Is natuurlijk een beetje afhankelijk of je onder en boven tegelijk wilt doen, Maar om slechts één van de twee te laten doen, ben je al halverwege om beide te laten doen, dus mijn advies is beide tegelijk.
Voor de onderdelen mag de garage niet meer in rekening brengen dan ( afgerond ) 40 euro voor de onder fusee en 30 euro voor de boven fusee. ( bedragen excl. b.t.w. ).
Afhankelijk of de garage bekend is met de f zal deze tussen de 1 of 2 uur nodig hebben voor één of beide fusee's. Een garage berekend ca. 65 euro per uur.
Ga van het slechtste uit 70 euro onderdelen + 130 euro arbeid = 200 euro, komt bij 40 euro ( afgerond ) b.t.w. dus totaal 240 euro. Dus afhankelijk van de garage ben je toch minimaal 175 euro kwijt en maximaal 240. Indien je bij een garage komt die onbekend is met de f, wijs hem op de site van Dieter
http://www.mgfcar.de/ball_joint/repair.htm met de uitleg over de onder fusee, dat zal hem een hoop denkwerk schelen zodat hij weet dat meteen de boormachine gepakt moet worden ( indien deze fusee niet eerder vervangen is ).
Als ik het bij mijn auto zelf zal moeten doen, zal ik een klein dagje nodig hebben, maar dat kost mij niets. Dan denk ik dat ik voor de onderdelen niet meer betaal dan ca. 65 euro in de b.t.w. ( inkoop korting ).
Gr Drikje S1