RDW en het gewicht
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    RDW en het gewicht

    door RemcovanKuilenburg » ma jul 05, 2010 11:07 am

    Na een drukke periode ben ik eens aan de slag gegaan met mijn kenteken bewijs. Nu is het zo dat mijn MG, een ex Duitser, in de boeken staat bij het RDW als een Rover RD met een massa leeg gewicht van 1080 KG. Als ik het uitreken ben ik per jaar bijna 100 euro meer kwijt dan als ik het juiste gewicht heb 1049 KG. Mijn vraag aan het RDW is of zij op kenteken MG F 1.8i kunnen zetten en het gewicht kunnen aanpassen.

    Ik hou jullie op de hoogte wat er uit komt.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: RDW en het gewicht

    door Brooklands » ma jul 05, 2010 1:06 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonIk hou jullie op de hoogte wat er uit komt.


    Ik ben zeer benieuwd naar de medewerking en de uitkomst.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » ma jul 05, 2010 10:42 pm

    Ik had precies het zelfde probleem en heb ze laatst een brief gestuurd.
    Vooraf had ik al gebeld en de mevrouw vertelde mij dat ik mijn kenteken bewijs moest kopieeren en die samen met een brief waarin uitleg wat het 'probleem' is, moest opsturen naar het RDW en dat ik dan vanzelf een antwoord krijg.

    Ik wacht het af en ik zal het jullie ook mede delen!
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma jul 05, 2010 11:05 pm

    Ultimate schreefColonvanzelf een antwoord


    Dit zijn niet echt woorden die passen bij de RDW. :shock: :lol:
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » ma jul 05, 2010 11:31 pm

    Brooklands schreefColon
    Ultimate schreefColonvanzelf een antwoord


    Dit zijn niet echt woorden die passen bij de RDW. :shock: :lol:


    o jullie krijgen in nl toch nog iemand aan de telefoon, bij ons is dat een elektronische stem die van toeten of blazen af weet.
    in belgie kan zoiets oplopen tot jaaaaaaaaaaaaaren :lol:

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jul 06, 2010 10:12 pm

    mrcarribean schreefColon....
    in belgie kan zoiets oplopen tot jaaaaaaaaaaaaaren :lol:

    mrcarribean
    8) 8) 8)


    Och dan lijken onze landen wel erg veel op elkaar :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » wo jul 07, 2010 4:12 pm

    PF...jullie maken je druk om 100 EUR per jaar...
    ik ben 1500 EUR per jaar kwijt aan HGF'en :x
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo jul 07, 2010 9:05 pm

    Het zou mij niet zozeer om het geld gaan maar om het principe.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » wo jul 07, 2010 11:48 pm

    Nem58 schreefColonHet zou mij niet zozeer om het geld gaan maar om het principe.


    Precies :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » vr jul 09, 2010 12:35 am

    Klopt het gaat mij totaal niet om het geld. Het gaat mij er om dat de staat nog meer van mijn rekening aan het plunderen is.

    Ik moet nu de auto gaan wegen bij een keurings station en de naam aanpassen betekend een complete herkeuring. :roll:
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » vr jul 09, 2010 11:12 am

    RemcovanKuilenburg schreefColonKlopt het gaat mij totaal niet om het geld. Het gaat mij er om dat de staat nog meer van mijn rekening aan het plunderen is.

