BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
spanrol distributieriem
  • brm91
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON di jun 01, 2010 7:10 pm
    WoonplaatsCOLON zonhoven

    spanrol distributieriem

    door brm91 » zo jun 06, 2010 10:29 am

    hallo allemaal ben dus nieuw op het forum

    en ik heb geen mgf of tf maar een rover brm dit is er een met een 1.8 vvc motor .

    ik ben hier terecht gekomen omdat er niet echt andere forums zijn waar ik hiervoor terecht kan .

    mrja probleem is dus het volgende men vvc was kapot miste een blokje dus dit had ik gemaakt opnieuw geplaatst en toen ik de riem wou opleggen merkte ik dat ik de spanrol niet kon verzetten.

    maar ik kan wel het plaatje naar boven of onder zetten kan dit me helpen of niet ? (gaat hier om een manuele spanner zonder veer )

    alvast bedankt
    if everything is under control your not going fast enough
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » zo jun 06, 2010 11:39 am

    Daar is dat plaatje juist voor bedoelt, om de spanrol naar boven of naar beneden te halen. Overigens, indien je een snaar vervangt dan ook deze spanrol vervangen.

    Voor zij die behoefte aan de uitleg hoe de manuele spanrol afgesteld moet worden kunnen mij een mail sturen. In pdf formaat ( Engels talig ) stuur ik de volledige onderhoud / reparatie handleiding van de K8 en K16 blokken. Totaal iets van 136 pagina's, op pagina 44 staat hoe de manuele spanrol van de K16 afgesteld moet worden.

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 06, 2010 1:09 pm

    De spanrol kan los zitten van het plaatje. Sterker nog, als je relatief ver hebt gevlakt moet je de rol van het plaatje los wrikken, een paar graden verdraaien en weer vastduwen, dan kan je hem wer wat stakker zetten omdat het gat excentrisch zit.

    In jouw geval zou ik opteren voor een nieuwe spanrol, better safe than sorry.
    Building >200BHP K-series
  • brm91
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON di jun 01, 2010 7:10 pm
    WoonplaatsCOLON zonhoven

    door brm91 » zo jun 06, 2010 1:26 pm

    ik heb inderdaad nieuwe spanrol gezet en nieuwe bout want de vorige persoon die er aan gewerkt heeft had deze dus te hard aangedraaid en de inbus kapot gedraaid

    toch bedankt voor de reacties
    if everything is under control your not going fast enough
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 06, 2010 1:59 pm

    Vervang dan ook de bouten van de nokas poelies want als je die te vast draait willen ze op den duur wel eens breken met alle ellende vandien. Nokas poelie bouten speciefiek moet je altijd op het juist moment zetten bij de K-serie.
    Building >200BHP K-series
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » zo jun 06, 2010 2:44 pm

    Sander schreefColonVervang dan ook de bouten van de nokas poelies want als je die te vast draait willen ze op den duur wel eens breken met alle ellende vandien. Nokas poelie bouten speciefiek moet je altijd op het juist moment zetten bij de K-serie.


    inderdaad niet besparen hierop, en een druppeltje loctite aanbrengen en aantrekken op 65 nm.

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten