BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
lampje van de airbag
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

lampje van de airbag

door flesh » ma apr 18, 2005 10:42 am

Hey mensen,

Een vraagje: af en toe blijft mijn lampje branden van mijn airbag. Soms is het al voldoende om mijn motor gewoon effe af te leggen en opnieuw te starten om het uit te krijgen. Er is weinig of geen regelmaat in te vinden.

Ik vermoed dat dit geen super ernstig probleem is, maar weet er toevallig iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen verhelpen? Of mag ik het gewoon negeren? Heb het ook ooit in de garage al wel eens vermeld maar daar konden ze geen probleem vinden.

Suggesties iemand?
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma apr 18, 2005 11:46 am

Hey,

Onder de zetels liggen een aantal gele kabeltjes die deel uitmaken van het veiligheidssysteem en evoor zorgen dat er bij een aanrijding de gordels worden aangespannen. Anyway, door de zetels wel eens naar voor en naar achter te schuiven kunnen de connectors (een beetje) lossen waardoor het rode SRS lampje gaat branden.

Verifieer alle stekkertjes van de gele kabels onder de zetel en duw ze goed vast.

hth
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

door flesh » ma apr 18, 2005 11:52 am

Ik dacht wel dat het zo iets was want ik meende me zo iets te herinneren. Ik denk dat dit al eens eerder besproken werd op het forum maar kon het niet terug vinden.

In ieder geval thanks voor de confirmatie. Hopelijk is het daarmee opgelost.

Greetz
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma apr 18, 2005 8:45 pm

Los kabeltje kan heel goed zijn, mocht opniuw vastzetten of schoon maken van de contacten niet helpen......

Ik had dit met mijn Rover 45 Mk1 ook, duurde een paar maanden dat het lampje wilde laten zien dat het werkte. inderdaad contact uit en weer aanzetten hielp meestal.

Later is dit spontaan over gegaan. schijnt in ieder geval voor de 45 een terugkomend probleempje te zijn. De garagist stelde voor om het even aan te kijken omdat deze storing vanzelf zal overgaan. Als er echt iets aan de hand is, dan gaat ook na het uitschakelen van het contact het lampje weer branden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Emgietje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON wo jan 19, 2005 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON Valkenswaard NL

door Emgietje » ma apr 18, 2005 10:41 pm

Bij mij begon het ook met het branden van het airbag lampje. Dit was te verhelpen door opnieuw te starten, het lampje ging echer steeds vaker branden en op den duur hielp niets meer. Na uitlezing in de garage bleek de SRS schakelaar (stuurkolomveer) kapot te zijn. Dit is een flexibele verbinding met de airbag in de sturkolom. Prijzig draadje : € 110 ! :cry:
    Hopelijk is het bij jou een los stekkertje :lol:
    MGF VVC BRG 03/1996, geheel origineel, een van de eerste 10 exemplaren in Nederland uit de introductieserie
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1