BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Fuseekogel vervangen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Fuseekogel vervangen

    door ttdesign6 » di jun 08, 2010 10:01 am

    Toen ik de F liet keuren in December, inmiddels weer zo'n 12.000 km gelden liet de keurmeester mij weten de de fuseekogel links op termijn vervangen moest worden. Aan de auto te horen is dat moment nu gekomen.

    Is het duur dit te laten vervangen?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di jun 08, 2010 1:38 pm

    Is natuurlijk een beetje afhankelijk of je onder en boven tegelijk wilt doen, Maar om slechts één van de twee te laten doen, ben je al halverwege om beide te laten doen, dus mijn advies is beide tegelijk.

    Voor de onderdelen mag de garage niet meer in rekening brengen dan ( afgerond ) 40 euro voor de onder fusee en 30 euro voor de boven fusee. ( bedragen excl. b.t.w. ).

    Afhankelijk of de garage bekend is met de f zal deze tussen de 1 of 2 uur nodig hebben voor één of beide fusee's. Een garage berekend ca. 65 euro per uur.

    Ga van het slechtste uit 70 euro onderdelen + 130 euro arbeid = 200 euro, komt bij 40 euro ( afgerond ) b.t.w. dus totaal 240 euro. Dus afhankelijk van de garage ben je toch minimaal 175 euro kwijt en maximaal 240. Indien je bij een garage komt die onbekend is met de f, wijs hem op de site van Dieter http://www.mgfcar.de/ball_joint/repair.htm met de uitleg over de onder fusee, dat zal hem een hoop denkwerk schelen zodat hij weet dat meteen de boormachine gepakt moet worden ( indien deze fusee niet eerder vervangen is ).

    Als ik het bij mijn auto zelf zal moeten doen, zal ik een klein dagje nodig hebben, maar dat kost mij niets. Dan denk ik dat ik voor de onderdelen niet meer betaal dan ca. 65 euro in de b.t.w. ( inkoop korting ).

    Gr Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » di jun 08, 2010 1:41 pm

    Bedankt voor de reactie, ik ga eens informeren. De garage waar ik normaal ga levert heel goed werk en ze rekenen zich maar heel weinig per uur.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di jun 08, 2010 2:03 pm

    ttdesign6 schreefColonDe garage waar ik normaal ga levert heel goed werk en ze rekenen zich maar heel weinig per uur.


    Indien zij werkelijk schappelijk zijn met het door berekenen van onderdelen prijzen en één manuur rekenen, zal je op ongeveer 140 euro in de b.t.w. uitkomen.

    Gr, Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten