Motor valt uit
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    Motor valt uit

    door masterpiece » di jun 15, 2010 3:46 pm

    Vandaag mijn nieuwe TT uitlaat er onder laten zetten ( wat overigens heerlijk klinkt!) Dus ik ga lekker een stuk rijden met het dak open. Ineens prut prut prut, en de motor viel uit ! Auto aan de kant geduwt (midden in Warschau nergens plaats,dus maar op de stoep dan) Ik wacht een uur en ja hoor hij springt weer aan! Dus ik dacht snel naar huis, Maar 2 km verderop was het weer gedaan met de pret. Lampje van de abs en srs ging branden de toerenteller deed fff raar en toen kon ik hem weer duwen. dit maal op het fietspad. Hij wil niet meer starten nu. Nieuwe accu is gewoon vol en alles werkt verder, Hij heeft 2000 km geleden een nieuwe koppakking , spanrollen, riem, waterpomp en een grote beurt gehad! De auto loopt absoluut niet warm. Wel zei de man die mijn nieuwe velgen en banden er op heeft gelegt vrijdag dat achter de remblokken op zijn! Maar ik heb bij Jelle een set AP racing remschijven en klauwen gekocht maar deze moeten er nog op gezet worden daar deze in Nederland liggen. Dus ik dacht het komt wel goed met die remmen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 15, 2010 4:02 pm

    Als je probeert te starten draait ie wel rond, maar slaat ie niet aan ?
    Dat is immers iets belangrijk dat ik niet in je omschrijving kan terugvinden.

    Ga je systematisch te werk dan zoek je eerst of je
    1) nog benzine
    2) nog ontsteking
    hebt.

    Verder zou ik .... als ingeving .... ook het stekkertje op de benzinepomp niet overslaan bij je zoektocht.
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » di jun 15, 2010 4:08 pm

    Benzine zit er nog genoeg in, Met starten gaat hij heel fff rond en dan tikketikketik!
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » di jun 15, 2010 4:13 pm

    Hij bedoelt aan de motor zelf aka achter de benzinepomp en filter :)

    Maar dat klink mij toch als een platte batterij dan? dat tikken krijg je normaal als de batterij te plat is en de starter niet genoeg stroom krijgt. Zou toch eens proberen met startkabels te starten en dan even nameten op de batterij of je alternator nog 14 volt geeft.

    ps. Had jij trouwens overtijd ook niet problemen ivm batterij leeg?
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jun 15, 2010 4:34 pm

    Klinkt echt als een starter die niet genoeg spanning krijgt.

    Kwestie van accuspanning meter TERWIJL je aan het starten bent.
    Is die laag is de accu leeg. Als die stilvalt tijdens het rijden verdenk ik de dynamo ipv de accu.

    Blijft de spanning hoog tijdens het starten is het of de verbinding naar de accu slecht. Uit te sluiten door direct op de starter te meten.

    Als je even stil staat en hij start weer kan dat omdat een accu zichzelf "regenereert" als je de belasting wegneemt.

    Gezien je verhaal ga ik uit van een slechte dynamo.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » di jun 15, 2010 4:37 pm

    ja het lijkt er inderdaad erop dat de accu weer leeg is dus grote kans dat de dynamo stuk is
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 15, 2010 5:24 pm

    "tikketikketik" wijst, zoals aangehaald hiervoor, op slechte batterijtoestand. (of defecte startmotor, maar dan zou ik niet stilvallen eenmaal ie loopt).
    't Lijkt wel of ie niet voldoende bijlaadt.

    (vergeet voorlopig de connector op de benzinepomp)
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » di jun 15, 2010 5:43 pm

    Thanx guy's , Ik heb hem naar huis guduwt en onderweg stopte een autoambulance of die iets kon doen. Ik zei als je nu een uur eerder gekomen was wel! En nu ook als je wil, Ik zeg kan je mij de auto naar de andere kant van Warschau brengen (Daar is de garage van mijn MG monteur) en wat kost dat? Is goed zegt hij en het kost 37,50 euro. Ik zeg is goed je kan hem brengen voor 25 euro! OK zei die kerel. Nou ja heb ik toch iets verdient vandaag !!! :wink: Maar idd ik denk ook dat het de dynamo is
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » di jun 15, 2010 8:40 pm

    Als je electronica het laat afweten (ABS SRS lampjes aan) is je boordspanning meestal niet hoog genoeg. Dus accu of dynamo,
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » wo jun 16, 2010 8:30 am

    Tjee, :( Sterkte ermee. Hopen dat het mee valt.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » do jun 17, 2010 12:57 am

    100% dynamo probleem.....

    heb dit zelf namelijk ook gehad en heb er toen een nieuwe accu, startmotor ingezet.... bleek dat gewoon de dynamo niet goed genoeg laadde...

    tijdens het rijden gebruik je namelijk je accu niet, maar draait ie op je dynamo... Als die niet goed functioneert dan vallen je systemen langzaamaan weg ( srs/abs?stuurbekrachtiging etc )
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » do jun 17, 2010 9:14 am

    Het was idd de dynamo, Ze hebben er gisteren een nieuwe in gezet en alles werkt weer prima. Ik heb eindelijk gisteravond de tunnels van Warschau genomen en toen kreeg ik het volgende probleem, Ik kreeg namelijk een slappe erectie van het geluid van de TT uitlaat zo mooi was het ! Maar gelukkig hoef ik daar niet voor naar de garage ! I am a happy man now ! :dancing)) :applaus: :-/°
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » do jun 17, 2010 9:25 am

    De TT uitlaat is trouwens van een geweldige kwaliteit ! Het enige wat ik niet zo mooi vind is dat de eindstukken wat te ver uit de bumper steken. Daar moet ik nog iets op bedenken omdat ze niet verder er op schuiven aan de rechter kant dan want de buis van de uitlaat is daar eerder gebogen.
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » do jun 17, 2010 10:48 am

    Je kan die overschot van je uitlaat stukken miss gebruiken als je graag een stijve erectie hebt..... :lol:
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » do jun 17, 2010 10:51 am

    Dat past jammer genoeg niet :-/°
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten