Ik heb 4 nieuwe banden nodig. Mijn broer werkt in de garage en gaat ze balanceren, monteren en alles uitlijnen. Dus heb ik alleen banden nodig.
(ik heb gezocht op het forum maar vind het moeilijk om alle info te interpreteren omdat ze soms ook persoonlijk zijn)
Wat ik nu heb (toen ik mijn F heb gekocht):
voor = 185/55/R15
achter = 195/55/R15
Banden vragen:
* Welke bandenmaten werden fabrieksaf op de F geleverd (mijn F is van april 1998)?
* De R15 die ik zie op mijn banden geeft toch aan dat ik 15 inch velgen heb en geen andere maten kan zoeken?
* Ik lees dat banden onder een F sneller slijten dan andere auto's. Waarom?
* Is het beter om rondom gelijke breedte te hebben (rondom 195 of zo) of achter breder (195/215). Of is dat alleen omdat het beter smoelt?
* Ik lees veel over Toyo Proxes T1-R. Die vind ik ook best wel mooi
Uitlijning:
* Wat zijn de standaard waarden voor het uitlijnen?
* En de 'best practice' waarden?
Ik vind het allemaal maar moeilijk...







Je zal er geen spijt van krijgen. Hoogstens zal je balen dat je ze niet eerder gekocht hebt