door MGF » zo aug 01, 2010 4:06 pm
Bedankt voor de reacties!
Uiteindelijk bleek de F op een hoogte van ongeveer twee-vingers-tussen-band-en-spatbord-vóór te staan en hebben we besloten om er toch maar mee naar Engeland te gaan en na de vakantie meteen zelf een pomp te kopen. Dat hadden we beter niet kunnen doen..
Afgezien van het feit dat de bodem een paar keer zacht kennis maakte met de grond op de heenreis, leek er niet zo veel aan de hand. Totdat we bij het huis dat we gehuurd hadden, aankwamen en er geparkeerd moest worden op de oprit. Een kleine helling (met een soort metalen geval waar een poort in valt in het midden daarvan) was genoeg om de twee buizen en beugel voor het K&N filter (onder de auto) kapot te trekken en tevens waarschijnlijk de schakelvork (?) te verbuigen, waardoor de auto 9 van de 10 keer niet meer in zijn achteruit gaat en andere versnellingen raar aanvoelen. Wanneer hij niet in zijn achteruit gaat krijst de versnellingsbak het meteen uit, wat omstanders extreem grappig bleken te vinden. Opmerkingen als ''Echt Engels hé!'' en ''Hahaha, alwééér!!'' waren dan weer het gevolg.
Om een lang verhaal kort te maken gaat er dus heel snel een hydragaspomp besteld worden om dit soort ellende in de toekomst niet meer mee te maken..

MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000