




Bruno schreefColonT.t.z. ik verdenk dus gewoon de koppakking, maar zolang het maar zo weinig lekt zou ik er niet van wakker liggen.

schrokke schreefColonBruno schreefColonT.t.z. ik verdenk dus gewoon de koppakking, maar zolang het maar zo weinig lekt zou ik er niet van wakker liggen.
Inderdaad niet echt wakker van liggen.
In het andere geval, cilinderkop heraantrekken.
Ik heb dat uiteraard nog nooit op en K-blok gedaan, op andere motoren al wel met positief resultaat.




schrokke schreefColonSommige toch wel met rekbouten.
Je moet wel een procedure volgen.
- motor moet minstens een nacht stilstaan
-water aflaten
-afhankelijk van de aantrek voorschriften draai ik dan de bouten in volgorde 180° à 360° los
-dan trek ik alles terug aan volgens voorschrift
Let wel op, als je echt een HGF hebt van cilinder naar koelmantel, moet je dit niet proberen. Heb ik al gedaan, en dat werkt niet.
Bij lekkage van olie of water naar buiten toe ter hoogte van de koppakking helpt het wel. Het gaat dan ook over veel minder druk.

mrcarribean schreefColonschrokke schreefColonSommige toch wel met rekbouten.
Je moet wel een procedure volgen.
- motor moet minstens een nacht stilstaan
-water aflaten
-afhankelijk van de aantrek voorschriften draai ik dan de bouten in volgorde 180° à 360° los
-dan trek ik alles terug aan volgens voorschrift
Let wel op, als je echt een HGF hebt van cilinder naar koelmantel, moet je dit niet proberen. Heb ik al gedaan, en dat werkt niet.
Bij lekkage van olie of water naar buiten toe ter hoogte van de koppakking helpt het wel. Het gaat dan ook over veel minder druk.
hier heb nog nooit niet van gehoord, doe jij dat bij een moter met een nieuwe koppakking of een oude alez bij geen van beide is dat goed.
mrcarribean
![]()
![]()

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.