BUTTON_POST_REPLY 117 berichten
Binnenkort weer naar de keuring
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » do jun 03, 2010 8:33 am

Sinds een weekje stottert mijn F geregeld bij het optrekken (tussen 2000 en 3000 rpm). Nu heb ik wat topics nagelezen over dit probleem en het zou aan de volgende zaken kunnen liggen ->
    bougies, bougiekabels, rotorarm, verdeelkap
    Nog iemand suggesties?

Ik ga er snel iemand naar laten kijken.
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

door Roy » do jun 03, 2010 8:42 am

Ja, dat is een probleem wat je hier wel veel meer ziet. Ik heb hetzelfde ook gehad vorig jaar en idd zijn precies de dingen die je hierboven noemt, bij mij vervangen (nou ja, bij mijn auto dus...)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 9:08 am

Roy schreefColonJa, dat is een probleem wat je hier wel veel meer ziet. Ik heb hetzelfde ook gehad vorig jaar en idd zijn precies de dingen die je hierboven noemt, bij mij vervangen (nou ja, bij mijn auto dus...)

Zijn het dure stukken of valt dat wel mee?
    Ik neem aan dat je wagen nu vlotjes rijdt?
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

• Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72

door Roy » do jun 03, 2010 11:07 am

Ik kan me niet precies meer herinneren wat het koste, maar qua onderdelen is het wel te doen. Ik weet niet hoe handig je bent... Ik heb het bij UK carparts laten doen. Ik was zo'n 600 euro kwijt, maar dat kwam voornamelijk doordat mijn radiateur ook vervangen moest worden. Dus ga maar uit van ongeveer 250 euro, onderdelen + werk. Er wordt hier wel vaak geadviseerd om betere kwaliteit bougiekabels te nemen.

De wagen rijdt nu weer super, beter dan toen ik hem kocht zelfs.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

door philipvanv » do jun 03, 2010 11:18 am

een kapotte lambdasensor zorgde bij mij ook voor stotteren bij het vertrekken...
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 11:25 am

Roy schreefColonIk kan me niet precies meer herinneren wat het koste, maar qua onderdelen is het wel te doen. Ik weet niet hoe handig je bent... Ik heb het bij UK carparts laten doen. Ik was zo'n 600 euro kwijt, maar dat kwam voornamelijk doordat mijn radiateur ook vervangen moest worden. Dus ga maar uit van ongeveer 250 euro, onderdelen + werk. Er wordt hier wel vaak geadviseerd om betere kwaliteit bougiekabels te nemen.

De wagen rijdt nu weer super, beter dan toen ik hem kocht zelfs.

250 euro... pfff dat kan ik niet meteen ophoesten.
    Hoop dat een blik op de bougies al genoeg zegt, dat is goedkoop om te vervangen. Mijn radiateur is pas vervangen, de oude was zo lek als een zeef na 11 jaar rijplezier.

• RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 11:26 am

philipvanv schreefColoneen kapotte lambdasensor zorgde bij mij ook voor stotteren bij het vertrekken...

Bij het vertrekken ervaar ik het stotteren niet echt, eerder bij het schakelen van 2e naar 3e eigenlijk. 'K ga zodadelijk nog eens testen wanneer hij het precies doet.

• Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72

door Roy » do jun 03, 2010 12:21 pm

ja zo begon het bij mij ook. Eerst af en toe eens sporadisch en het verschilde, de ene keer bij wegrijden, soms idd ook tusen de 2e en 3e. Het werd op een geven moment zo erg, dat hij constant ging stotteren. Maar het hoeft bij jouw natuurlijk niet zo te zijn dat alle moet worden vervangen. Bij mij was de hoofdoorzaak de rotor, maar aangezien de bougies en kabels in zeer slechte staat waren, zijn deze ook vervangen.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 12:32 pm

Zojuist een ritje naar de broodjesbar en terug gedaan. (6km ongeveer)
    Heb geen enkele keer gemerkt dat hij stotterde ofzo... Vreemd.
    Toch ga ik eventueel preventief het één en ander laten vervangen. Eens kijken op internet voor mooie bougiekabels...

• RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 3:46 pm

Ben aan het overwegen om Magnecor bougiekabels aan te schaffen. Bieden die dingen echt een meerwaarde of is het verkoopspraat?
    Tussen de 90 en 100 euro heb je een set van hoge kwaliteit als het goed is. Of zijn de originele van MG/Rover ook voldoende?

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do jun 03, 2010 4:00 pm

RacingGreen schreefColonBen aan het overwegen om Magnecor bougiekabels aan te schaffen. Bieden die dingen echt een meerwaarde of is het verkoopspraat?
    Tussen de 90 en 100 euro heb je een set van hoge kwaliteit als het goed is. Of zijn de originele van MG/Rover ook voldoende?

Ik heb de rode vorige maand gekocht en is echt een enorm verschil... een aanrader.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do jun 03, 2010 5:08 pm

Bruce schreefColon
    RacingGreen schreefColonBen aan het overwegen om Magnecor bougiekabels aan te schaffen. Bieden die dingen echt een meerwaarde of is het verkoopspraat?

Ik heb de rode vorige maand gekocht en is echt een enorm verschil... een aanrader.

Enorm verschil tussen een defecte set en een werkende set kan ik aannemen, maar een verschil tussen een nieuwe OEM set, blauwe Magnecors en rode Magnecors ga je niet merken IMHO.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do jun 03, 2010 5:10 pm

Ik heb niet ge-upgrade van een blauwe naar een Rode set, ik had eerst OEM en heb meteen naar Rood ge-upgrade.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 6:13 pm

Ok we hebben 1 pro en 1 contra.
    Ik ga meer pro's nodig hebben om me over de schreef te trekken :lol:
    Ik lees verhalen van meer pk's (1pk is ook meer), fijner (vlotter) rijden en zelfs benzinebesparing...

Bij B&G hebben ze 2 soorten voor de F te koop.

http://www.ukmgparts.com/product.aspx?C ... 9a3a22cbcd

http://www.ukmgparts.com/product.aspx?C ... 80a8fc8c79

Is er een merkbaar verschil tussen blauw en rood?

Trouwens daarstraks op de rit van het werk naar huis (15km) niks gestotter meer ervaren... Toch ga ik het goed in de gaten houden.

• Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » do jun 03, 2010 10:51 pm

De kabels kun je ook bij elise-shop bestellen.

Vervang anders eerst je rotor en verdelerkap, dat zijn de kosten niet.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
BUTTON_POST_REPLY 117 berichten