garage moet een service aan huis hebben a la wegenwacht maar of ze daar dit mee gaan verhelpen...
    De nachtspotter!
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    foto's

    door gijsvandulmen » zo sep 05, 2010 6:36 pm

    Op de onderstaande foto's is het leed te zien.
    Voor zover ik kan beoordelen vanuit de kijkhoek lekt hij op een slangetje dat aangesloten is op een ijzer achtig verhaal. Hier zat namelijk een druppel aan.

    Afbeelding
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » zo sep 05, 2010 7:08 pm

    zit er nog vloeistof in het reservoir voorin?
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    door gijsvandulmen » zo sep 05, 2010 8:26 pm

    Ik kan niet zien of er nog vloeistof in zit dus volgens mij zit er niks meer in. Ik ben even een foto aan het maken van de leidingen bij het rechterwiel. Misschien dat dit een verschil oplevert.
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    door gijsvandulmen » zo sep 05, 2010 8:35 pm

    Hier een paar foto's van de andere kant:

    Afbeelding


    Volgens mij is de slang half losgeschoten ... wat jullie?
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » zo sep 05, 2010 8:38 pm

    het "slangetje dat aangesloten is op een ijzer achtig verhaal" is de handremkabel die gewoon mechanisch werkt met een kabel.

    Lekkage zit zeer waarschijnlijk in de afdichting van de remcilinder.
    remblokken,schijf en velg worden nu dus zeiknat van de remolie en wordt door
    de velg rondgeslingert waardoor er nu dus overal rondom velg olie zit.

    => actie: revisie remcilinder :wink:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » zo sep 05, 2010 8:51 pm

    En oppassen met de lak, want dat spul is zeer agressief en bijt nogal snel in...
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    door gijsvandulmen » zo sep 05, 2010 8:57 pm

    Het zat gelukkig niet op de lak ... alleen aan de binnenkant van het wiel. Iemand een idee of dit een dure reparatie zal worden?

    Gelukkig (..) moest hij toch al naar de garage toe voor distributieriem vervanging en roestbehandeling. Nu mag hij geheel in stijl op de auto ambulance! :lol:

    Bedankt voor de info heren!

    Wordt tijd dat ik me meer ga verdiepen in auto's en een opvouwbare hefbrug koop die op de parkeerplaats voor het huis kan staan ;-)
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » zo sep 05, 2010 9:07 pm

    Remtang reparatieset achter volgens hbase zo'n €50,-
    Arbeidskosten ? ; geen idee, kom alleen voor apk naar een garage. 8)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma sep 06, 2010 8:00 am

    http://fotoboek.vandulmen.net/mgf/remmen2.jpg

    Op deze foto, zie ik, als je naar boven vertrekt van tussen de twee witte 'cirkels' de remleiding met nattigheid en precies een behoorlijke scheur. Het moet aan de foto liggen, maar toch ook even checken en in gedachten houden.

    In ieder geval niet mee rijden en zo snel mogelijk alles reinigen (remolie kan behoorlijk aggressief werken).
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » ma sep 06, 2010 8:53 am

    ik vermoed dat je remslang gesprongen is aan de lekkage te zien .. de slang wat je ziet boven de remkabel
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » ma sep 06, 2010 12:44 pm

    Voor een lekke afdichting ligt er wel erg veel olie. Maar het zou kunnen.
    Ik zou ook eerst naar de remslang (laten) kijken.

    Achterremklauw laten reviseren door een garage zou ik niet doen. Uit ervaring weet ik dat dit veel werk is en een nieuwe waarschijnlijk goedkoper.
    Als je het zelf kunt is het een ander verhaal.

    Revisie setjes zijn overigens in de handel verkrijgbaar. Gewoon even bellen met (de betere) automaterialen zaak.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • gijsvandulmen
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON vr aug 13, 2010 11:13 pm
    WoonplaatsCOLON Arnhem

    door gijsvandulmen » vr sep 24, 2010 11:05 pm

    Conclusie van het langs de garage brengen. Bleek dat bij de vorige reparatie (vernieuwing van remklauwen) die in de tijd van de vorige eigenaar is gebeurd er geen schroefjes in de remklauwen zijn gezet.

    Hierdoor rammelde hij waarschijnlijk los en heeft hij zaken stuk gemaakt die je liever niet stuk wilde.

    Gelukkig dat dit me gebeurde op een rustige rit zonder al teveel verkeer en onverwachtse rem momenten ....


    Grt,

    Gijs
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za sep 25, 2010 10:45 am

    Daar ben je dus goed weggekomen! Geen APK-tje gehad tussendoor?

    Wat een idioot, je ziet bij montage toch dat je onderdelen over houdt? Die gooi je dan toch niet achteloos weg als dat ze overbodig zijn?

    Enfin je bent weer op weg, veilig en wel. Safety Fast!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten