BUTTON_POST_REPLY 116 berichten
Op welke hoogte moet een F afgesteld zijn?
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » vr nov 13, 2009 12:08 am

    Voor 45 euro doe ik het ook en kom je ook eens in het mooie Twente. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » zo nov 15, 2009 8:34 pm

    Tukker schreefColonVoor 45 euro doe ik het ook en kom je ook eens in het mooie Twente. :lol:

    O jee, even te lang niet achter m'n computer gezeten. Dank voor je aanbod Tukker, maar ben gisteren bij Weusthof in Wijchen langs geweest om hem te laten oppompen.
    Aardige en zeer op service gerichte mensen trouwens daar bij Weusthof :thumbsup:

    De F staat nu op 36 cm.
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo nov 15, 2009 10:58 pm

    Dat is erg OEM, maar ook erg heu...hoog IMO....Leve de Landrover ?
    Een beetje tussen in lijkt me beter, of beter gezegd, niet oppompen naar hoogte in cm, maar naar bar of PSI in het systeem is veel juister, mooier, beter. Ik probeer altijd ongeveer 380-400 psi in het systeem te hebben.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » zo nov 15, 2009 11:09 pm

    Het is inderdaad goed te zien dat ie opgehoogd is, maar nu hoef ik gelukkig niet meer zo erg op te passen voor verkeersdrempels.
    Tot voor gisteren stond ie op 31,5 cm en had ik regelmatig problemen met verkeersdrempels, bovendien raakten mijn banden bij scherp draaien het kunststof spatscherm.
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma nov 16, 2009 8:25 am

    Nu dat ie hoger staat, ook even naar bandenslijtage en uitlijning kijken. Dit kan immers behoorlijk veel effect hebben op de hoeveelheid grip die je ter beschikking hebt bij een volgende (nood)rem.
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » ma nov 16, 2009 8:36 am

    ErikB schreefColonNu dat ie hoger staat, ook even naar bandenslijtage en uitlijning kijken. Dit kan immers behoorlijk veel effect hebben op de hoeveelheid grip die je ter beschikking hebt bij een volgende (nood)rem.

    Dank voor de herinnering! Gaat volgende week gebeuren bij de lokale garagist.
    Overigens, nu de auto hoger staat, ligt ie wel lekkerder, steviger voor mijn gevoel, op de weg.
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma nov 16, 2009 2:34 pm

    Hoger is misschien niet heel cool, maar toch wel erg verantwoord ivm drempels en bulten enzo. Je voorframe is je dankbaar en je camber staat zoals het gepland was....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma dec 28, 2009 2:39 pm

    Sorry om toch even dit topic te heropenen:
    Het verlagen van de F met lowering pins en toch geen afgesleten banden hebben door verkeerde camber kan door het vervangen van de onderste draagarmen door Trophy draagarmen. Hoe je deze gaat bekomen is echter maar een vraag...

    De EPC geeft uitsluitsel over het verschil in de draagarmen:
    De bovenste draagarm van een Trophy is niet anders dan van een gewone F, de onderste draagarm is wél verschillend.
    De veerbollen voor een Trophy zijn ook verschillend.

    MI kun je voor een dagelijkse auto dus beter niet verlagen met lowering pins zonder de andere ingrepen ook te doen, voor een weekend-auto die relatief weinig km's loopt maakt het niet zo uit. De extra camber zorgt misschien voor net iets leuker gedrag in heel scherpe bochten. Waarschijnlijk is het dit wat de vele positieve ervaringen over de verlaging verklaart, samen met de extra hard opgepompte vering natuurlijk.
    Over één ding zijn we allemaal eens: een F die "verlaagd" is door te weinig druk in het hydragassysteem is niet aangenaam om mee te rijden.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma dec 28, 2009 2:51 pm

    In theorie heel aanvaardbaar, echter heb ik echt geen last van verkeerd afgesleten banden, nooit gehad zelfs, en toch ligt de mijne heel laag en op meer dan 400 PSI.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » za mei 22, 2010 2:19 pm

    Hallo allemaal,
    Het is een oude topic maar ik heb wat aansluitende vragen.

    Ik krijg volgens weekend eindelijk me (mijn) velgen, :D meteen met nieuwe banden en wou (wil) ze natuurlijk laten uitlijnen, maar.....

    Ik kom er net achter dat me Fje scheef staat en moet dat dus verhelpen voordat ik hem laat uitlijnen.
    Ik woon in Friesland dus ben gezegend van 2 goede MG garages in Drachten en Kollum. (Ik) Heb ze beiden zojuist gebeld en gevraagd naar de kosten, hier vragen ze 35 euro per kant voor en in Drachten komen er kosten overheen voor de hoeveelheid gas die er in moet.

    Vraag 1:
    Dat betekend dus dat het vanaf 70 euro kost, is dit een redelijke prijs :?:
    (Ik) Vind het veel geld voor zo'n simpele handeling.


    Ik lees hier en daar dat de afstand niet minder dan 34cm moet zijn.
    Die van mij staat (links en rechts niet op gelijke hoogte) op zijn laagst op 33 cm. Ik vind 33cm eigenlijk wel prima. Ik ontwijk de meest drempels wel en anders neem ik de tijd wel om er schadeloos over heen te komen.
    Misschien heb ik er al lowerings pins onder aangezien die van mij uit Duitsland komt.
    maar....

    Vraag 2:
    Als ik mijn Fje nou overal op de hoogte heb van 33 of 33.5 cm.
    Kan dat ernstige gevolgen hebben voor mijn auto of banden :?:
    Dat in minder comfort heb/krijg maakt mij niet uit. het is een sport auto en ik heb wel in stijvere auto's gereden.


    haha Ik meende dat ik nog een vraag had maar door al dat getyp is het me even ontgaan, als ik het me weer kan herinneren dan zet ik het er wel bij.


    PS. Beiden garages konden het niet op hoogte zetten gebaseerd op druk maar op hoogte :?
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za mei 22, 2010 3:15 pm

    Prijzen voor het op hoogte zetten schommelen tussen de 40 en 70 euro voor de 2 kanten (incl. hydragas)

    Op druk juist zetten moet echter toch echt wel kunnen, daar elk toestel zo'n meter bevat, of men weet (weer niet) waar men het over heeft.

    33 cm is zeker niet te laag te noemen, integendeel. Bijna alle MG's die je spot rijden lager dan die 33 cm (lowering pins of niet). Geen angst voor schade dus.

    Laat je wagen gewoon gelijk zetten, dat wil zeggen dat ze maar één kant moeten doen, als ze hem dan toch op hoogte zetten i.p.v. druk, is dit perfect mogelijk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » za mei 22, 2010 3:30 pm

    Gisteren, 21 mei 1020, is mijn F opgehoogd bij BCC Baarn. Totaal kosten inclusief twee nieuwe wielmoeren 52 euro's en 17 centen.

    Hoogte 35 cm, persoonlijk vind ik het net iets te hoog, ik kan mij nu gaan inschrijven voor Parijs Dakar 2011.

    Na het ophogen natuurlijk wel laten uitlijnen.

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » za mei 22, 2010 4:18 pm

    Ik lees hier vaak dat het door het verlagen is dat je problemen zou hebben met drempels edm.
    Volgens mij is dit niet de oorzaak: juist een te slappe vering (lager zetten door druk uit te laten bvb) die maakt dat je problemen krijgt met drempels
    een hard opgepompte wagen met lowering pins raakt de drempel niet want hij veert niet genoeg terug.
    Sinds mijn F is uitgerust met lowering pins heb ik net geen last meer van drempels. Door het harde oppompen zijn mijn vullingen wel uit al mijn kiezen gevallen :lol:
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » za mei 22, 2010 7:48 pm

    Vroeg Terpstra in kollum €35 per kant?

    Ik heb mijn auto daar rond half april gehad ivm de kapotten computer,
    en hij heeft de vering ook opnieuw gedvuld voor €30 per kant.
    Gr Dennis
    ______________________
    1997 Charcoal MG'F 1.8 MPI
    2001 Black Peugeot 307 1.6 16v
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo mei 23, 2010 10:26 am

    jantje schreefColonIk lees hier vaak dat het door het verlagen is dat je problemen zou hebben met drempels edm.
    Volgens mij is dit niet de oorzaak: juist een te slappe vering (lager zetten door druk uit te laten bvb) die maakt dat je problemen krijgt met drempels
    een hard opgepompte wagen met lowering pins raakt de drempel niet want hij veert niet genoeg terug.
    Sinds mijn F is uitgerust met lowering pins heb ik net geen last meer van drempels. Door het harde oppompen zijn mijn vullingen wel uit al mijn kiezen gevallen :lol:


    Dit is precies de theorie waarom je beter lowering pins steekt. Het systeem heeft dan voldoende druk om stug te zijn. De auto ligt een stukje lager, (optisch + aerodynamica) helt minder over in de bochten en is beter in staat om de demping optimaal van het systeem te gebruiken, da's weer gunstig voor je schokdempers.

    En voor je vullingen: Mooi, da's dus precies de bedoeling :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 116 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten