Op mijn F zijn destijds door de garage waar ik hem heb gekocht twee nieuwe achterbanden gemonteerd van het merk Rotex, type RS02.
Nu 9000 km verder constateer ik dat er nog slechts 3,5 mm profiel op deze banden zit (over de gehele breedte van beide banden).

Ik weet niet wat de profieldiepte was toen de banden nog nieuw waren, maar ik heb het gevoel dat mijn achterbanden wel erg snel slijten, terwijl mijn rijstijl normaal gesproken vrij rustig is.
Zijn er hier op het forum mensen die deze banden kennen en / of er ervaring mee hebben?
Zou deze banden van een bijzonder zacht rubber gemaakt zijn?