F,je van de dood gered?
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    F,je van de dood gered?

    door Blue Maniac » ma jun 21, 2010 4:08 pm

    Helaas een tijdje niet meer actief geweest op dit forum maar enige uitleg volgt hieronder.
    Na alle ellende die je soms leest over het wel en wee van een F’je sta ik helaas ook weer klaar met een pikant verhaal.
    Na de meeting op den Berg waarbij de wagen naar een bijzonder mooie hoogte is gebracht, ben ik verder gegaan met het opsmukken van mijn geliefde F. Inmiddels de gewenste spoilers gespoten en ook gemonteerd en dan wil je lekker gaan genieten, althans dat was de wens.

    Rijdend op een klein smal dijkje in het Noord-Hollandse kwam ik een VW bus tegen, die zoals gebruikelijk net als de andere tegenliggers met twee wielen voorzichtig in de berm stuurt waarna je elkaar rustig passeert. Echter, door deze actie schoot de wagen zonder waarschuwing weer richting de middenstreep waar ik mij deels bevond, hierdoor had ik twee opties, een frontaal riskeren, of uitwijken volledig de berm in richting afgrond. Ik heb voor het laatste gekozen, hierdoor werd ik min of meer gelanceerd van rechts naar links en dan sta je abrupt stil aan de verkeerde kant in de berm.
    Andere bestuurder reed natuurlijk door, dit blijkt zo te horen en kans voor het noteren van een kenteken was er helaas niet.

    Na het zweet van je voorhoofd geveegd te hebben ga je voorzichtig de schade bekijken en eigenlijk was die er niet, althans niet zichtbaar.
    Voorzichtig de wagen weer op het asfalt gekregen en dan de weg maar weer vervolgen, in ieder geval dat was de bedoeling. De wagen stuurde zwaar en ging bij enig gas geven spontaan rechts af, een naar schurend geluid versterkte het onheilsgevoel nog eens extra.
    Toch voorzichtig de weg naar huis ingezet waarbij de wagen ook nog eens moeilijk schakelde en dan?
    Contact opgenomen met mijn verzekeringmaatschappij en de zaak voorgelegd. Breng maar naar een schadehersteller waar je bekend bent.

    Dan komt de opname, er is zo op het eerste oog niets te zien, maar duidelijk was de wagen spoorde totaal niet meer (net als bestuurder?).
    Het geliefde karretje achtergelaten met hoop op een beter weerzien. Volgende dag contact met de hersteller, na uitlijning blijken beide achterwielen meer dan 6 graden afwijking te hebben naar rechts.
    Conclusie eerst de boel maar uit elkaar en dan opmaken wat er daadwerkelijk vervangen moet worden, meegenomen was dat het subframe en een aantal kwetsbare stangen in ieder geval vervangen moesten worden. Eerste schatting reparatie plus onderdelen 3500,00 euro.

    Tijd voor de expert, opname gedaan en eerste conclusie Total loss. Dagwaarde van de wagen was niet meer in overeenstemming met de mogelijke kosten voor reparatie. Relaas, op laten kopen door een opkoper en wat geld van de verzekering erbij en dan mag je blij zijn dat er misschien tweederde van je investering retour komt.
    Maar soms heb je wel eens geluk en zit het mee. Mijn verzekering is weliswaar wat duurder maar, dekt gelukkig alle schade tot aan nieuwwaarde van de F. Repareren dus!
    Nieuw subframe is inmiddels geplaatst en het e.e.a. is vervangen onder de wagen. Het was een triest aanblik als je wagen daar staat, zonder motor met alle onderdelen er naast verspreid over de vloer.
    Het gehele proces heeft inmiddels al bijna twee maanden in beslag genomen door alle tegenslag, brug zakt naar beneden terwijl dit niet de bedoeling was, schade aan de pijlstok, tijdens het verwijderen van de hydragas bollen lowering pins beschadigd, lange wachttijd op onderdelen en ook onvoldoende verstand hebben van de wagen op zich.

    Gelukkig voor mij hebben ze Minor garage uit Amsterdam betrokken in het verhaal en bieden die enige ondersteuning, zij zijn ook bekend met mijn F. Vrijdag is Minor naar de hersteller gereden om op locatie de wagen weer op druk te zetten, uiteraard op de door mij opgegeven waarde.
    Vandaag komen hopelijk de laatste onderdelen binnen en monteren dan maar, misschien dinsdag uitlijnen en dan kijken of de reparatie voldoende was.
    Zo niet dan zal er nog meer vervangen moeten worden. Ik hoop dat als het mee zit dat de F eind deze week weer op zijn plek staat, e.e.a. hangt af van de meting die zij voor dinsdag hebben gepland.
    Eind goed al goed, waarschijnlijk is door de goede dekking in mijn verzekering een F’je van de wisse door gered. :wink:
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma jun 21, 2010 4:21 pm

    Pfuu,

    Wat een verhaal...sterkte, hopelijk heb je je F weer snel op de weg waar die thuis hoort.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » ma jun 21, 2010 4:25 pm

    Man, wat een tegenslag..... :?
    Hopelijk komt alles toch nog snel goed!!
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » ma jun 21, 2010 5:14 pm

    ik wens je veel succes met je mgf en hopelijk kun je vlug weer genieten van je auto 8)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 21, 2010 5:42 pm

    Tja, ik heb al leuekere verhalen gelezen. Toch straf dat die doodrijders er altijd ongestraft vanaf komen. Langs de ene kant had je er beter op gereden langs de andere kant, was je F dan misschien wel total loss.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » ma jun 21, 2010 5:47 pm

    Bruno schreefColonTja, ik heb al leuekere verhalen gelezen. Toch straf dat die doodrijders er altijd ongestraft vanaf komen. Langs de ene kant had je er beter op gereden langs de andere kant, was je F dan misschien wel total loss.


    Aan het einde van de dag is het maar blik, het had met persoonlijk letsel veel erger geweest.
    En voor total loss moet ik minstens 32.000 euro schade rijden, tot dat bedrag mag ik repareren. Dat staat los van de vraag of je dat nog wel moet willen natuurlijk. :?
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jun 21, 2010 6:11 pm

    Blue Maniac schreefColon
    Bruno schreefColonTja, ik heb al leuekere verhalen gelezen. Toch straf dat die doodrijders er altijd ongestraft vanaf komen. Langs de ene kant had je er beter op gereden langs de andere kant, was je F dan misschien wel total loss.


    Aan het einde van de dag is het maar blik, het had met persoonlijk letsel veel erger geweest.
    En voor total loss moet ik minstens 32.000 euro schade rijden, tot dat bedrag mag ik repareren. Dat staat los van de vraag of je dat nog wel moet willen natuurlijk. :?

    Dat is mooi, 'k wou dat ik ook zo een verzekering kon scoren.

    Veel succes nog en bedankt om een F te redden !!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma jun 21, 2010 6:11 pm

    nou ik wil ook meteen weten waar je verzekerd bent..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 21, 2010 6:12 pm

    Ik ook, ik ook !!!!!

    Niet dringen mannen .... :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma jun 21, 2010 6:12 pm

    En ik...

    Ik word al bijna nergens verzekerd.... :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » ma jun 21, 2010 6:19 pm

    Verzekering?!? Wat is dat.... :?

    Alle gekheid op een stokje, dat wil ik ook wel....
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 21, 2010 6:25 pm

    achteraan aanschuiven he :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » ma jun 21, 2010 8:40 pm

    Jongens, jongens, geen ruzie maken er is plaats voor iedereen :lol:
    Ik ben gewoon verzekerd bij ... ik weet eigenlijk niet of ik dat wel mag melden? straks wordt ik geroyeerd vanwege zo'n actie :no: en dat zou ik toch niet willen :cry:
    Laat eerst maar weten of dat wel door de beugel kan :devil-(
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » ma jun 21, 2010 9:23 pm

    even apeldoorn bellen ? :lol:
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » ma jun 21, 2010 11:15 pm

    Iig een goede verzekering.
    Al bij al dan toch niet enkel tegenslag, alles zal uiteindelijk wel weer "op z'n wieltjes komen" :wink:
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten