BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
mgf verspringt op hobbels/slechte wegen
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    mgf verspringt op hobbels/slechte wegen

    door Cagivist » wo mei 19, 2010 6:50 am

    Hallo,

    Ik heb een vraagje voor de meer gevorderde mgf kenners.
    Bij het nemen van een hobbel op de weg heeft mijn mgf de neiging
    om vooraan een beetje te verspringen.

    Op een recht stuk valt het best mee , maar in een bocht is dit soms wel irritant en waarschijnlijk ook niet echt het meest veilige.

    Ik heb de wagen laten verhogen +- 35 cm , er is een wiellager vervangen alsook de banden zijn vervangen door Toyo's.
    De baanligging is verbeterd, de trillingen in het stuur zijn weg, nu nog enkel het verspringen!!!!!!!!

    Is dit bekend bij iemand van jullie? Elke reactie is welkom :)

    Thx
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo mei 19, 2010 8:59 am

    Heb je de F ook opnieuw laten uitlijnen? dit maakt een wereld van verschil.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo mei 19, 2010 9:07 am

    Uitlijnen is zeker de boodschap.
    De fabriekshoogte is eigenlijk 36.8 cm. Als hij op die hoogte is uitgelijnd en je al die tijd al flink lager hebt rondgereden
    opgehoogd tot 35 cm

    Dan zou opnieuw uitlijnen zeker een verbetering opleveren.
    Hoe lang rijd je al met je banden rond?
    Als de F flink te laag staat, slijten je banden aan de binnenzijde schuin af.
    Liggen er vrij recent nieuwe onder, dan heb je veel minder grip. Omdat slechts een klein stukje van de band werkelijk de weg raakt. (enkel de binnenzijde). Dit zou verklaren waarom de auto verspringt. Immers je achterwielen drijven de auto voorwaarts, maar je voorwielen krijgen te weinig grip om de nieuwe rijrichting te kunnen volgen.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo mei 19, 2010 9:44 am

    Ik zou zelf kijken naar de toestand van ophangingsrubbers (bushes) en stuurkogels ('chappen').
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    door Cagivist » wo mei 19, 2010 5:02 pm

    Thx voor de reacties!
    De banden staan er juist een week op, ik heb de wagen wel niet laten
    uitlijnen.( Zal ik dus best maar is laten doen )
    Ook zal ik is kijken naar de stuurkogels (chappen) en ophangingsrubbers(buches)
    Alvast bedankt mensen, ik laat wel weten of de zaak is opgelost.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    door Cagivist » zo mei 23, 2010 10:02 am

    Ik heb na het wassen van de mgf toch maar is de bandenspanning nagekeken( had een licht vermoeden dat die te hard stond) en wat bleek? Vooraan stonden ze op 2.3kg en achteraan op 2.6kg. Na het juist zetten van de spanning op de banden zijn de éérste ervaringen possitief.
    De mgf rijdt veel rustiger en vooral het stuur heeft niet meer de neiging om licht te gaan verspringen bij het nemen van hobbels of putten ( iets wat we in overvloed hebben ins ons landje :x )
    Verder uitproberen bij een ritje 8) , zal moeten uitwijzen of ik het bij het rechte eind heb :?:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo mei 23, 2010 10:20 am

    Op welke druk heb je de banden nu gezet?


    2.3 en 2.6 is wellicht niet helemaal optimaal maar verschilt niet erg veel van mijn 2.2 en 2.4.

    Let wel dat de verschillende fabricaten en type banden onderling verschillende optimale druk hebben.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    door Cagivist » zo mei 23, 2010 10:36 am

    Kasper schreefColonOp welke druk heb je de banden nu gezet?


    2.3 en 2.6 is wellicht niet helemaal optimaal maar verschilt niet erg veel van mijn 2.2 en 2.4.

    Let wel dat de verschillende fabricaten en type banden onderling verschillende optimale druk hebben.

    Ik heb ze nu op 2 en 2.2 gezet
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo mei 23, 2010 10:59 am

    OK, dat klinkt niet gek. 0,2 bar verschil voor en achter is over het algemeen wel een bewezen waarde. met een wat lagere druk zul je altijd wat meer comfort krijgen, (wellicht zijn jou banden wat stugger)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo mei 23, 2010 10:55 pm

    Ik zet ze steenvast altijd op 1.9 voor en 2.1 achter als we het over 16" wielen hebben.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    door Cagivist » ma mei 24, 2010 6:32 am

    Bruno schreefColonIk zet ze steenvast altijd op 1.9 voor en 2.1 achter als we het over 16" wielen hebben.


    Ik heb 15duims velgen met 185 vooraan en 205 achteraan en vind het nu toch stukken beter. Is dit dan de goede keuze ??
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma mei 24, 2010 10:06 am

    Cagivist schreefColon
    Bruno schreefColonIk zet ze steenvast altijd op 1.9 voor en 2.1 achter als we het over 16" wielen hebben.


    Ik heb 15duims velgen met 185 vooraan en 205 achteraan en vind het nu toch stukken beter. Is dit dan de goede keuze ??


    Hier kom je in het gebied van experimenteren en ervaring opdoen. Iedere band is net iets anders, iedere chauffeur heeft andere voorkeuren. De laatste paar tienden moet je echt zelf ondervinden. Mijn advies: Fietspomp (een die autobanden kan oppompen) en een goede manometer. Vervolgens een middagje experimenteren geeft het optimale resultaat.

    Of als je nu al tevreden bent, dan laat je het zo.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    door Cagivist » ma mei 24, 2010 3:35 pm

    Kasper schreefColon
    Cagivist schreefColon
    Bruno schreefColonIk zet ze steenvast altijd op 1.9 voor en 2.1 achter als we het over 16" wielen hebben.


    Ik heb 15duims velgen met 185 vooraan en 205 achteraan en vind het nu toch stukken beter. Is dit dan de goede keuze ??


    Hier kom je in het gebied van experimenteren en ervaring opdoen. Iedere band is net iets anders, iedere chauffeur heeft andere voorkeuren. De laatste paar tienden moet je echt zelf ondervinden. Mijn advies: Fietspomp (een die autobanden kan oppompen) en een goede manometer. Vervolgens een middagje experimenteren geeft het optimale resultaat.

    Of als je nu al tevreden bent, dan laat je het zo.


    Ok bedankt voor de reactie, experimenteren gaan we dan ook doen.
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten