-----------------reply Sander-------------------
ik zou de rubbers echt gewoon invetten met bijvoorbeeld lagervet. Sluiten de kappen waarachter de lampen zitten wel goed ? Misschien is het een koud-warm probleem. Je vertelde dat je de auto net van stal hebt gehaald.... Ik persoonlijk rijd bijna altijd met lichten aan. Hierdoor worden de koplampen verwarmd. wellicht heb ik er daardoor geen last van...
-----------------reply Bruno -------------------
Ik zal de kappen waar de lampen met sluiten inderdaad nog eens controleren ofdat ze afsluiten. Lagervet is echter zeker niet beter dan siliconenspray. Ten eerste kan lagervet onder invloed van warmte (zon) beginnen te smelten waardoor het een echt "zootje" wordt in de lamp, en ten tweede is er geen betere bescherming tegen vocht als 100% siliconenspray. Dit laatste wordt bv. ook toegepast op electronica en in stekkers als bescherming tegen vocht, en geen lagervet .
Trouwens niets beter als siliconenspray voor bv. deurrubbers in te spuiten. Ik doe dit geregeld en mijn f je is echt waterproof. (behalve de lampen dan... DOOH !)
-----------------reply Sander-------------------
je moet ze natuurlijk ook niet ondersmeren Ik gebruik soms lagervet zodat uitgedroogde rubbers weer een beetje "gevoed" worden. Ik heb zelf geen ervaring met siliconenspray. Zal het binnenkort eens meenemen als ik het ergens tegen kom. De deurrubbers lijkt me een strak plan. Af en toe wil er nog wel eens een druppeltje naar binnen lopen. (op de plek waar iedere F lekt; over de tweeter heen naar de speakergrille)
-----------------reply JohanV-------------------
Dus een busje siliconenpray is een must voor elke MGF rijder?
-----------------reply Sander-------------------
Zeker geen must. Het is maar net wat je wilt. Ik doe al 6 maanden zonder, zonder dat ik het gemist heb
-----------------reply Bruno -------------------
In mijn ogen WEL een must. Voorkomen is beter dan genezen. Een mg is nu niet het toonbeeld van een waterdichte cabrio. Veel lekken komen voor door slechte architectuur van rubbers (model MKI) en door ramen die niet goed zijn afgesteld, maar af entoe inspuiten van de rubbers voorkomt dat deze laatsten hard worden (koude)of wat inzakken (warmte) waardoor er lekken ontstaan. Ze voeden is dus nooit geen slecht idee.
Daarenboven kan je siliconenspray gebruiken om stekkers in te spuiten tegen vochtinfiltratie, bornen van een battery tegen wit worden, bougiekabels als bescherming tegen vocht, zelfs als smeermiddel voor scharnieren, enfin, het houdt niet op. Ik heb er altijd eentje in de wagen liggen.
Vervolg verhaaltje " aandampen glas"
Rubber is niet los te bestellen, wel met glas erbij.
Prijskaartje glas R+rubber 65 euro + BTW, glas L+rubber 74 euro +BTW.
Toch maar eventueel afkitten lijkt me goedkoper, of wachten tot de glazen nog meer steenslag hebben, zodat de aankoop verantwoord lijkt.
@ Sander, wat de truuk betreft om met lichten altijd aan te rijden : Inderdaad, het is veel veiliger, maar als ik mijn lichten aansteek dampen de glazen juist aan, anders niet. Begrijpe wie begrijpe kan.
-----------------reply Sander-------------------
ehhhhh... vocht in de lucht condenseerd wanneer (waar) het afkoelt. Wanneer je tijdens het rijden je lichten aanzet stijgt de temperatuur IN de units. Het glas is gekoeld van het rijden. Als er vocht in de lucht zit zal deze dus condenseeren tegen het glas. Maar dat betekend dat het wel erg vochtig moet zijn in de units.... en de lucht tijdens het verwarmen meer vocht op gaat nemen doordat er meer vocht opgenomen kan worden in warmere lucht.....
Staat er niet onder in de units een plasje water ? anders lijkt het me bijna onmogelijk
-----------------reply Bruno -------------------
Neen geen plasje water, poeierdroog zelfs. Zal er in het week-end eens met de haardroger van de vrouw in blazen zie !!
-----------------reply JohanV-------------------
ALS je nou andere koplampen koopt......
Misschien gelijk voor die Trophy lampen gaan.....
Die zijn helemaal top.....
-----------------reply Bruno -------------------
Heu , ik heb al trohpy-lampen, t.t.z. spiegels zijn zwart gespoten in autoschadebedrijf van mijn schoonbroer.
Daarenboven is het ook op te lossen met wat kit denk ik, en veeeeeeel goedkoper.
Al eens de prijs nagevraagd van 2 volledige units ?
-----------------reply JohanV-------------------
Ja...ik heb al zitten kwijlen idd.....maar wat een geld.....
Dus dat spuiten van de spiegels werkt ook goed?
Ik kon het niet echt goed zien van dat kleine fotootje....
-----------------reply Bruno -------------------
Als je het laat doen in een autoschade-bedrijf is het zeker zo goed gedaan als origineel (primer+grondverf+aflakken+vernis)
Hoe het zelf te doen (even goed) :
http://www.mgtf.be/MO_EX_LF_main.html
-----------------reply JohanV-------------------
Je zou dus idd ook de kleur van de carosserie kunnen nemen? ipv zwart?
Alleen is zwart wel goedkoper denk ik.....dan hoeft er niet gemengd te worden......
Ik zie het al weer zitten!!!
Ow....zoveel te doen, en zo weinig tijd en geld......hoe moet dat nou? haha
-----------------reply Bruno -------------------
Ik opteerde voor zwart omdat het origineel is zoals bij een Trophy. Carrosseriekleur kan mijn inziens ook mooi zijn (cfr Erik B), maar het is niet origineel MG. T'is een persoonlijke keuze. Prijsbepalend is het echter zeker niet ; Je betaald niet meer voor een pigmentje meer of minder, maar voor de hoeveelheid benodigde verf, en dat is in dit geval zeer weinig. Mengen moeten ze altijd doen, namelijk basis+pigment+verharder, om dan van de grondlak of primer vooraf te zwijgen(het kan 2 in 1 eventueel). Vergeet zeker geen vernis achteraf, dit maakt het geheel mooier en sterker.
-----------------reply ErikB -------------------
Als je zelf start met spuiten, wacht dan nog even op iets warmere temperaturen en een stuk minder vochtige lucht. Een echt goede vernislaag hebben de mijne niet gehad aangezien het 's avonds al wat vochtiger werd en ik de volgende dag met de F op verlof moest vertrekken
Voor de rest is de modificatie zeker zelf te doen...... en zeker jammer als je een platinum hebt, want dan is het effect helemaal weg



