BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
window stop
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    window stop

    door Roy » di jun 01, 2010 1:27 pm

    mijn passagiersraam wil al enige tijd niet meer naar beneden. Het raam komt te ver omhoog en daardoor krijg je de deur ook niet meer open zonder het dak omlaag te doen. Nu dacht ik aan een gebroken window stop, maar na het uit elkaar halen van de deur, zie ik dat hij er nog gewoon op zit. Hij rust nu echter op een ander onderdeel, waardoor hij niet meer omlaag wil. Dit is waarschijnlijk het onderdeel waar de window stop normaal gesproken door wordt tegen gehouden, zodat het raam niet te ver omhoog komt.

    iemand een idee hoe je de window stop weer bij dat randje langs krijgt, zodat de window stop er weer onder valt?
    Laatst bijgewerkt door 1 op Roy, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jun 01, 2010 1:29 pm

    geen idee, ik heb een Apple
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 01, 2010 1:42 pm

    ik ook :mrgreen:
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 01, 2010 1:44 pm

    Afbeelding
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 01, 2010 1:56 pm

    het is wel een slechte foto, maar als je goed kijkt, zie je dat de window stop rust op een onderdeeltje (randje). Hij zou daar dus onder moeten vallen, maar ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt...(hij is er ook over heengegaan en zou dus eigenlijk ook weer terug moeten kunnen , lijkt me)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » di jun 01, 2010 3:39 pm

    Mijn raam aan de passagierskant gaat al lang niet meer omlaag. Zekering geeft kortsluiting (keer op keer) en na een paar weken geeft ie dan plots de geest. Ik heb mij erbij neergelegd dat die venster niet omlaag gaat :?
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 01, 2010 5:44 pm

    ja, maar bij mij is het zeker niet de zekering. verder maakt het me ook niet uit dat het raam niet werkt. Gebruik ik toch nooit, vanwege de airco. maar wat me het meeste stoort is dat de deur nu niet open wil, zonder het dak neer te klappen.
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 01, 2010 6:11 pm

    Dit moet het dus zijn, volgens mij. Ik moet dus gewoon dat zinken dingetje losmaken, lijkt mij? (Zit alleen muurvast...) Alleen vraag ik me af of ik dan ook dat onderdeeltje moet vervangen, want wat is de reden anders dat ineens de windowstop erover heen gaat? Is nog nooit eerder gebeurd. Er zaten trouwens al mk3 windowstops in.

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » di jun 01, 2010 8:40 pm

    Been there, done that. 8)

    Je moet de window stop-beugel aan de zijkant van de deur een paar slagen losschroeven, niet helemaal los !
    nu kan je de aanslagbeugel iets naar beneden bewegen en dan 90 graden draaien.

    Hierna het raam naar beneden bedienen met een beetje proberen.
    Ik zelf heb de beugel iets verder omgebogen want de ronde zwarte stop die aan het raam zit raakte de beugel maar op ongeveer 1mm waardoor deze er soms overheen schiet.
    Nu na ombuigen heeft deze een groter raakvlak! :wink:

    succes ! :wink:
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 01, 2010 9:46 pm

    Thnx! Het was me inmiddels al gelukt de stop weer langs het beugeltje te krijgen op een soortgelijke manier als hierboven. De window stop is van boven schuin afgesleten en dat zorgt ervoor dat hij maar net tegen wordt gehouden. Ik wou hem vervangen door een nieuwe, maar krijg de oude onmogelijk los. Ipv een inbus bout heeft de vorige eigenaar er een kruiskop bout ingedraaid. De kop zit natuurlijk aan de buitenkant en daar is dus niet bij te komen met een schroevedraaier. Wat voor gereedschap zou ik hiervoor kunnen gebruiken of bestaat er zoiets als een inbus sleutel met kruiskop?
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » di jun 01, 2010 10:44 pm

    er bestaan wel haakse schroevendraaiers, of die er ook zijn in kruiskop variant geen idee !

    Als ik het goed begrijp wil je de ronde stop vervangen ?
    waarom gewoon niet de beugel iets verder ombuigen ?
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 01, 2010 10:51 pm

    Ik wil hem vervangen, omdat ik er 2 besteld had. Ik wist niet dat er al een mk3 in zit. Ik ging ervan uit een gebroken mk2 of mk1 aan te treffen. Hoe heb je trouwens de beugel omgebogen?
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » di jun 01, 2010 10:55 pm

    beugeltje eruit halen en de vlakke kant waar plastiek overheen zit verder richting de kant van de ruit buigen m.b.v. bankschroef
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten