BUTTON_POST_REPLY 117 berichten
Binnenkort weer naar de keuring
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » do jun 03, 2010 11:18 pm

Rick schreefColonDe kabels kun je ook bij elise-shop bestellen.

Vervang anders eerst je rotor en verdelerkap, dat zijn de kosten niet.

Ok ik laat het spoedig nakijken.
    Dit weekend nog eens een testrit doen en zien of hij stottert. (daarstraks deed hij het niet).
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » vr jun 04, 2010 11:14 am

Deze 'how to' heb ik gevonden.
    Maakt voor een technisch onbenul als mezelf toch heel wat duidelijk.
    Nu weet ik tenminste hoe die verdeelkap en rotor eruit zien...

http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/co ... tering.htm

Dus als ik het gestotter dit weekend weer ervaar ga ik actie ondernemen.
    Bij B&G verkopen ze die verdeelkap + rotorarm voor een mooi prijsje, denk dat ik ze daar ga bestellen dan.

De Magnecor bougiekabels daar heb ik nog niet over beslist. Zou wel leuk zijn om ze te hebben, maar als het niet nodig is (als de oude nog goed zijn) dan ga ik ze niet kopen. Denk dat mijn eerstvolgende mod wel eens witte pinkers zou kunnen zijn.
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

• Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » vr jun 04, 2010 9:40 pm

Verdeelkap en rotorarm kun je bij een lokale autoshop halen. Die van mij komen van Brezan vandaan. Ik weet alleen niet of hun in Belgie zitten.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » za jun 05, 2010 12:14 pm

Rick schreefColonVerdeelkap en rotorarm kun je bij een lokale autoshop halen. Die van mij komen van Brezan vandaan. Ik weet alleen niet of hun in Belgie zitten.

Die zitten ook in belgie :wink:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma jun 07, 2010 10:12 am

schitterende website is dat he, om te vinden hoe dingen werken of vervangen dienen te worden.

Een aanrader.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » ma jun 07, 2010 11:22 am

Bruce schreefColonschitterende website is dat he, om te vinden hoe dingen werken of vervangen dienen te worden.

Een aanrader.

Inderdaad!

Ik heb dit weekend (gisteren) nog eens met de F gereden. Na enkele kilometers begon het stotteren weer. Het was erger dan anders en zowat in elke versnelling. Heb me dus op B&G nieuwe bougiekabels (Magnecor, de competition versie), rotorarm en verdeelkap besteld. Moet nog een bevestiging krijgen en betalen en dan heb ik het over een paar dagen wel.
    De bougies ga ik in één klap ook laten vervangen maar die zullen ze wel hebben liggen in de garage hier vlakbij.

• Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jun 07, 2010 10:06 pm

Alleen de rotorarm was genoeg geweest denk ik (kost een paar euro). Plaatsen is een kwartiertje werk, incl. het monteren en het demonteren van de enginebay cover.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » di jun 08, 2010 8:40 am

Bruno schreefColonAlleen de rotorarm was genoeg geweest denk ik (kost een paar euro). Plaatsen is een kwartiertje werk, incl. het monteren en het demonteren van de enginebay cover.

Ik krijg maar geen bevestiging van B&G dus denk dat ik gewoon naar de gebruikelijke garage ga om enkel de rotorarm te laten vervangen.
    Als je niet zo ver woonde Bruno kwam ik zeker tot bij jou maar ik denk dat mijn F het niet fijn vindt om nu zo'n stuk al stotterend te rijden :oops:

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di jun 08, 2010 9:28 am

RacingGreen schreefColon
    Bruno schreefColonAlleen de rotorarm was genoeg geweest denk ik (kost een paar euro). Plaatsen is een kwartiertje werk, incl. het monteren en het demonteren van de enginebay cover.

Ik krijg maar geen bevestiging van B&G dus denk dat ik gewoon naar de gebruikelijke garage ga om enkel de rotorarm te laten vervangen.
    Als je niet zo ver woonde Bruno kwam ik zeker tot bij jou maar ik denk dat mijn F het niet fijn vindt om nu zo'n stuk al stotterend te rijden :oops:

Je moet ze even bellen, die Britten zijn niet zo goed in verkopen... daar blijf ik mij keer op keer over verbazen...

Armpje is makkelijk zelf te vervangen daar moet je een garage niet voor betalen.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » di jun 08, 2010 9:54 am

Bruce schreefColon
    RacingGreen schreefColon

Je moet ze even bellen, die Britten zijn niet zo goed in verkopen... daar blijf ik mij keer op keer over verbazen...

Armpje is makkelijk zelf te vervangen daar moet je een garage niet voor betalen.

Probleem is dat ik echt 0,0 aan materiaal heb + een makkelijke klus kan voor mij al een hel zijn, ben namelijk niet erg handig :oops:

• RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » di jun 08, 2010 11:46 am

Dus, zojuist ff naar de garage gebeld.
    Ze gaan hier een uur werk aan hebben zeggen ze, want "de plaat moet eruit". Ze bedoelen de engine bay blijkbaar en hij deed het overkomen alsof dat een hele klus was. Bij Bruno ligt dat ding eruit in 2 minuten, dus ik begrijp niet wat het probleem is.

Mijn goesting om hem daar bij die garage binnen te doen is alweer gereduceerd tot NUL. Als je dan beweert dat het veel sneller eruit kan worden ze uiteraard brutaal en zeggen ze "tja, ge ziet maar" - goed wetende dat er geen andere MG garage in de buurt is. Man hier kan ik kwaad van worden. Auto in 1999 daar oorspronkelijk gloednieuw gekocht en nu hebben ze het te druk met klote Landrovers en één of ander Japans merk. GRRRRR

BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » di jun 08, 2010 11:52 am

En dat is de reden waarom ik niet naar een stealer ga :)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » di jun 08, 2010 11:52 am

Deze reply had ik even over het hoofd gezien toen ik mijn vorige bericht opstelde. Volgens de garage was dit dus een SERIEUZE KLUS van MINSTENS EEN UUR!!!
    verdomde afzetters

• RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » di jun 08, 2010 11:55 am

BlackFox schreefColonEn dat is de reden waarom ik niet naar een stealer ga :)

Een terechte woordspeling.
    En ze kunnen er vooral niet tegen als je hen erop wijst dat ze niet altijd gelijk hebben. Net als die keer dat ze de boutjes van mijn kleppendeksel misschien voor de helft hadden vastgedraaid... De olie hing overal, maar natuurlijk had niemand daar iets gedaan.

Ik overweeg echt om NOOIT meer te gaan naar die garage maar ik heb niet veel keuze ook niet...

Ze kunnen pas vanaf 21/06 dus zit dan weer 2 weken zonder de F en dat zie ik niet zitten.

BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » di jun 08, 2010 11:59 am

Koersel is niet zo ver af, in Houthalen zit nog een stealer die naar't schijnt best betrouwbaar is (zelf geen ervaring mee). Maar dan zit je nog steeds met die belachelijke uurlonen...

Crazywolf is ook van Houthalen en heeft volgens mij ook genoeg kennis.

En anders Bruno natuurlijk, lijkt me op zich geen kwaad te kunnen om even zo ver te rijden? (nuja, ver...)
BUTTON_POST_REPLY 117 berichten