BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » do jun 03, 2010 8:53 pm

Altijd rot hé, als je favoriete wagen niet rijdt zoals je gewend bent. Ik werd ook meteen slechtgezind toen mijn F een paar keer stotterde de voorbije week. Feit is dat deze MG's nauwer aan ons hart liggen dan we soms zouden durven toegeven :oops:
    Veel succes met de reparatie, je komt er zeker wel uit (als je mijn F from hell al hebt kunnen voorzien van een nieuwe draagarm) :P
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do jun 03, 2010 8:55 pm

Uiteraard komen we eruit. De eerste waar we het niet meer weten, moet de Berg nog aandoen..... Hopelijk wordt dat niet de mijne :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » do jun 03, 2010 9:05 pm

Merken jullie het ook als er een passagier aan boord zit trouwens? :lol:

Bij mijn vriendin (zo'n 56kg) valt dat goed mee, al merk ik het toch wel lichtjes. Gisteren echter toen een kameraad meeging (85-90kg) dacht ik dat ik opeens 20pk extra had toen hij uitstapte :shock: :lol:

Nadeel van lichtgewicht auto's zeker? :lol:
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

door Ronald MG TF » do jun 03, 2010 9:23 pm

BlackFox schreefColonMerken jullie het ook als er een passagier aan boord zit trouwens? :lol:

Bij mijn vriendin (zo'n 56kg) valt dat goed mee, al merk ik het toch wel lichtjes. Gisteren echter toen een kameraad meeging (85-90kg) dacht ik dat ik opeens 20pk extra had toen hij uitstapte :shock: :lol:

Nadeel van lichtgewicht auto's zeker? :lol:

Zo een lichtgewicht is een F/TF niet hoor... :wink:
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » do jun 03, 2010 9:24 pm

In vergelijking met andere moderne auto's toch wel, vind ik :D
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » do jun 03, 2010 9:49 pm

Het plaatje "180" zou leuk op mijn Fje zijn ...
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do jun 03, 2010 9:53 pm

En op mijne...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » do jun 03, 2010 9:54 pm

Ik zou vooral de betekenis erachter willen :mrgreen:
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » wo jul 14, 2010 12:38 pm

N.a.v. de 'discussie' in het topic van D.B.C over Fjes die stof krijgen van Peugeot Partners en Nissan Micra Sport auto's.... KOM OP ZEG!
    Ik heb de indruk dat veel F/TF rijders hun wagen nooit eens goed de sporen geven. En dan bedoel ik trekken tot hoog in de toeren, terwijl uiteraard de motor goed warm is ondertussen.
    Ik weet dat schakelen bij een bepaald (lager) toerental meer profijt kan hebben dan schakelen op 5.500 toeren ofzo, maar het is toch fijn om die K&N te horen brullen hé :lol:

Kortom - ik ben er niet vies van om mijn F goed door de laten rijden.
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo jul 14, 2010 2:41 pm

Ik schakel best redelijk en tot 160 km per uur kan ik redelijk mee komen met de F van Bruno, maar als ik een redelijk rap dieseltje tegen kom voor het stoplicht heb ik het er heel moeilijk mee...

vergeet niet dat de F pas hoog in toeren het max vermogen heeft, zo boven de 5000 toeren. Daaronder heb je veel minder vermogen.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » wo jul 14, 2010 2:54 pm

RacingGreen schreefColonN.a.v. de 'discussie' in het topic van D.B.C over Fjes die stof krijgen van Peugeot Partners en Nissan Micra Sport auto's.... KOM OP ZEG!
    Ik heb de indruk dat veel F/TF rijders hun wagen nooit eens goed de sporen geven. En dan bedoel ik trekken tot hoog in de toeren, terwijl uiteraard de motor goed warm is ondertussen.
    Ik weet dat schakelen bij een bepaald (lager) toerental meer profijt kan hebben dan schakelen op 5.500 toeren ofzo, maar het is toch fijn om die K&N te horen brullen hé :lol:

Is 6000 toeren genoeg?
    We zullen zondag de test eens doen: Partner vs F. En om het eerlijk te houden rij ik dan met geen van de twee.

Bruno mag, als hij dat wil, de naam van MG verdedigen.
    MGF'96

52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » wo jul 14, 2010 5:56 pm

max vermogen zit op 5500rpm dus is eigenlijk +- beste moment voor te schakelen.
    Dit is natuurlijk als hij volledig standaard is elke aanpassing op uitlaat en inlaat kan hier een aanpassing aan maken :wink:

Maar ivm nissan micra sports dit kan ik +- wel geloven lijkt me een nipte match buurman heeft zo ene en die speel ik niet echt kwijt (hij mij ook niet) maar dit is een automaat dus veronderstel dat een manueel sneller zal zijn.

Die van bruno zou normaal wel sneller moeten zijn :wink:

En natuurlijk bestuurder maakt ook veel uit vooral op het schakelen als ik bv snel wil zijn met de F trap ik de koppeling enkel in bij het inschakelen van de versnelling eruit komt hij al zonder koppeling dan half induwen, in versnelling en ontkoppelen (soms kan de 2de hier wel wat moeilijk op doen maar de rest gaat prima)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » wo jul 14, 2010 7:31 pm

.:bert:. schreefColon
    RacingGreen schreefColonN.a.v. de 'discussie' in het topic van D.B.C over Fjes die stof krijgen van Peugeot Partners en Nissan Micra Sport auto's.... KOM OP ZEG!

Is 6000 toeren genoeg?
    We zullen zondag de test eens doen: Partner vs F. En om het eerlijk te houden rij ik dan met geen van de twee.

Bruno mag, als hij dat wil, de naam van MG verdedigen
    .

Dat wordt lachen. Vergeet vooral niet om er een filmpje van te schieten.
    Bruno pas op want dit beest http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ite_vr.jpg komt je pakken!

• RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » wo jul 14, 2010 7:33 pm

En trouwens, als je met je F een Peugeot Partner niet kan bijhouden is je F naar de klote :)

ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jul 14, 2010 8:13 pm

In 95% van de vergelijkingen is er een duidelijke reden waarom A of B sneller is (vermogen, koppel, massa, aandrijving, transmissie, ...). De opmerkingen van de Pug Partner en de Micra vond ik leuk ... Als het serieus bedoeld is, dan wil ik de theorie erachter wel eens kennen.
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten