rubbers schokbrekers vervangen
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    rubbers schokbrekers vervangen

    door Roy » ma jun 14, 2010 8:27 pm

    Weet iemand hoe je de rubbers van de schokbrekers precies vervangt? Ik heb een setje powerflex van ms (zie foto) gekocht, maar weet niet wat ik ermee moet. Heb ik daar speciaal gereedschap etc. voor nodig? Of is dit sowieso niet makkelijk zelf te doen? Het gaat voornamelijk om de onderste die echt verrot zijn. Ik neem aan, wiel eraf en dan de oude eruit pulken, maar wat is de beste manier hiervoor?

    Afbeelding

    Misschien wil iemand even een beschrijving (voor dummies) voor me maken :mrgreen:
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » ma jun 14, 2010 11:02 pm

    denk dat dit zeer moeilijk is zonder een pers?
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » di jun 15, 2010 7:33 am

    Waarschijnlijk zullen de oude er wel al vanzelf uitvallen. Meestal zijn deze helemaal verrot. De nieuwe kan je ook met een bankschroef erin persen.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 15, 2010 9:30 am

    bedankt! Ik begrijp dat de schokbrekers hiervoor dus losgehaald moeten worden?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di jun 15, 2010 11:38 am

    Is helemaal zo moeilijk niet hoor :)

    De oude krijg je makkelijk eruit door met een schroevendraaier wat te wrikken. Nieuwe rubberen krijg je ook vrij makkelijk terug erin als ze wat ingevet zijn.
    Geen idee of poly's ook zo makkelijk zijn...
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di jun 15, 2010 10:14 pm

    De schokdempers moeten er helemaal niet uit.

    enkel onderaan losmaken
    oude rubber verwijderen
    gat proper maken
    rubber plaatsen (met wat kopervet eraan)
    bus in rubber steken
    terug onderaan monteren

    andere zijde idem

    klaar!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jun 15, 2010 10:34 pm

    Carl schreefColonDe schokdempers moeten er helemaal niet uit.

    enkel onderaan losmaken
    oude rubber verwijderen
    gat proper maken
    rubber plaatsen (met wat kopervet eraan)
    bus in rubber steken
    terug onderaan monteren

    andere zijde idem

    klaar!


    Inderdaad. Daarna doe je de bovenkant los draaien, PU bussen er tussen en weer vast draaien. Technisch gezien zijn ze er dat niet uit geweest ! :lol: :lol: :wink:

    Alle gekheid op een stokje. De moeilijkheid zit hem in het los draaien van de bovenste moer. De demper wil namelijk meedraaien. Ik heb eens gelezen dat een oliefilter sleutel met een band die ook klein kan een oplossing is.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 16, 2010 1:21 am

    en er bestaan ook speciale tools voor .... :wink:


    Als je enkel de onderste bus wil vervangen, omdat deze uit de schokdemper komt of is gekomen, is demontage inderdaad niet nodig. Ik prefereer Siliconenvet om de rubber in te spuiten, maar dit terzijde. Als je een complete bussen kit wil plaatsen heeft Sander weer gelijk...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jun 16, 2010 8:11 am

    Op de afbeelding hierboven gaat het om een top en bottom set.
    Building >200BHP K-series
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 16, 2010 10:19 am

    Mij werd verteld (door ms) dat het een set was voor de complete auto, voor de schokbrekers. Dit is toch wel de goede, hoop ik?

    Als de schokbrekers sowieso van de auto af moeten, dan kan ik natuurlijk net zo goed gelijk de bovenste meepakken.
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 16, 2010 10:20 am

    Carl schreefColonDe schokdempers moeten er helemaal niet uit.

    klaar!


    Sorry, even over het hoofd gezien :)
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 16, 2010 10:23 am

    ![/quote]

    Alle gekheid op een stokje. De moeilijkheid zit hem in het los draaien van de bovenste moer. De demper wil namelijk meedraaien. Ik heb eens gelezen dat een oliefilter sleutel met een band die ook klein kan een oplossing is.[/quote]

    Vergeef me, maar even voor de duidelijkheid, de moer die bovenop zit moet ik los draaien en dan een steeksleutel/baco of iets dergelijks eronder gebruiken om te zorgen dat de schokdemper niet beweegt?
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » wo jun 16, 2010 10:26 am

    je moet iets rond de shokdemper doen zodat je hem kan tegenhouden (zonder stuk te doen natuurlijk) maar er is niets voorzien voor dit te doen daarom zei sander bv met een oliefiltersleutel (zo een ketting)

    Wens je wel veel geluk :roll:
    Ik heb namelijk de bovenste moer moeten uitboren en kapot slaan hij zat echt muurvast bij mijn wagen :|
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 16, 2010 10:33 am

    da's minder. mocht hij echt te vast zitten, dan laat ik de bovenste wel.

    Ik zie nu net dit hier, om de bovenste los te krijgen:

    Afbeelding

    of werkt dit niet...
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo jun 16, 2010 10:36 am

    De tip van de bovenste bout aan de demper is min of meer vierkant, je kan er inderdaad een sleutel opzetten. Dit helpt tegen het ronddraaien, maar echt veel kracht kan je er niet opzetten.

    overigens baseerde ik mij op deze regel om te stellen dat de schokdemper er niet uit moet:
    Roy schreefColonHet gaat voornamelijk om de onderste die echt verrot zijn.

    Als je ook de bovenste wil vervangen moet de demper er uiteraard wél uit.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten