BUTTON_POST_REPLY 199 berichten
Rotor kabel kapot!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door ttdesign6 » ma jan 31, 2011 3:00 pm

    Daar zorg ik wel voor :wink:

    Ik rij nu in:

    - Opel Tigra
    - Mini Cooper S
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door Andros » di feb 01, 2011 12:08 am

    Och, dan heb je nog leuk vervangend vervoer. Ik rij nu tijdelijk de Renault Kangoo van me pa, bestelwagentje. Ach, het rijd en ik rij overal mee als het moet. En ben het met je eens, binnenkort zijn we al die miseri weer vergeten :) .
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door ttdesign6 » di feb 01, 2011 1:01 am

    Zo is dat :thumbsup:

    Nu moet ik zeggen. De Tigra is van mijn moeder. 1.4 met 90 pk. Het is een fijne auto om mee te rijden, maar dan mis ik de F direct met 30 pk minder.

    De Mini heeft er 175 en is wat vlotter dan de F, niet veel moet ik trouwens zeggen. Alleen boven de 160 jaagt de Mini nog flink door waar dit bij de F wat langzamer gaat. Wat betreft rijcomfort en sturen enz. denk ik dat ik de F boven de Mini plaats, serieus.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door Ultimate » di feb 01, 2011 10:09 am

    ttdesign6 schreefColonZo is dat :thumbsup:

    Nu moet ik zeggen. De Tigra is van mijn moeder. 1.4 met 90 pk. Het is een fijne auto om mee te rijden, maar dan mis ik de F direct met 30 pk minder.

    De Mini heeft er 175 en is wat vlotter dan de F, niet veel moet ik trouwens zeggen. Alleen boven de 160 jaagt de Mini nog flink door waar dit bij de F wat langzamer gaat. Wat betreft rijcomfort en sturen enz. denk ik dat ik de F boven de Mini plaats, serieus.

    ttdesign6 schreefColon
    Ik rij nu in:

    - Opel Tigra
    - Mini Cooper S


    Die Tigra is grappig maar die Cooper S is wel even leuk speelgoed volgens mij :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door ttdesign6 » di feb 01, 2011 11:25 am

    Cooper is enorm leuk ja. Wel opvallend veel technische problemen bij Mini.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door BlackFox » di feb 01, 2011 7:32 pm

    ttdesign6 schreefColon Wat betreft rijcomfort en sturen enz. denk ik dat ik de F boven de Mini plaats, serieus.

    :thumbsup:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door ttdesign6 » di feb 01, 2011 11:28 pm

    Morgen ga ik even naar de garage, er is nu toch niks te beginnen met dit weer.

    Over het weer gesproken, ooit al eens zo'n 35 ongelukken op een stuk van 30 km gezien? Ik ook niet!

    Alhoewel de F winterbanden heeft was ik blij dat ik met de Cooper naar school was met de ijzel. Dit was echt serieus niet normaal. :shock:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door ttdesign6 » wo feb 02, 2011 2:52 pm

    Update

    Hehe, na endlich zoals ik dat hier zeg,

    Vandaag naar de garage gereden en het zaakje een bekeken. Rotor/verdeelkap waren goed, de nieuwe bougiekabels ook en ook de bougies waren oke. Toch hoorde ik het de hele tijd vonken, maar waar? We hadden alles al met WD-40 ingespoten, maar dit verhielp nog niets...

    Tot ik eens tussen alles door naar de bobine keek en de daarop aansluitende kabel. Hier zat het probleem aangezien het daar heftig vonkte.

    De bobine kabel eens los gemaakt en ook hier alles ingespoten met WD-40. Weer erop gestoken en gestart. De motor liep nu weer zoals het hoorde en het vonken was ook weg. Op de terugweg naar huis liep de auto ook eindelijk weer normaal.

    Dit verklaard dus ook opeens alles:

    Het niet starten van de auto als het nat was, of het van heeel ver moeten komen als ik moest starten. Alles dus omdat de boel vochtig was en er aardig wat stroom weglekte...neem ik aan.
    Nu startte de auto ook weer heel normaal, gewoon meteen zonder dat deze van ver hoeft te komen.

    Voor nu rest mij nog één vraag:

    Is het probleem nu ook echt opgelost? Ligt het bijv. toch aan de bobine kabel of toch aan de bobine die aan vervanging toe is?

    Nu loopt alles fijn, maar ik heb geen zin dat over een tijdje de hele boel weer uit elkaar kan, of dat ik iedere paar weken een beetje WD-40 kan spuiten.

    In ieder geval blij dat ik nu weet waar het probleem ligt/lag.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door ErikB » wo feb 02, 2011 3:34 pm

    Afbeelding

    WD-40 ... Misschien even bekijken waarvoor het goed is, want ik lees dat je het zowat overal gebruikt. Het product is ontwikkeld om water te verdrijven en te beschermen tegen vocht (de W staat voor water, de D vooor .... euhm.... verDrijven :wink: ). Het aanwezige water/vocht zorgt voor een makkelijke oxidatie (bvb. roest bij ijzer), maar ook voor lek-stromen. WD-40 kan dit oplossen en is dus (om het zaakje niet erger te maken) niet elektrisch geleidend.

    Om elektrische geleiding te bevorderen, roestige bouten los te krijgen, bewegende delen te smeren, enz... zijn er betere producten dan Water verDrijver formule 40

    --correct me if I am wrong--
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door Ultimate » wo feb 02, 2011 3:42 pm

    WD staat voor wonderdrank :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door ttdesign6 » wo feb 02, 2011 3:43 pm

    Klopt volgens mij helemaal.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door BlackFox » wo feb 02, 2011 7:16 pm

    Zal ik voortaan beide helften van de kabels dan maar vast zetten? :lol:

    Hopen dat het nu in orde is :thumbsup:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door Bruno » wo feb 02, 2011 9:50 pm

    WD40 is een vooroorlogs product dat al 100 jaar geen verandering meer kreeg qua samenstelling, ondanks de technologie, waar het wordt toegepast wel degelijk is geevolueerd sinds diezelfde oorlog. Leuk om een boutje los te maken, als het allemaal niet "te spannend" is, en leuk om ter test eens te gebruiken als vochtverdrijver, maar geloof me, goed voor de huis, tuin en keuken kast, op een wagen met bv. electrische problemen, zou ik het zeker niet genezend gaan gebruiken, daar biedt de markt echt wel betere producten voor. Hetzelfde geldt zelfs om geoxideerde bouten etc. los te maken. daar bestaan ondertussen al lang producten voor die 100 X beter en sneller werken dan deze "olie".
    M.a.w., goed voor de toonbank van de schoenmaker, en de rekken van de Gamma, niet voor de garagehouder en andere vakmannen :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door LEBLAR » wo feb 02, 2011 11:11 pm

    Ik heb een bus staan om de scharnieren en sloten te smeren. Ben ik nu afgeserveerd als vakman :|
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Bobine/bobine kabel vonkt

    door Bruno » wo feb 02, 2011 11:14 pm

    Nee, maar smeren met een kruipolie, vind ik wel een rare gedachte. Kruipolie, loopt immers weg, en blijft niet zitten. Smeren doe je dus beter met een vet dat eerst vloeibaar is (en ergens tussen loopt) en dan stolt (zodat het blijft zitten). Liefst niet op Teflon basis, want dat is niet waterbestendig, en dus uiteraard ook niet op een oliebasis. Het juiste product, dus voor de juiste toepassing. Maar troost je, ik ken heel wat vakmannen, die echt niet weten welk product te gebruiken voor wat dan ook. Zolang ze er maar iets tussen spuiten. Op het vlak van "vakman", schat ik je dus echt hoger in, dan menig garagehouder. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 199 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten