BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
Servostuur werkte niet - oplossing
  • classic.carlover
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON vr dec 04, 2009 10:14 am
    WoonplaatsCOLON 9100 Sint-Niklaas Belgie

    Servostuur werkte niet - oplossing

    door classic.carlover » vr mei 21, 2010 10:17 pm

    Hallo,

    Ik zat met het volgende probleem : het servostuur werkte niet meer en dat werd bevestigd door een lampje op het dashbord.
    Ben wat gaan neuzen en op een engelse site werd er gewag gemaakt dat het wel eens de zekering van het EPAS (electrical power assistense system) zou kunnen zijn die geen goed contact meer gaf.
    Die zekering blijkt in de motorruimte, rechts te zitten, onder een wit plastic kapje (als je voor de wagen staat en naar de voorruit kijkt). Er loopt een draad van de plus van de batterij naar die zekering. Er staat op max 70 A. Heb er de zekering uitgewipt, contacten gereinigd, en de zaak was opgelost. Terug servostuur !! Blijkbaar is het niet altijd zo ver te zoeken.
    Misschien een tip voor mensen met hetzelfde probleem ?
    Groeten en nog veel MGF plezier deze zomer.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za mei 22, 2010 10:45 am

    Mooi om als eerste bericht direct een tip te posten !!!


    Welkom


    Even aanvullen:
    - eerste waarop je moet letten is: werkt je snelheidsaanduiding nog. De stuurbekrachtiging is snelheidsafhankelijk en het systeem haalt z'n signaal vanop de cluster met de snelheidsmeter. Geen snelheidsmeting is geen bekrachtiging.
    - bij stilstand te veel toeren maken zal de EPAS ook uitschakelen (ECU gaat ervanuit dat er wordt gereden (wegens toerental <> stationair toerental) maar er een fout is bij de snelheidsinfo (immers 0km/h))

    en dan nog een afbeelding of twee ;)

    Afbeelding Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten