BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Werk aan de winkel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Werk aan de winkel

    door Bruno » ma jul 12, 2010 6:54 pm

    Gisterenavond, ging bij mij het koelvloeistofniveau plots af. Niveau stond 1,5 cm onder het niveau. Ik heb het terug getopt en weer zwaar door gaan stampen, en na een 200 km is er niks meer gezakt. En toch, t'water moet ergens heen zijn gegaan. ik heb de laatste 3 week-ends wel serieus gestampt op het gas, vooral tour de lux met meer dan 35 graden waren serieus veeleisende dagen voor de F, maar water verdwijnt ergens en met een reden....

    Tot einde juli echter geen tijd om eigen vervoer onder handen te nemen, ondanks de F dus een diagnose op het waterverlies moet krijgen, de C70 een nieuwe starter moet krijgen en als de 2 ZR'etjes erbij komen, komt er nog werk bij ....
    Gelukkig is er geen werk aan de ZT en is de BMW nog steeds een leasebak, alhoewel de laatste zijn bumpers moeten worden gespoten, want volgende maand wordt hij ingeleverd, want is de Mercedes daar....

    Anyway, door gebrek aan tijd vervalt MG Fest nu wel voor mij, want ik riskeer geen trip nu met de F, zonder zekerheid te hebben en als ik ga is het alleen met de F. Deze keer niet met de (een) Z.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    Re: Werk aan de winkel

    door mrcarribean » ma jul 12, 2010 7:29 pm

    Bruno schreefColonGisterenavond, ging bij mij het koelvloeistofniveau plots af. Niveau stond 1,5 cm onder het niveau. Ik heb het terug getopt en weer zwaar door gaan stampen, en na een 200 km is er niks meer gezakt. En toch, t'water moet ergens heen zijn gegaan. ik heb de laatste 3 week-ends wel serieus gestampt op het gas, vooral tour de lux met meer dan 35 graden waren serieus veeleisende dagen voor de F, maar water verdwijnt ergens en met een reden....

    Tot einde juli echter geen tijd om eigen vervoer onder handen te nemen, ondanks de F dus een diagnose op het waterverlies moet krijgen, de C70 een nieuwe starter moet krijgen en als de 2 ZR'etjes erbij komen, komt er nog werk bij ....
    Gelukkig is er geen werk aan de ZT en is de BMW nog steeds een leasebak, alhoewel de laatste zijn bumpers moeten worden gespoten, want volgende maand wordt hij ingeleverd, want is de Mercedes daar....

    Anyway, door gebrek aan tijd vervalt MG Fest nu wel voor mij, want ik riskeer geen trip nu met de F, zonder zekerheid te hebben en als ik ga is het alleen met de F. Deze keer niet met de (een) Z.



    olala cool down bruno :lol:

    ik zal je deze week wel komen helpen want zonder mg mag je niet mee carten :lol:
    en het mgfest ga ik ook mee naar toe, dus de depanagedienst van mgf be is ook paraat.

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 12, 2010 10:47 pm

    Ik heb eens snel gekeken onderaan, en ik denk al te weten waar het probleem zich situeert. Morgen voor de zekerheid eens checken, maar ik ben bijna zeker dat het een lek is en geen koppakkingsprobleem. Ik denk aan de darm, of pakking van het koppelstuk. Heb ik ook altijd in huis, want probleem komt vaak voor.
    Morgen of zo eens checken...

    Zonder MG mag ik niet carten zeg je, als het goed is, heb ik er nog 3 andere staan hoor :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jul 13, 2010 6:47 am

    Oo wat een drukte om niets.. :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » di jul 13, 2010 7:19 am

    Bruno schreefColonIk heb eens snel gekeken onderaan, en ik denk al te weten waar het probleem zich situeert. Morgen voor de zekerheid eens checken, maar ik ben bijna zeker dat het een lek is en geen koppakkingsprobleem. Ik denk aan de darm, of pakking van het koppelstuk. Heb ik ook altijd in huis, want probleem komt vaak voor.
    Morgen of zo eens checken...

    Zonder MG mag ik niet carten zeg je, als het goed is, heb ik er nog 3 andere staan hoor :wink:


    Alez da valt weeral mee hoor ik, ik heb binnenkort nog maar 1 mgke :lol:
    Grtz
    Mrcarribean

    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » di jul 13, 2010 8:42 am

    Ik ga u in elk geval geen ectra werk bezorgen. F komt net van de jaarlijkse keuring en is geslaagd. Geen miserie meer zoals vorig jaar.

    BTW, na de Midzomerrit was er weer wat koelwaterverlies, maar na een paar dagen was dit over. Fingers crossed
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jul 13, 2010 12:04 pm

    De mijne drupt als een jaar langs de koppakking maar ik heb er toch al zo'n 5k mee gereden. Kwestie van optijd aanvullen.
    Nu is het wel zo dat het bij mij waarschijnlijk tussen de shim en de kop vandaan komt en dus is de situatie anders.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di jul 13, 2010 7:34 pm

    Bruno schreefColonIk heb eens snel gekeken onderaan, en ik denk al te weten waar het probleem zich situeert. Morgen voor de zekerheid eens checken, maar ik ben bijna zeker dat het een lek is en geen koppakkingsprobleem. Ik denk aan de darm, of pakking van het koppelstuk. Heb ik ook altijd in huis, want probleem komt vaak voor.
    Morgen of zo eens checken...

    Zonder MG mag ik niet carten zeg je, als het goed is, heb ik er nog 3 andere staan hoor :wink:


    Het is misschien een beetje vloeken, maar zou het kunnen dat er toch nog ergens een luchtbel is verdwenen?
    Dat is de enige verklaring voor een eenmalig vloeistofverlies.

    Tenzij tenzij tenzij..... er even een teveel speling is geweest tijdens een superhete rit. Of misschien is er stilaan iets door de vuldop gegaan. De opgebouwde druk moet in de vorm van stoom toch wegkunnen? Als je erg lang erg belast moet het toch wel zo zijn dat je een bepaald moment een hogere temperatuur in je koelsysteem krijgt zodat er net iets meer druk dan normaal opgebouwd wordt;
    Niet fijn om mee te maken, je bent immers het gevoel van zekerheid kwijt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 13, 2010 7:36 pm

    Bruce schreefColonOo wat een drukte om niets.. :lol:


    Zolang ik nog geen diagnose heb gesteld (lees enginebay cover heb geopend), ben ik nog heel voorzichtig, om te zeggen dat er niks aan de hand is.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jul 13, 2010 8:06 pm

    Ach, binnenkort 3 K-series VVCs te onderhouden voor en na de Berg activiteiten.
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten