Sturen -> Rechtdoorstand
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Sturen -> Rechtdoorstand

    door quinternet » di jul 06, 2010 1:27 am

    Hi!!

    Ik heb last van een raar euvel: Wanneer ik stuur, draait het stuur niet vanzelf terug. Dit heb ik bij iedere snelheid.

    Ik heb echt geen idee waar dit door kan komen. Stuurhuis?? Stuurbekrachtiging?? Help!

    Gr, Quinternet.
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » di jul 06, 2010 7:17 am

    Ik denk dat dan de EPAS sensor gerest moet worden.

    HIER vind je een handleiding hoe je dit kunt doen.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    Re: Sturen -> Rechtdoorstand

    door Blue Maniac » di jul 06, 2010 11:55 am

    quinternet schreefColonHi!!

    Ik heb last van een raar euvel: Wanneer ik stuur, draait het stuur niet vanzelf terug. Dit heb ik bij iedere snelheid.

    Ik heb echt geen idee waar dit door kan komen. Stuurhuis?? Stuurbekrachtiging?? Help!

    Gr, Quinternet.


    Ik heb een soortgelijk probleem na een klein schuivertje, als je hetzelfde probleem ervaart als ik momenteel dan is het misschien wijs elkaar te helpen door de oplossing te delen.
    Mijn verhaal vindt je hier viewtopic.php?t=10283 het stuur moet je zelf continu naar de middenstand duwen en komt niet vanzelf meer terug.
    Het vervelende is dat je continu aan het corrigeren bent en het directe gevoel totaal kwijt bent. Ik hoop van harte dat jij dit niet zo ervaart en mogelijk toch een ander probleem hebt. Als jij je wel in dit verhaal herkend ben ik erg benieuwd naar jouw oplossing hiervoor. Uiteraard zal ik ook mijn bevindingen blijven geven in mijn reeds uitgezette draadje.
    Door dit forum zijn wel al een aantal zeer bruikbare tips binnengekomen die ik direct doorgeef aan mijn schadehersteller.

    succes.....
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re: Sturen -> Rechtdoorstand

    door quinternet » di jul 06, 2010 8:15 pm

    Blue Maniac schreefColon
    quinternet schreefColonHi!!

    Ik heb last van een raar euvel: Wanneer ik stuur, draait het stuur niet vanzelf terug. Dit heb ik bij iedere snelheid.

    Ik heb echt geen idee waar dit door kan komen. Stuurhuis?? Stuurbekrachtiging?? Help!

    Gr, Quinternet.


    Ik heb een soortgelijk probleem na een klein schuivertje, als je hetzelfde probleem ervaart als ik momenteel dan is het misschien wijs elkaar te helpen door de oplossing te delen.
    Mijn verhaal vindt je hier viewtopic.php?t=10283 het stuur moet je zelf continu naar de middenstand duwen en komt niet vanzelf meer terug.
    Het vervelende is dat je continu aan het corrigeren bent en het directe gevoel totaal kwijt bent. Ik hoop van harte dat jij dit niet zo ervaart en mogelijk toch een ander probleem hebt. Als jij je wel in dit verhaal herkend ben ik erg benieuwd naar jouw oplossing hiervoor. Uiteraard zal ik ook mijn bevindingen blijven geven in mijn reeds uitgezette draadje.
    Door dit forum zijn wel al een aantal zeer bruikbare tips binnengekomen die ik direct doorgeef aan mijn schadehersteller.

    succes.....


    Heb jij het resetten van de EPAS ook al eens geprobeerd?? Jouw klacht lijkt inderdaad wel op die van jou, maar zo heel erg is het ook weer niet. Maar dat kan ook komen doordat ik niet echt anders gewend ben. Spoort ie bij jou verder wel normaal??

    Misschien eens proefrijden??
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    door quinternet » di jul 06, 2010 8:18 pm

    Ralph schreefColonIk denk dat dan de EPAS sensor gerest moet worden.

    HIER vind je een handleiding hoe je dit kunt doen.


    Hm.... Die waarschuwing bij het openen van de site krijg je waarschijnlijk niet voor niets.... Ik ga daar niet zomaar aan zitten prutsen.... :roll:
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » wo jul 07, 2010 9:21 am

    Zo spannend is het niet hoor. :wink:
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    Re: Sturen -> Rechtdoorstand

    door Blue Maniac » wo jul 07, 2010 4:48 pm

    quinternet schreefColon
    Blue Maniac schreefColon
    quinternet schreefColonHi!!

    Ik heb last van een raar euvel: Wanneer ik stuur, draait het stuur niet vanzelf terug. Dit heb ik bij iedere snelheid.

    Ik heb echt geen idee waar dit door kan komen. Stuurhuis?? Stuurbekrachtiging?? Help!

    Gr, Quinternet.


    Ik heb een soortgelijk probleem na een klein schuivertje, als je hetzelfde probleem ervaart als ik momenteel dan is het misschien wijs elkaar te helpen door de oplossing te delen.
    Mijn verhaal vindt je hier viewtopic.php?t=10283 het stuur moet je zelf continu naar de middenstand duwen en komt niet vanzelf meer terug.
    Het vervelende is dat je continu aan het corrigeren bent en het directe gevoel totaal kwijt bent. Ik hoop van harte dat jij dit niet zo ervaart en mogelijk toch een ander probleem hebt. Als jij je wel in dit verhaal herkend ben ik erg benieuwd naar jouw oplossing hiervoor. Uiteraard zal ik ook mijn bevindingen blijven geven in mijn reeds uitgezette draadje.
    Door dit forum zijn wel al een aantal zeer bruikbare tips binnengekomen die ik direct doorgeef aan mijn schadehersteller.

    succes.....


    Heb jij het resetten van de EPAS ook al eens geprobeerd?? Jouw klacht lijkt inderdaad wel op die van jou, maar zo heel erg is het ook weer niet. Maar dat kan ook komen doordat ik niet echt anders gewend ben. Spoort ie bij jou verder wel normaal??

    Misschien eens proefrijden??



    Yep, allemaal gedaan, nieuw stuurhuis geprobeerd, andere computer en het resetten van de EPAS, het heeft allemaal geen enkel effect gehad.
    De wagen spoort zoals het hoort en daar zit nu juist het probleem, je blijft dus zoeken.
    Temeer daarom ben ik zo benieuwd naar eventuele ervaringen van andere F bezitters. Ondanks het vervelende sturen ga ik komend weekeinde lekker los in Winterberg Duitsland. Ik kom waarschijnlijk terug met enorme spierballen maar dat is dan maar zo.
    Zoals het nu lijkt wordt volgende week mijn F weer verwacht bij de hersteller voor een nader onderzoek, ik houdt mijn vingers gekruist.
    :?
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re: Sturen -> Rechtdoorstand

    door quinternet » wo jul 07, 2010 5:13 pm

    Blue Maniac schreefColonYep, allemaal gedaan, nieuw stuurhuis geprobeerd, andere computer en het resetten van de EPAS, het heeft allemaal geen enkel effect gehad.
    De wagen spoort zoals het hoort en daar zit nu juist het probleem, je blijft dus zoeken.
    Temeer daarom ben ik zo benieuwd naar eventuele ervaringen van andere F bezitters. Ondanks het vervelende sturen ga ik komend weekeinde lekker los in Winterberg Duitsland. Ik kom waarschijnlijk terug met enorme spierballen maar dat is dan maar zo.
    Zoals het nu lijkt wordt volgende week mijn F weer verwacht bij de hersteller voor een nader onderzoek, ik houdt mijn vingers gekruist.
    :?


    Spierballen?? Hm... Misschien dan toch dat abonnement bij de sportschool maar eens opzeggen ;-)

    Maar..... Stuurt ie bij jou ook zwaar in stilstand??
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    door quinternet » wo jul 07, 2010 5:14 pm

    Ralph schreefColonZo spannend is het niet hoor. :wink:


    Ja.... Waarschijnlijk als je weet waar je mee bezig bent.... :-s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo jul 07, 2010 5:16 pm

    quinternet schreefColon
    Ralph schreefColonZo spannend is het niet hoor. :wink:


    Ja.... Waarschijnlijk als je weet waar je mee bezig bent.... :-s

    Geen onverstandige houding en daar heb ik respect voor. Met veiligheid moet je niet spelen en als je eraan werkt moet je zeker zijn.
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    door quinternet » do jul 08, 2010 12:33 am

    ErikB schreefColon
    quinternet schreefColon
    Ralph schreefColonZo spannend is het niet hoor. :wink:


    Ja.... Waarschijnlijk als je weet waar je mee bezig bent.... :-s

    Geen onverstandige houding en daar heb ik respect voor. Met veiligheid moet je niet spelen en als je eraan werkt moet je zeker zijn.


    Thanx... Maar.... Iemand die wél weet waar ie mee bezig is die zich opwerpt om me te helpen??

    :-|
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re:

    door quinternet » ma mei 09, 2011 12:52 am

    Geen onverstandige houding en daar heb ik respect voor. Met veiligheid moet je niet spelen en als je eraan werkt moet je zeker zijn.[/quote]

    Thanx... Maar.... Iemand die wél weet waar ie mee bezig is die zich opwerpt om me te helpen??

    :-|

    Mooi om te zien hoe het stil blijft na een concrete hulpvraag....... Jammer.....
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Sturen -> Rechtdoorstand

    door Bruno » ma mei 09, 2011 1:00 am

    Vrij logisch op een vraag van een jaar geleden ... :roll:
    Anyway, als je Epas het niet is (die heb je dus vervangen evenals je stuurhuis) kan het niet meer veel anders zijn, want je hebt bijna alle onderdelen die er betrekking op hebben, vervangen. Wat zegt een T4 ?
    Moeilijke diagnose, dus zonder het IRL te zien, voelen ...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Sturen -> Rechtdoorstand

    door ErikB » ma mei 09, 2011 6:07 pm

    Enig idee of de EPAS effectief werkt/iets doet ?

    Voelt het sturen zwaar, of enkel zwaar bij draaien naar 1 kant, ... ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Re:

    door Sander » ma mei 09, 2011 7:47 pm

    quinternet schreefColonMooi om te zien hoe het stil blijft na een concrete hulpvraag....... Jammer.....


    Inderdaad jammer, zo'n sarcastische opmerking....

    Je kan niet verwachten dat je op een openbaar forum zomaar de oplossing voor je probleem gaat krijgen. Dit is geen gekend probleem. Ga ermee naar een specialist. De enige F die ik ken met dergelijke problemen heeft flink in de kreukels gezeten en was gewoon "krom". Wat niet wil zeggen dat jouw F dezelfde historie heeft.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten