BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
MG in nood!!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    MG in nood!!

    door ttdesign6 » zo mei 09, 2010 1:34 pm

    Ik ben dus net bezig om het binnenwerk van de spatborden weer te monteren nadat dit een tijdje eruit heeft gelegen ivm schuren. Dit is nu trouwens opgelost met de nieuwe banden.

    Rechts is gebeurd en toen kwam het linker voorwiel dat eraf moest. Even dacht ik nog aan de Belgische rijder hier op 't forum die een tijd terug zijn wiel er af moest halen en het dopje in de steeksleutel had zitten. En rara wat overkomt mij.....inderdaad, het dopje bleef zitten. Na veel gepiel het ding eruit gekregen en nu blijkt dat 3 van de 4 bouten niet goed meedraaien en dat de kapjes los lijken te zitten. Ik had 1 bout er al uit, die maar weer even vast gedraaid.

    Ik weet dus nu niet of de andere moeren vast zitten, aangezien het hele handeltje doordraait en kan de moeten dus ook niet meer goed aandraaien. Ik kan dus nu ***niet mer de auto rijden.

    Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen of een collega rijder in de buurt die even kan stoppen hier want ik heb de auto dringend nodig!!!!

    Alvast dank!!

    *hoop dat iemand dit een beetje snel leest op moederdag... :roll:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo mei 09, 2010 3:01 pm

    Nog even verder gegaan met de auto, bij het linker voorwiel 2 kapjes moeten slopen omdat ze helemaal doorgedraaid zijn en met geen mogelijkheid meer los te krijgen. Toen ik laatst voor nieuwe banden ben geweest zijn de wielen met zo'n elektrisch geval losgemaakt en dus weer gruwelijk vast gezet met dat ding waardoor ze aan het vlakken zijn.

    Nu ik de kapjes eraf heb heb ik geen sleutel in de juiste maat waardoor ik niets kan op het moment...... :twisted: :roll:


    Oja, hoe verwijder ik die klote dopjes zodat ik met een andere sleutel de wielen de volgende keer kn losdraaien?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    door Janmgf » zo mei 09, 2010 5:19 pm

    Met een plastic "dopjestrekker" die je bij de MG dealer kan kopen.
    SGF600115 - WHEEL NUT COVER REMOVAL TOOL - MG MGF MGTF


    Dit is geen grapje :!:
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » zo mei 09, 2010 8:51 pm

    en tom is het al gelukt ????? ik had vandaag geen tijd anders was ik wel even langs gekomen om te kijken of we een oplossing samen konden vinden
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo mei 09, 2010 9:16 pm

    Volgens mij vandaag tijdens de Gooise vrouwenrit sur place opgelost door Bruno....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » zo mei 09, 2010 9:17 pm

    Heb dat ook voorgehad. Is inderdaad redelijk lullig.

    Probeer de dopjers eraf te halen, dan kun je de moeren verwijderen met een sleutel maat 18.

    Ik ben erin geslaagd door de sleutel (niet dat domme dingetje dat bij de auto zit, maar een echte dopsleutel) maat 19 erop te kloppen.
    Dat domme vingerhoedje (zo noem ik dat blinkende ringetje) zit dan wel vast op je potsleutel maar dat krijg je er wel uit met een schroevenfdraaier of zo.

    Veel succes!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo mei 09, 2010 10:22 pm

    Ik heb 2 vingerhoedjes moeten slopen omdat ze compleet vast zaten en met geen mogelijkheid loskwamen nadat de garagist de wielen heeft vast gezet.

    De gene die 2 nieuwe hoedjes heeft mag zich melden... :P

    Verder heb ik zo even geen sleutel in huis waarmee ik de wielen loskrijg dus de MG staat nu voor huis en ik rij zo lang even in de Tigra.

    Etienne, heb je evt nog tijd hoor ik het graag dan halen we de boel even los en weer vast. Anders moet ik ergens deze week wanneer ik eens tijd heb naar een garage rijden :roll:

    Thnx voor de reacties!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » zo mei 09, 2010 10:56 pm

    ik weet niet of je in staat bent om met je mgf te rijden anders zou ik zeggen dat je dan langs mij komt maar mocht het niet gaan dan kom ik wel naar jou toe dan neem ik wel wat gereedschap mee ... ik heb morgen eventueel wel tijd
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma mei 10, 2010 9:04 am

    Ik rij het liefste niet, heb je na 4 uur ff tijd? gr
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » ma mei 10, 2010 10:10 am

    hey tom heb je een pb gestuurd ... mocht ik na 16:00 uur tijd hebben dan kom ik wel langs

    gr
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma mei 10, 2010 9:15 pm

    Etienne,

    Hartelijk bedankt voor de hulp en kennismaking, erg leuk!

    Groetjes,

    Tom
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » ma mei 10, 2010 9:48 pm

    ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen en jij bedankt voor de mooie kentekenplaathouder :wink: ik vondt het leuk dat we eens buiten het forum mekaar hebben leren kennen

    gr
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten