BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
modificaties
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    modificaties

    door Roy » ma mei 17, 2010 8:21 pm

    ik wil een aantal dingen gaan veranderen/toevoegen aan mijn mgf en ben hiervoor op zoek naar:

    _powerflex bushes voor de schokbrekers
    _k & n 57i
    _zwarte zonnekleppen
    _lowering pins
    _daytona uitlaat

    iemand enig idee waar ik deze in nl kan kopen? of is ebay de juiste optie hiervoor?

    wat de luchtfilter betreft, is dit de juiste voor mijn 1999 1.8 mpi:

    http://cgi.ebay.nl/K-N-57I-INDUCTION-KI ... 253wt_1167

    Zit alles daarbij wat ik nodig heb en zijn dit de juiste buizen die er bij zitten?

    Wat de uitlaat betreft, volgens mij heb ik die alleen bij Mike Satur gezien. Heb ik daarvoor ook het koppelstukje nodig, aangezien mijn auto van 1999 is?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma mei 17, 2010 8:24 pm

    Stuur Bruno even een bericht. Hij kan je de K&N filter leveren.

    Lowering pins kun je bestellen bij B&G of MGFcentre.

    Voor de powerflex, zonnekleppen en uitlaat zou ik op ebay kijken.

    Powerflex zou je trouwens bij mgfnl.nl kunnen kopen, maar op ebay zijn ze volgens mij goedkoper.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » ma mei 17, 2010 8:28 pm

    bedankt! ik zal bruno even pm-en. wat de schokbreker powerflex bushes aangaat, die kan ik nergens op ebay vinden. Alleen een setje bovenste, maar ik moet volgens mij de onderste hebben. Misschien heb ik niet goed gezocht? Ook qua zonnekleppen is het aanbod zeer gering. Veelal alleen 1 kant (passagierskant).
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma mei 17, 2010 8:33 pm

    Je kan ook Jelle van Dalen mailen uit 's Gravenmoer (adverteert op marktplaats). Misschien dat hij nog zwarte zonnekleppen heeft liggen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Re: modificaties

    door Nem58 » ma mei 17, 2010 10:02 pm

    Roy schreefColon
    Wat de uitlaat betreft, volgens mij heb ik die alleen bij Mike Satur gezien. Heb ik daarvoor ook het koppelstukje nodig, aangezien mijn auto van 1999 is?


    Voor een 1999 mgf heb je inderdaad de extra bocht nodig. Heb hem zelf ook moeten aanschaffen voor mijn F uit juni ´99
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » di mei 18, 2010 11:24 am

    Roy schreefColonbedankt! ik zal bruno even pm-en. wat de schokbreker powerflex bushes aangaat, die kan ik nergens op ebay vinden. Alleen een setje bovenste, maar ik moet volgens mij de onderste hebben. Misschien heb ik niet goed gezocht? Ook qua zonnekleppen is het aanbod zeer gering. Veelal alleen 1 kant (passagierskant).


    Ik heb de bushes bij www.moto-build.com gekocht. Zijn ook polyurethaan bushes (en daar gaat het om) voor een aanzienlijk schappelijker prijs.
    Achter was zo gepiept voor moet ik nog doen.
    Overigens heb ik de rubbers van de stabilisator stang (waar deze mee aan het subframe zit) bewust laten zitten. PU verliest veel van de levensduur als het boven de 100 gr komt. Gezien de plek vlak bij de uitlaat lijkt mij rubber daar beter geschikt.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di mei 18, 2010 11:41 am

    bedankt voor de tip! Alleen ik zoek eigenlijk eerst alleen bushes voor de schokbrekers, daar de rest nog in goede staat is. Zijn er geen setjes alleen voor de schokbrekers te krijgen? Verder niet duur, die bushes bij moto build. Zijn deze verder wel even goed als de powerflex, gezien het grote prijsverschil?
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » di mei 18, 2010 12:08 pm

    De gedachte achter de bushes is dat ze van PU zijn en de ophanging beter inklemmen. De pasvorm was perfect. Het verschil met orgineel enorm. Ik heb ze er nu een jaar onder zitten en het ziet er nog steeds goed uit. Vwb PU geloof ik niet in kwaliteits verschil. Daarvoor heb ik er te veel ervaring mee. Er kan verschil in hardheid (gr shore) zitten. Dat moet de leverancier je kunnen vertellen. Dan nog is het de vraag wat beter is. Harder of zachter.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 18, 2010 12:47 pm

    Toch heb ik een keer budget PU bussen gehad die vol zaten met luchtbellen en waarvan de hoogte ivm gieten niet constant was.

    Er zit dus misschien weinig tot geen verschil het in materiaal PU maar de verwerking ervan is wel een ander verhaal.

    Ik heb de "torque tamer bush kit" van Motobuild onlangs gemonteerd en ben zeer tevreden over de kwaliteit hiervan.
    Building >200BHP K-series
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di mei 18, 2010 1:07 pm

    daar had ik laatst ook over gelezen, die luchtbellen enz. vandaar mijn vraag. maar zo te zien zijn de bushes van motobuild wel ok dus.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 18, 2010 4:41 pm

    Die ik heb zijn perfect.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten