Vandaag is mijn F eindelijk afgesteld en gekeurd. Hij rijdt nu zelfs geweldig en is enorm WAKKER te noemen

.
Helemaal 100% top af te stellen was 'ie niet om de volgende reden.
Voor een perfecte afstelling moet een 5 draads labdasensor worden aangebracht om de zaak goed door te kunnen meten, echter de kop van zo'n 5-draads heeft wel de zelfde draad, maar niet de zelfde diameter op de kop. Het spruitstuk moet er dus nog een keertje af, waarna de opening kan worden uitgeboord. Dit werd als tip gegeven als het spruitstuk er toch een keer af ligt, dus altijd doen als het zover is. You'll never know, en het kan voor je auto geen kwaad.
Maar met de standaard 4-draads was de motor tocht goed af te stellen. Geen geplop of geplof meer door verkeerde ontsteking, geen gestotter meer.... Wat resteert is een enorm snelle machine, en dit alles mede dankzij de volhardendheid van Garagebedrijf Schalkwijk uit Oudewater en door de afstelkennis van Dennis de Vos uit Echt.
Er zijn nu idd. twee mappings gemaakt, eentje voor de keuring ivm uitstoot, en eentje voor het dagelijks gebruik. Er zal er nog een gemaakt moeten worden nadat ik lekker heb ingereden. De 5-draads zal er dan in moeten voor optimaal doorlezen. Ook de testbank zal dan uitwijzen waar de verborgen pkaas zitten. Aangezien Dennis door heel de Benelux z'n werkrajon heeft, en menig winnend ralley- en racebolide heeft getuned zet ik hieronder wel even een site....
Foto's volgen

...., ennuh jullie allemaal op het forum vielen dank weer voor de ondersteuning en meeleven

.
www.ddv-motorsport.nl
www.schalkwijk.subaru.nl