BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
greenstuff « Thread started: Feb 21st, 2004, 8:30 pm »
  • Bruno V

greenstuff « Thread started: Feb 21st, 2004, 8:30 pm »

door Bruno V » di maart 23, 2004 9:44 pm

Iemand een idee hoelang het duurt eer greenstuffs zijn ingereden. Zoals vermeld in een andere thread kreeg ik vandaag bij het remmen van meer dan honderd naar nul steeds trillingen in pedaal en stuur wegens remmen nog niet "gezet".
    Deze trillingen komen niet voor bij remmen van minder dan 80 naar 0.
    Oververhitting van niet "gezette" blokken ?? Want de remblokken durven ook roken na zo'n remmanoeuvre.
    Er staan ondertussen een dikke 50km op de wagen met de nieuwe schijven en blokken.
    Iemand een idee hoe lang dit nog kan duren, want ben het al een beetje beu ?

-----------------reply JohanV-------------------
    Ik weet dat je nieuwe remblokken moeten "inslijten" op de groeven van je huidige remschijven.....
    En dat zou na een kilometer of 50 af en toe rustig remmen (dus de blokken niet te heet laten worden, want dan verbranden ze) moeten zijn. Zodat het totale oppervlak van de remblok ook op den duur benut kan worden.
    Want als je een keer hard remt met splinternieuwe remblokken, verbrandt je remblok, doordat ie maar heel weinig contact heeft met je schijf, je schijf is immers al ingesleten en heeft een eigen slijtage profiel...en de blokken zijn nog volledig vlak....
    Ik hoop niet dat je remblokken verknald zijn...
    Misschien heb je er wat aan, ik zeg maar wat....

(deze wijsheid heb ik van de motor, daar heb ik ook "gesinterde"remblokken op, en bovenstaand is het advies van de dealer)

-----------------reply Sander-------------------
    Ik had greenstuff op de 106; dit kreeg ik als advies:

Na monteeren 1x hard rijden + hard remmen totdat je het fading effect gaat voelen. Vervolgens super rustig remmen (en dus rijden) de volgende 100km

Note:
    een vriend van me baalt van zijn greenstuf omdat die netzoveel troep geven als de orgineele blokken maar hem wel het idee geven dat ze minder hard remmen. Dit is in combinatie met EBC schijven ! Hij vind het weggegooid geld en zou egelijk liver zijn orgineele schijven + remmen terug gooien....

-----------------reply Bruno -------------------
    Tja, t'is een probleem dat ik nooit had met de originele pads van MG. Als ze verbrand zijn, zijn ze dan echt naar de haaien, of is het slechts een laag die terug af moet slijten. Ik heb dus ondertussen meer dan 50 km gereden en heb het probleem dus nog steeds. Ik heb de originele pads nog, deze zijn slechts voor 1/10 op. Ik veronderstel dat het geen wijs idee is deze te plaatsen op mijn nieuwe (occassie) schijven, als de greenstuff's geen verbetering bieden, of kan dat toch wel ?
    T'zou zonde zijn dat de greenstuffs naar de bliksem zijn en de steendure Mg-pads onbruikbaar blijken. 200 euro naar de verdoemenis !!!

-----------------reply Sander-------------------
    Ze noemen het "verglazing" de toplaag wordt dan keihard. Ik verwacht dat het wel bij zal slijten (verbeteren) maar als het geen kwaad kon zou men niet aanraden de 1e 100km rustig te remmen. Of de blokken dus weer 100% zullen worden.....

Ik kan het trillen van het stuur niet verklaren aan hand van de blokken. IMO licht dit aan uitballanceering van de banden of kromme schijven......

Zijn het 2ehandse en zo ja heb je ze hopelijk wel laten afdraaien ?
    De locale tuning-dealer weigert greenstuffs te monteeren zonder de schijven 100% vlak te draaien (dus qua kromheid EN groeven)

De orgineele blokken kun je gewoon terug monteren, no problem. Je zou zelfs als er erge krassen in zitten deze voorzichtig over een bandschuurmachine heen kunnen halen maar ook dit loopt op elkaar in.

Wellicht een leuke test.

Ik zou het toch voor alle zekerheid maar met een dealer of monteur bespreken die zoiets al eerder aan de hand heeft gehad....

Voor zover ik weet, als je blokken verbrand zijn, kan je ze wel weggooien....helaas....

Ondertussen een 150 km gedaan, en het schokken is al minder maar nog niet weg. Nog even afwachten, als het nu niet meer beter wordt , zal ik de boel eens terug uit elkaar gooien voor een controle

Misschien wordt het heel langzaam minder......
    idd...ff afwachten......

-----------------reply ErikB -------------------

'k Heb nog een setje blokjes liggen... hardly used, one carefull lady owner
    Ik hoop ze niet nodig te hebben, maar t'is fijn om weten.
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1