En we mogen weer een jaar
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    En we mogen weer een jaar

    door RemcovanKuilenburg » vr jul 23, 2010 3:35 pm

    Na een brief van het RWD en van de garage moest ik deze maand met de F eens voor een APK gaan. Het is altijd weer een feest op zich. Eerst zelf eens rond de auto gelopen en vervolgens naar mijn vrienden in Baarn. Aangezien ik een niet echt dure kat heb gekocht 2 jaar geleden en hij vorig jaar met moeite door de APK kwam had ik een beetje lood in mijn schoenen. De keurmeester liep onder en langs de auto en toen de emissie aan de beurt. Hij keek hoofdschuddend en ging weer wielen controleren. Oooh nee dacht ik dat gaat niet goed. Maar na 3 minuten ging hij weer verder met de emissie test. Zoo hij is over het temperatuur punt heen en het is goed. Pffff dat is even mazzel :lol:

    Toen hij bij de linker draag arm kwam begon hij wat oppervlakkig roest weg te halen. Niets aan de onderkant maar tot mijn verbazing zat er aan de bovenkant een plaat op gelast. DAT MAG NIET waren zijn woorden. Maar vorig jaar hebben jullie hem zo goedgekeurd en ik wist niets van die plaat. Na een beetje wikken en wegen en een overleg met de andere keurmeester toch maar goedgekeurd. Het is een versteviging toch zei hij met een knip oog. De draagarm is goed en geen roest dus het zal wel.

    En toen kwam het leuke. Bij het afmelden de melding in beeld: Voertuig laten staan. Steekproef. De keurmeester trok een beetje wit weg want nu zou er iemand van het RDW komen kijken. Ik vroeg nog of het een probleem was met de plaat op de draag arm. Nou ik hoop dat hij dat ook zo zal zien.
    Na 1,5 uur wachten kwam de steekproef keurmeester en ging aan de slag met de auto. Na 20 minuten vroeg ik aan Onno of ik mocht gaan kijken. Nou doe dat maar niet waren zijn woorden.

    Weer na 20 minuten kwam de steekproef keurmeester weer naar de balie. GOED GEKEURD. Ik vroeg nog over de draagarm. Het is toch een versteviging en dat mag op een draagarm. Mijn vraag of het zinvol is om hem te vervangen. Nee het is goed en ik zie geen roest. Dus lekker laten zitten.

    Ik mag weer een jaar dus :lol: :wink:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: En we mogen weer een jaar

    door Brooklands » vr jul 23, 2010 4:17 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonNa een brief van het RWD....


    Ook na een brief maar dan van de RDW mag ik weer tien jaar. :D
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Re: En we mogen weer een jaar

    door Superboer » vr jul 23, 2010 4:36 pm

    Brooklands schreefColon
    RemcovanKuilenburg schreefColonNa een brief van het RWD....


    Ook na een brief maar dan van de RDW mag ik weer tien jaar. :D

    Die brief heb ik recent ook gehad van de RDW. Mag ik m'n rose papiertje laten vervangen door een rose creditcard.

    @Remco: Wat zul jij gezweten hebben!!! Maar van harte met je goedkeuring!
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: En we mogen weer een jaar

    door Brooklands » vr jul 23, 2010 11:00 pm

    Superboer schreefColonDie brief heb ik recent ook gehad van de RDW. Mag ik m'n rose papiertje laten vervangen door een rose creditcard.


    Ik moest medisch gekeurd worden om CDE te verlengen. Dat was nog behoorlijk serieus. De keuringsarts vond het wel ok, maar de RDW mag een maand de tijd nemen voor een oordeel.

    Maar goed voor Remco een goed bericht dat er zonder noemenswaardige problemen weer een jaartje APK is toegevoegd.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za jul 24, 2010 2:31 am

    :thumbsup:

    Heb intussen ook zo'n brief van het RDW liggen. Verwacht weinig problemen, maar het blijft elke keer weer spannend...
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » za jul 24, 2010 11:45 am

    Waarom halen jullie de apk niet naar voren. In de winter sleutelen en keuren en in de zomer onbezorgd toeren. :?:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za jul 24, 2010 11:52 am

    Ja het is altijd wel even spannend maar als je door bent is het een groot feest. Vorig jaar begon de keurmeester dat er een ruitensproeier niet goed stond. Dat betekende afkeur. En ik dacht wat een zeur. :lol:
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » za jul 24, 2010 1:58 pm

    ik mag in oktober voor de eerste keer, maar ik verwacht na een reparatie van meer dan 2000 euro dat ik niet te veel problemen zal hebben.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » za jul 24, 2010 10:12 pm

    Daar kom je mooi vanaf. De mijne is helaas afgekeurd.
    Maandag gaat die terug en dan wordt alles gemaakt, tevens komen dan ook de powerflex bussen eronder. :)
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    Re: En we mogen weer een jaar

    door Helmet » za jul 24, 2010 11:03 pm

    Superboer schreefColon
    Brooklands schreefColon
    RemcovanKuilenburg schreefColonNa een brief van het RWD....


    Ook na een brief maar dan van de RDW mag ik weer tien jaar. :D

    Die brief heb ik recent ook gehad van de RDW. Mag ik m'n rose papiertje laten vervangen door een rose creditcard.

    @Remco: Wat zul jij gezweten hebben!!! Maar van harte met je goedkeuring!


    De mijne is drie weken geleden alweer geweest. Dus nog 49 weken te gaan..
    Hmm... Nee, een jaar klinkt toch beter ;)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jul 25, 2010 12:18 am

    Rick schreefColonDaar kom je mooi vanaf. De mijne is helaas afgekeurd.
    Maandag gaat die terug en dan wordt alles gemaakt, tevens komen dan ook de powerflex bussen eronder. :)


    :shock: Waarop is hij afgekeurd dan ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » zo jul 25, 2010 12:25 am

    Yep, ik heb nu ook de bekende brief van de RDW binnen. Vóór 27 augustus moet de TF goedgekeurd zijn. Ik verwacht ook geen problemen, maar het blijft toch even knijpen opdat er geen grote kosten bijkomen.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » zo jul 25, 2010 6:39 am

    Ik moet ook dringend een afspraak maken, ben geloof ik al wat aan de late kant.
    Moet alleen even de Cat er weer onder zetten en kijken naar mijn Derde remlicht, dat doet het niet. Verder hoop ik geen problemen tegen te komen.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo jul 25, 2010 11:32 am

    Bruno schreefColon :shock: Waarop is hij afgekeurd dan ?

    Gat in het subframe, roest op de remleidingen achter en hij lekt olie.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo jul 25, 2010 11:32 am

    Bruce schreefColonIk moet ook dringend een afspraak maken, ben geloof ik al wat aan de late kant.
    .


    gelukkig komt de bekeuring automatische tegenwooordig, soms al met 1 dag overschrijding. :( :twisted:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten