BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Passagiersdeur raakt T-bar
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Passagiersdeur raakt T-bar

    door BlackFox » di mei 11, 2010 12:00 pm

    Nog een irritant piepje dat is komen opdagen...

    Aan de passagierskant is de opening tussen de deur en de T-bar slechts een paar mm groot. Stilstaand lijkt er niets aan de hand te zijn, maar al rijdend zorgen de torsiekrachten ervoor dat de 2 helften elkaar beginnen te raken wat een irritant gepiep heeft tot gevolg, als ik mijn vinger tegen de opening duw (ertussen gaat niet :lol: ) dan stopt het gepiep en voel ik de 2 helften op mijn vinger duwen de hele tijd :lol:

    Vreemd genoeg is de opening aan de bestuurderskant een pak groter?

    De T-bar zit juist op zijn plaats, maar zit aan de passagierskant toch een pak meer naar voor dan aan de bestuurderskant vind ik. Heb de clipjes nogmaals goed vastgezet in de T-bar en vervolgens op hun plaats geklikt, maar na een tijdje is het gepiep er weer...

    Is er nu een manier om de T-bar aan de passagierskant nog wat verder naar achteren te krijgen?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di mei 11, 2010 8:33 pm

    de T-bar is behoorlijk gefixeerd met de clips aan beide zijden en rondom de middenconsole, Daar zit niet veel speling in om de T-bar wat op te schuiven.

    Maar waar er twee piepen zijn er twee verdacht, hoe zit het binnenbord van de rechterdeur?

    Je zou eens stevig moeten meten waar het verschil zit. Wellicht kun je daarna een plan van aanpak opstellen om het probleem op te lossen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    door Janmgf » di mei 11, 2010 9:18 pm

    Een beetje siliconenspray op de plek spuiten waar de delen elkaar raken.
    Het echte probleem is hiermee niet opgelost, maar je bent van het irritante gepiep af. :D
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di mei 11, 2010 10:25 pm

    Kasper schreefColonJe zou eens stevig moeten meten waar het verschil zit. Wellicht kun je daarna een plan van aanpak opstellen om het probleem op te lossen.


    Het verschil zit hem weldegelijk in de T-bar, die steekt veel meer uit aan de passagierskant :)

    En die siliconenspray... hmm :lol:
    'k zou het toch liever echt opgelost zien :mrgreen:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di mei 11, 2010 10:29 pm

    BlackFox schreefColon
    Kasper schreefColonJe zou eens stevig moeten meten waar het verschil zit. Wellicht kun je daarna een plan van aanpak opstellen om het probleem op te lossen.


    Het verschil zit hem weldegelijk in de T-bar, die steekt veel meer uit aan de passagierskant :)...


    Ik denk dan dat het serieus meten wordt...

    Is de T-bar niet volgens spec. (niet symetrisch) Dat is de makkelijke oplossing.

    Ik kan me echter niet voorstellen dat dergelijke afwijkingen in de carrosserie kunnen zitten zonder dat je daarvan iets merkt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di mei 11, 2010 10:38 pm

    Mja, bij mijn weten is de auto op zich niet krom :lol:
    Deuren sluiten mooi aan e.d.

    De T-bar is wel met die pinnetjes bevestigd op een metalen plaatje, ik heb al gedacht om die wat naar achteren te plooien (voor zover dat mogelijk is) om zo die paar mm terug te winnen.
    Er zit wel wat speling op die pinnetjes ook volgens mij, want ik kan de T-bar ook een paar mm gewoon naar achteren duwen, maar het veert meteen weer terug :lol:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di mei 11, 2010 10:57 pm

    De T-bar zit inderdaad met een onmogelijk plastic prulsysteem vast aan de supports. In de auto zitten bij de deuren twee met twee gaten waar de pennetjes inklikken. Deze pennetjes zitten vast rondom een "knop"aan de T-bar. Dit systeem wil wel eens afbreken, zeker bij een oudere MG. Daar zou een kern van je probleem kunnen zitten. Niet onmogelijk dat het dan niet goed zit en je probleem is.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di mei 11, 2010 11:03 pm

    Afgebroken is het niet, wat wel altijd gebeurd is dat de pinnetjes blijven steken als ik de T-bar loshaal :lol:

    Dan kan ik dus pinnetjes eerst uit dat metaal prutsen en dan terug in de T-bar zelf steken. (is zo'n soort schuifmechanisme)
    Anders komt de T-bar nog meer naar voor omdat het niet vastzit :)
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten