"Enkele momenten eerder "
Huh wat raar de kachel wordt niet warm.. De vrouw vond het toch ietswat frisworden, dus ik zette de kachel aan.. Vreemd, laatst had hij daar ook even last van, maar toen trok hij zo bij..
Met de ogen op de weg zie ik in mijn linkerooghoek de watertemperatuur tegen het rode aanstaan.. Oh shit, dit kan niet goed zijn..
Direct minder ik vaart en gas, wat nu? En dan opeens een sissend geluid, alsof de druk van de ketelmoest. In mijn spiegel zie ik stoom (lees: ik dacht rook) en in een flits ( net zoals ze zeggen dat je dood gaat) vliegen alle beelden en teksten en praat op het forum door me hoofd over een HGF...
Denk dat het niet veel meer dan een fractie van een seconde was voordat ik de motor uitzette... en hem met alarm lichten aan liet uitrollen over de vluchtstrook...
Wat is er vraagt me vriendin?
ik: niet reagerend op de vraag, maar in gedachten: Dit is echt kut...
Wat is er kut? ( bij haar flitsend door der hoofd: als mike zegt dat het Echt kut is: gaat het geld kosten.... )
Uit de auto. Kofferbak open en een sissend en kokende koelvloeistofbak..
Kut.. Garage bellen... Neemt niet op.... Bruce bellen.... Voicemail... Belgie bellen!
Aan de symptomen die mijn schatje vertoonde, was het volgens bruno waarschijnlijk geen HGF.. maar eerder de radiator die het begeven had.
Ik moest op zoek naar iets in het vooronder, maar ik had echt geen idee waar ik dat moest vinden.. Kon aan 2 dingen liggen, de uitleg in't belgisch
Nadat Bruno met zijn kalmerende belgische woorden mijn hartslag naar beneden had gehaald met de geruststellende woorden "waarschijnlijk geen HGF" bedankte ik hem, en bij deze nogmaals, en belde de ANWB.
Toen ik achter de auto keek. Zag ik ook een spoor van zon 30 meter a 15 cm breed.. Waarschijnlijk mijn vloeistof die daar lag.. Daar was het dus gebleven, want de koelvloeistoftank was leeg..
ANWB was er met 10 a 15 min.. hij was vlakbij. De auto heb ik naar de garage laten slepen.. Daar ga ik zo heen om de sleutels te brengen.. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.
tot die tijd zijn alle reacties welkom..






