BUTTON_POST_REPLY 111 berichten
Hitteschild
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

door ID » di feb 06, 2007 7:31 pm

Vandaag na een hele lange tijd geratel aan te hebben gehoord besloten de Heatshield eruit te halen. Omdat ik niet veel tijd had maar via de smalle opening gedaan. Bleek dat onderste en middelste pootje los waren gekomen van de laspunten. Ben nu van plan maar even zonder heat shield rond te gaan rijden totdat er weer iets anders/ nieuws beschikbaar is. Zijn er meerdere die dit doen? En is het verschil echt merkbaar?

(Heb vandaag met een kniptang laatste pootje doorgeknipt..... :roll: 8-/ :whistle) )

Gegroet,
    Ivo
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » di feb 06, 2007 7:54 pm

Omdat ik via het forum wist dat er problemen zijn met het hiiteschild van de K&N, heb ik het nooit laten plaatsen.
    Ik rij probleemloos zonder
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » di feb 06, 2007 7:56 pm

heb het schild ook verwijderd ivm de irritante rammel bij 2 gebroken pootjes. nog geen problemen mee ondervonden
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di feb 06, 2007 10:36 pm

We zijn een oplossing op het spoor.... maar we kraaien nog geen victorie. 't Is niet dat we jullie en het probleem vergeten
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di feb 06, 2007 10:48 pm

Ik reed ook zonder en heb geen problemen gehad maar ik kan dan ook niet zeggen hoe het is met.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » di feb 06, 2007 11:49 pm

Als je daar maar geen spijt van krijgt!
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58

door ID » wo feb 07, 2007 12:59 am

Ok, dan laat ik het even zo. Hoezo spijt? Naar mijn mening was er nu echt niets meer mee te doen. En overigens, met dit weer hebben we toch koude lucht genoeg :D :D :D
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo feb 07, 2007 1:01 am

Het verschil merk je alleen maar op een testbank. IRL veel minder, tot zelfs niet voelbaar.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58

door ID » wo feb 07, 2007 1:08 am

Ok bedankt. Ik had zelf het idee dat het alleen merkbaar zou zijn bij hartje zomer, als je een tijdje voor rood licht hebt gestaan en dan vertrekt. Heb dit al eens ergens eerder gelezen op het forum. Heb dit liever dan dat er door de losgekomen heatshield beschadigingen ontstaan aan de K&N of iets anders. Even wachten nog op de nieuwe oplossing.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo feb 07, 2007 1:09 am

levert een gesloten filter een merkbaar verschil op?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo feb 07, 2007 8:15 am

Waar je het echt gaat merken is hartje zomer een tijd in de file staan en steeds een stukje optrekken en weer stil staan, dan loopt de temperatuur snel op in de engine bay.

Remieme, ik geloof het niet, ik geloof dat Sander niet veel vermogenswinst had bij de overstap van zijn green (paneelfilter als ik me niet vergis) naar zijn champagne koeler..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226

door Ivan » wo feb 07, 2007 9:16 am

Ik laat het voorlopig nog zitten, als er nog pootjes afbreken gooi ik het er ook uit. In de zomer in de file zet ik dan de koffer wel open :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo feb 07, 2007 9:29 am

Ivan (Vanio) schreefColonIk laat het voorlopig nog zitten, als er nog pootjes afbreken gooi ik het er ook uit. In de zomer in de file zet ik dan de koffer wel open :wink:

Dat doe ik ook, maar dan op hoge snelheid, als spoiler..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226

door Ivan » wo feb 07, 2007 9:32 am

:lol: :lol: Zoveel neerwaards druk dat je vastgekleefde splitter gaat vliegen!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo feb 07, 2007 9:33 am

O zou het daar door zijn gekomen.... :wink:
BUTTON_POST_REPLY 111 berichten