BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Remblokken
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    Remblokken

    door MGF_TV » di maart 29, 2005 1:21 pm

    Sinds vrijdagavond heb ik regelmatig een geluid van metaal op metaal linksachter aan de wagen. Bij demontage van het achterwiel bleek het te komen van de reminstallatie. Nu vielen me daar drie dingen op:
    1. de remschijf is niet helemaal vlak waardoor hij telkens op dezelfde plaats wat raakt aan de remschoenen.
    2. bij demontage van de remschoenen blijkt de binnenste een stuk meer afgesleten dan de buitenste.
    3. de binnenste remschoen heeft er een eigenaardige kronkeling opzitten, zie foto:

    Afbeelding

    Hierdoor heb ik de motor nog eens vanonder het stof gehaald (de rotzak wou niet starten deze morgen, waarschijnlijk uit jalouzie) tot ik een antwoord heb op mijn prangende vragen:
    1. kan het zijn dat de kromming van de remschijf veroorzaakt wordt doordat de lager van het achterwiel speling vertoont of staat dat er los van en hoef ik me daar geen zorgen over te maken? Als ik nu een nieuwe schijf steek zal dan waarschijnlijk ook het shokken tijdens het remmen opgelost zijn. Het schurende geluid trad vooral op toen ik een bocht naar rechts maakte, als ik naar links draaide was het verdwenen, het volgde echter wel de kromming in de remschijf.
    2. ik verdenk het rare kronkelingetje op de remschoen ervan een Engelse uitvinding te zijn die door middel van een, zeker voor de bezorgde MG rijder, door merg en been snijdend metaal op metaal shuurgeluid te kennen geeft dat hij aan vervanging toe is. Wat is jullie mening?

    Tomas
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di maart 29, 2005 2:12 pm

    Die kronkeling zoals jij het noemt is idd een palletje wat het
    metal op metal geluid veroorzaakt.
    Hij geeft als het ware aan dat je blok op is en je deze
    moet vervangen.

    Die blokken slijten in dit geval wat anders af omdat één blok tegen
    de schijf wordt geduwd en het andere blok tegen de schijf wordt
    getrokken.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo maart 30, 2005 11:39 am

    Enig idee over de remschijf, hoe die krom komt te staan? Ik denk eraan een nieuwe te steken omdat ik het schokken bij het remmen nogal vervelend vind maar als het veroorzaakt wordt door ergens een lager, dan heb ik het natuurlijk binnen de kortste keren weer vlaggen.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo maart 30, 2005 6:58 pm

    vlaggen :?: :?: :?:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 30, 2005 8:07 pm

    ik heb het vlaggen = ik heb het zitten (schoonvlaams) :roll:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo maart 30, 2005 9:44 pm

    Een schijf kan b.v. krom raken door je rem ingedrukt te houden bij het stoplicht of doordat er plaastelijk teveel water tegenaan is gekomen. Ik geloof niet dat het kan komen door een kapot wiellager.
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo maart 30, 2005 9:56 pm

    hij had het inderdaad plots, enkele weken na de aankoop. Eigenaardig wel. Er bestaat waarschijnlijk weinig kans dat die vanzelf terug wat recht wordt zeker? :?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo maart 30, 2005 10:02 pm

    Die kans is om en nabij de 0. Als je schijven krom raken is de kans groot dat ze toch al dun aan het worden zijn. Vervang er altijd 2 tegelijk. Als hij minimaal krom is en ook nog eens dik genoeg kun je er een stukje af laten draaien. Heb je geen Bovag garantie oid ? kost het je niks :) Gewoon volhouden dat het van het begin af al was ;)
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do maart 31, 2005 9:55 am

    :?: :?:
    Sander schreefColonBovag garantie oid ?
    :?: :?:
    is dat iets typisch nederlands? Heb hem van particulier gekocht dus ik denk niet dat ik een voet heb om op te staan. Ik zal even langs de onderdelenboer moeten. Wat kost een schijf zo? 40€?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do maart 31, 2005 11:01 pm

    Bij een bij de bovag aangesloten dealer krijg je garantie hier in NL :)

    Schijven zijn denk ik wel duurder en je dient ze per 2 te vervangen + blokken.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten