BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Bandenslijtage
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Bandenslijtage

    door Superboer » za jul 10, 2010 6:36 pm

    Op mijn F zijn destijds door de garage waar ik hem heb gekocht twee nieuwe achterbanden gemonteerd van het merk Rotex, type RS02.
    Nu 9000 km verder constateer ik dat er nog slechts 3,5 mm profiel op deze banden zit (over de gehele breedte van beide banden). :shock: Ik weet niet wat de profieldiepte was toen de banden nog nieuw waren, maar ik heb het gevoel dat mijn achterbanden wel erg snel slijten, terwijl mijn rijstijl normaal gesproken vrij rustig is.
    Zijn er hier op het forum mensen die deze banden kennen en / of er ervaring mee hebben?
    Zou deze banden van een bijzonder zacht rubber gemaakt zijn?
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » za jul 10, 2010 9:42 pm

    Banden van een onbekend merk op een F leggen is niet echt een goed idee, ik zou dus best blij zijn dat ze snel slijten, kun je ineens de juiste er op leggen vanaf nu ;)

    Hier liggen ook nieuwe brolbanden op door de vorige eigenaar, maar die slijten niet snel genoeg naar mijn goesting :x


    Maar doorgaans slijten die goedkope ondingen wel wat sneller ja.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » zo jul 11, 2010 10:29 am

    Bwa goedkoper slijt niet altijd sneller hangt van het merk af.

    Blijkbaar is dit een dochtermerk van hankook (dit merk ben ik zelf al niet zot van zat vroeger OEM op daewoo dus ken ze wel) dus voor een mgf niet echt beste keuze idd (moelijke auto)

    Nu ivm zachte rubber of niet moet je eens kijken of je de "threadware" waarde niet op de band zit staan moet er normaal ergens opstaan samen met temp en grip waarde. Deze waarde geeft je het beste idee van welk soort rubber erop zit.
    350-400 is al best hard, 260-350 is gemiddeld , 200-260 is best zacht en onder de 200 zit je eigenlijk meer met een semi race composiet.

    ps sla me niet dood op de "correcte" waardes deze zijn uit men hoofd genomen en zouden +- moeten uitkomen :wink:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » zo jul 11, 2010 12:15 pm

    Ben natuurlijk meteen op zoek gegaan naar de treadwear waarde van deze banden. Maar helaas, hoezeer ik ook zoek: niet te vinden.
    Het enige wat er op staat dat er een beetje op lijkt is: "PLIES: TREAD 2STEEL + 1POLYESTER + 1NYLON SIDEWALL 1POLYESTER".

    Overigens staat op mijn voorbanden (Fulda's) wel de treadwear waarde vermeld. Deze is 180
    (En mijn Dodge heeft banden met een treadwear van 340)
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » zo jul 11, 2010 3:16 pm

    hmm normaal moet dit eropstaan als ik me niet vergis? maar kan ook aan de binnenkant staan :?

    fulda 180? hmm wist niet dat ze zo zacht rubber gebruikte :shock:

    Denk dat ik me dan ook wel vergis met de semi race composiet vanaf 200 dan :wink:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten