BUTTON_POST_REPLY 124 berichten
F zwaar in de problemen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di aug 17, 2004 8:58 pm

    Damn.... Wordt dan toch de kop er weer af zeker :( Kan een verstopping daar niet in zitten :?:
    Building >200BHP K-series
  • Gast

    door Gast » di aug 17, 2004 9:33 pm

    shit zeg ,en nu......?
    maar hoe kan dat nu? ligt het aan het blok zelf? een verstopping
    in het blok?
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » wo aug 18, 2004 12:16 pm

    Het balletje van de ontluchting (automatische) kan nog steeds in het blok (cilinderkop) zitten toch?

    Succes

    Grtz MPMGF
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do aug 19, 2004 10:05 am

    Niet dat ik lastig wil doen..... maar euh, als dat balletje in de cillinderkop zit, kan het dan ook dit naar de rest van het motorblok ?

    Overweeg desnoods om zonder thermostaat rond te rijden... als m'n theorie zo een beetje stevig staat, zou dat niet echt kwaad kunnen (enkel nadelig zijn voor het initieel opwarmen van het motorblok en dus zo een effect hebben op de uitstoot van schadelijke gassen).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 19, 2004 10:23 am

    En de leidingen van de kop loskoppelen en in tegengestelde richting doorspoelen met flinke druk (hoge druk reiniger ?)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » do aug 19, 2004 1:31 pm

    Jep dat is ook mijn voorstelling sander, lijkt mij de enige manier om het balletje eruit te krijgen....

    Succes, MPMGF
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    door Elan » do aug 19, 2004 1:41 pm

    Je kan ineens het hele koelsysteem doorspoelen:
    het blok van aan de uitgang
    de radiator
    de verwarming
    Maar liefst niet met hoge druk. De druk van de waterleiding is meer dan 3 bar dat is al meer dan het dubbel van de normale druk van het koelsysteem.
    Met 100 bar van een hogedrukreiniger kan je grote schade hebben.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 19, 2004 1:46 pm

    100 bar bij een doorgang van een milimeter. De druk van het "handvat" zonder spuitlans, in een dikke koelleiding, zal imo nooit (te) veel zijn.

    Een gewone tuinslang volstaat vast ook wel. Ik zou enkel de kop spoelen in omgekeerde richting (balletje komt kennelijk ergens tegenaan) omdat de rest al gecontroleerd (en dus open) is...
    Building >200BHP K-series
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    door Elan » do aug 19, 2004 5:31 pm

    Ik ben dit draadje pas aan het volgen en heb eens in de RAVE gaan zien.
    De koeling van de MGF werkt omgekeerd t.o.z.v. het klassieke systeem.
    Daar laat de thermostaat warm water ontsnappen als hij open gaat.
    Bij de MGF laat de thermostaat koud water binnen als hij open gaat.
    Om de temperatuurregeling stabiel te te laten werken is het noodzakelijk dat de bypass tussen het thermostaathuis en de koelwateruitgang van het motorblok een continue en goede stroming heeft.
    Wanneer de verwarming open gezet wordt neemt die de functie van de bypass over.
  • Gast

    door Gast » do aug 19, 2004 8:25 pm

    Hey Folks,

    Sinds deze middag staat het MG eFje weer voor de deur. Paul zit ook met de handen in het haar.

    Alle leidingen zouden gechecked en gespoeld zijn maar nog steeds het zelfde probleem. Nu zelfs zonder thermostaat doet het probleem zich nog voor. Ook MG Rover weet geen oplossing. We denken dat het probleem dus enkel nog te wijten kan zijn aan een verstopping in het motorblok. Bijgevolg dus waarschijnlijk toch een nieuw motorblok. Heeft er nog iemand een mogelijke oplossing die mijn eFje kan redden? Of heeft er nog iemand een blok op overschot? :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do aug 19, 2004 9:46 pm

    Link naar deze topic in de te koop sectie.

    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=433
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » do aug 19, 2004 11:04 pm

    Hmmm, en dan zit ik te zaniken over een rateltje.... :roll:
    Hoop dat je je F weer gauw uit de problemen hebt.
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » vr aug 20, 2004 9:33 am

    Kan je niet naar een bedrijf gaan waar ze een camera hebben die in de leidingen past..... Wij hadden er 1 op de zaak maar die is pas overleden anders had je hem zo kunnen gebruiken, maarja

    Ik zou daar ff naar zoeken en anders de hogedruk erop als het dan niet meer uitmaakt kan je het risico wel nemen. Neem is contact op met Geve motoren in Spijkenisse hun reviseren motorblokken schijnen 1 van de beste te zijn in nederland volgens tv programma's.... Mischien hebben hun een oplossing.....
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    door Elan » vr aug 20, 2004 12:37 pm

    Paul zit ook met de handen in het haar.


    Wat een moeilijk probleem!
    Misschien een combinatie van defecten, het is dan maar te hopen dat ze door het vervangen van het motorblok allemaal weg zijn.
    Uit de gekende gegevens zou blijken de doorstroming in het blok te laag is bij ralentie (stationaire toestand).
    De oorzaak kan bij een verstopping van het blok liggen maar dan heb je met slechte koelvloeistof gereden of er zit ergens een vreemd voorwerp in de weg (pakking of onderdeel).
    Ook de waterpomp kan te weing debiet geven, dit kan verklaren dat het probleem zich hoofdzakelijk bij stationair toerental voordoet dan is het debiet natuurlijk het laagste. De waterpomp is al vervangen, een gedeelte althans: de aandrijfas en de waaier.
    Stel dat de toleranties van de waterpomp aan de ruime kant waren ( de afstand tussen de schoepen en het huis zijn belangrijk voor het debiet) dan zou het kunnen dat na zes jaar en 60.000 km, wanneer de elementen van het koelsysteem niet meer 100% efficient zijn, zich in de zomer problemen beginnen voor te doen.

    Vergezocht? Misschien, maar de oplossing is ook ver te zoeken.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr aug 20, 2004 1:08 pm

    Dat van die pakking vind ik een goeie Elan !

    Als een verkeerde pakking is gebruikt zou deze de goede doorstroom kunnen verhinderen; zoals b.v. bij de kop:

    Afbeelding

    (het water moet door de langwerpige openingen)

    Als laatste redmiddel de kop er nog een keer afhalen misschien ?
    Als je dan niks tegen komt kun je meteen stoppen en een nieuw (ander) blok erin tassen.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 124 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten