Even een vraagje: aangezien het lichtje van mijn kofferruimte soms wel en soms niet brandt heb ik het gisteren eens van dichtbij bekeken. Blijkbaar wordt het circuit bij mij gesloten via het staalkabeltje van het slot naar het sluitmechanisme van de koffer. Is dit normaal?
Er zit in het slot een schakelaar. Als je het slot er uit haalt zie je het gedeelte zitten dat deze schakeling moet doen. Even schoonmaken en hij zal weer werken. Bij de meeste zit er vet op wat na een aantal jaar vast gaat zitten. Daar zit trouwens ook een wit schakelaartje wat gebruikt wordt om je alarm er af te halen als je je klep open doet via het slot.
Bedoel je het slot of het sluitmechanisme? In het sluitmechanisme heb ik de schakelaar zien zitten, maar zonder de staalkabel die van het slot naar het sluitmechanisme ging brandde het licht niet, met kabel wel...
een veel voorkomend euvel is draadbreuk in de kabelboom links bij het scharnier van je kofferklep. Daar zit ook de kabel voor de kofferbakverlichting in. Zou daar ook eens zoeken.