    Ik moet nu de auto gaan wegen bij een keurings station en de naam aanpassen betekend een complete herkeuring. :roll:


    Mijn verzoek is ook afgewezen.
    Als ik alsnog mijn gelijk wil halen moet ik bij het RDW weer laten wegen...
    Etters
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » vr jul 09, 2010 11:45 am

    ik heb precies hetzelfde, alleen staat er bij mij 1090 kg, ik heb het er maar bij neer gelegd toen ik te horen kreeg dat het me nog veel werk kost ook en dat vind ik die paar euro in de maand niet waard.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za jul 10, 2010 10:32 am

    Het wegen van de auto gaat niet heel veel kosten. Herkeuring voor de naam wel. Alleen zit je met het volgende probleem. Auto fabrikanten gaan voor een type goedkeuring met een zo leek mogelijke auto naar de weegbrug. Net voldoende benzine om er te komen. Accu zo klein mogelijk. Geen Radio er in etc etc etc. Vandaar dat ze bij een bepaald gewicht uit komen. Een vriendelijke mevrouw van de RDW vertelde mij dat zij het gewicht van de papieren hebben gehaald waar de auto vandaan komt. Dus in Duitsland zou mijn MG 1080 kg moeten wegen. En wat een toeval ik heb de Duitse papieren nog en daar staat in dat de auto 1135 kg moet wegen. Ik begrijp er helemaal niets meer van :lol:

    Wel een leuke bijkomstigheid. Het kenteken van mijn MG was in Duitsland KM-MG11
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » za jul 10, 2010 12:02 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonHet wegen van de auto gaat niet heel veel kosten. Herkeuring voor de naam wel. Alleen zit je met het volgende probleem. Auto fabrikanten gaan voor een type goedkeuring met een zo leek mogelijke auto naar de weegbrug. Net voldoende benzine om er te komen. Accu zo klein mogelijk. Geen Radio er in etc etc etc. Vandaar dat ze bij een bepaald gewicht uit komen. Een vriendelijke mevrouw van de RDW vertelde mij dat zij het gewicht van de papieren hebben gehaald waar de auto vandaan komt. Dus in Duitsland zou mijn MG 1080 kg moeten wegen. En wat een toeval ik heb de Duitse papieren nog en daar staat in dat de auto 1135 kg moet wegen. Ik begrijp er helemaal niets meer van :lol:

    Wel een leuke bijkomstigheid. Het kenteken van mijn MG was in Duitsland KM-MG11


    Ik heb bonnen van reparaties van de vorige nederlandse eigenaar en de duitse ervoor en en toen stond ie op kenteken: NE-GA77
    Ik heb zelfs de bonnen van het douane kantoor en RDW keuringsrapport
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » za jul 10, 2010 2:45 pm

    Ik heb nog geen kennis van alle verschillen in bouwjaren en daarbij behorende gewichten van de F. Als ik mijn Elise neem dan is het kenteken gewicht 652 kg. De latere Elise's ( ook de type S1 ) hadden al snel een kenteken gewicht van ca. 680 kg t.g.v. wijzigingen in het remsysteem, van composiet schijven naar stalen schijven, en de kofferbak, alles van polyester i.p.v. aluminium delen. De eertse type Elise S2 had volgens mij al een gewicht van 780 kg. Afhankelijk van het bouwjaar c.q. datum eerste toelating kan het gewicht dus hoger liggen.

    Mijn F is ook afkomstig uit Duitsland datum eerste toelating 25-02-1998, gewicht 1035 kg en merknaam MG F 1.8i. Mogelijk dat latere types uit Duitsland daar niet onder de naam MG maar Rover werden verkocht en dat de RDW de naam Rover en het gewicht aanhoud wat bij deze latere type goedkeuring hoort.

    Dus mogelijk een tabelletje maken of hier een zinnige theorie uit te halen is. Daarmee is dan het gewicht van 1080 kg hopelijk verklaarbaar en is de frustratie, als ik het zo mag noemen hiermee weg genomen.

    Overigens, het kan natuurlijk zijn dat als je de auto laat wegen, dat je inderdaad op 1080 of meer uitkomt. Remco, laat je auto wegen ( kan volgens mij bij van Loenen in Hilversum, zij hadden in het verleden een weegbrug ) en als het ca. 1080 of meer is, dan heb je geen onterecht gevoel meer.

    Gr Drikje S1
    Laatst bijgewerkt door 4 op Drikje S1, in totaal 0 keer bewerkt.
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten