BUTTON_POST_REPLY 113 berichten
Weliswaar geen F maar toch...
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » do aug 18, 2011 8:02 pm

    Er zullen wel wat meer pekaatjes in gaan, maar eerst maar even gewoon lekker spelen.
    Zit al een een 4-1 header, kat-bypass en sportuitlaatje op.
    Verder zijn de remmen al ge-upgrade en voorzien van gevlochte leidingen, zijn de poten vervangen voor die van de 160 sport versie en is de auto wat lichter geworden.
    Nog twee nachtjes slapen (dacht ik gisteren ook al... :-s ).
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Bruno » do aug 18, 2011 8:15 pm

    is het de Lizzy van een zeker Nijland Jan uit Nederland ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » do aug 18, 2011 10:51 pm

    Nope, een vers geïmporteerde en net naar LHD omgebouwde Brit. :wink:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Bart-K » vr aug 19, 2011 12:29 am

    Mooi hoor, veel plezier ermee!!
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Rick » vr aug 19, 2011 9:20 pm

    Cool! Veel plezier ermee!
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door luigi1515 » vr aug 26, 2011 7:43 pm

    Erg mooie wagen! Zie ze regelmatig rijden en hier in 't dorp is er eentje die er ook een heeft. Schitterend geluid! :D
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » do sep 01, 2011 12:33 am

    Ik weet het... Foto's volgen nog. Druk met rondtoeren en een verhuizing in het verschiet.... Vrijdag a.s. de sleutel. Zal asap.plaatjes posten. :wink:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Coen » do sep 01, 2011 11:08 am

    Erg gaaf! Ziet er mooi uit. De S1 is inderdaad een stukje lichter nog dan de S2/S3. De S1 Exige vind ik ook erg gaaf alleen best zeldzaam.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door ovi » do sep 01, 2011 11:37 am

    En hij heeft de juist kleur zie ik! :devil-(
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » do sep 01, 2011 9:36 pm

    Idd. Fel geel... I like!
    Alleen vindt m'n kleine de Lotus (=geel) nu leuker dan de 911 (=donkergroen)....
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door ttdesign6 » do sep 01, 2011 10:44 pm

    Als je van je 911 af wilt, je hoeft het maar te zeggen :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door ErikB » vr sep 02, 2011 12:32 pm

    Lotte heeft ook een periode gehad waarbij elke rode auto Bliksem was.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » vr jan 06, 2012 1:51 am

    Nou luitjes.
    Ik weet niet of ik er een apart project topic van moet maken, maar het modden van de Lizzy is een beetje in voorbereiding..
    Aangezien ik aan de 911 niet zo veel meer te sleutelen heb, en aan de Midget ook niet meer (op recentelijk een nieuwe drukgroep en wat rubber slangwerkjes na dan) moet de Lizzy maar een beetje op fitness.

    Ben begonnen met het verzamelen van wat onderdeeltjes hier en daar, vooral om gebruikssporen weg te werken. Dus enkele dashboard onderdeeltjes gekocht, een nieuw glaasje voor m'n klokken, omdat hiervan de randen begonnen te bladderen, twee nieuwe sleepogen, omdat de vorige eigenaar die zelf in elkaar had gelast en dat toch wel wat knullig eruit ziet, een licht verlengde zwarte diffusor met staande vinnen voor onder de kont, een setje aluminium raamslingertjes omdat die plastic dingen iedere keer zowat breken, een setje rode 8,5mm Magnecors, een 52mm TTB (al is deze nog dubieus of ik die daadwerkelijk ga gebruiken), een upgrade voor direkter bedienen gaspedaal en nog wat goodies.... kon het toch een soort niet laten.
    Vooralsnog wordt eerst de binnenkant aangepakt, dus worden de instapbeschermers en de stoelen opnieuw overtrokken met leer en canvas (wilde de stoelen behouden, omdat ik die gewoon mooier vindt staan, en minder overdreven vind dan de after market versie), wordt de binnenkant opgekuist, het dashboard voorzien van hier en daar een nieuw lijstje en paneeltje, en wordt de softtop ontdaan van los zittende tarns en gerafelde hoeken. Bedoeling is dit in de winter te doen zodat ik de stoelen en het dak niet mis als ik weer wil gaan rijden. Zodra de stoelen gereed en gemonteerd zijn, zal er een set 4-punts gordels inkomen met een gordelstang. Dit zal pas uitgezocht worden als het gelukt is met de stoelen. Vind ik nl. in de tussentijd een setje stoelen die ik wel vind passen en het origineel benaderen (Exige stoelen?) dan kan het zijn dat ik geen gordels nodig heb met boutverbinding aan de stang, maar met schuivende omslag, in verband met de mogelijk aanwezige gordeldoorvoeren in de stoelen....
    In overleg met Van Sten Engineering in Den Hoorn heb ik aanvullende upgrades al doorgenomen, en eerdaag gaat de Lizzy (als ik de stoelen etc. langsbreng) op de brug om een grondige inspectie te doen aan de ophanging. Ik wil namelijk zeker weten of de ophanging up to date is, en er geen vervorgen achterstalligheden onder zitten. Ik voorzie het verwijderen van de draagarmen, stabi's en veerpoten, het coaten van de armen, het vervangen van de bussen en bevestigingen en wellicht plaatsen van Nitron's, afhankelijk of de 160 Sport Bilsteins aan vervanging toe zijn. De Lizzy zal dan efkes op bokken staan, zodat ik op het gemak kan sleutelen... Lekker wat te doen dus, maar daar is deze Lizzy ook voor gekocht. :wink: En met een beetje geluk is de Lizzy dan komend voorlaar lekker opgefrist.
    Dan zit er nog een upgrade in het verschiet, maar daar trek ik mede vanwege de pecunia's nog een jaartje voor uit...
    Er ligt een high-milage 1.8 MPI in. De teller is iig. niet terrug gedraait.
    Nu kan ik voor een paar opties gaan maar ben erg voorzichtig geworden met modden van een motorblok, na het drama met m'n MGF. Het scheelt. Dit id geen DD, dus mag een paar maandjes niet rijdklaar zijn; de F was wel een DD, en ellende kon ik me toen niet permitteren.
    Aangezien ik niet voor de Vtec, Audi of Duratec conversie wil gaan (€€€!) wil ik zo veel pkaas halen uit het roverblok als mogelijk en redelijk betrouwbaar blijvend.
    Nu kan ik Van Sten opdracht geven er zo'n 170pk uit te halen met garantie uitgaande van 52mm TTB, Hurricane Inductie, Cams, gemodde kop en DTA, maar ik kan ook DVA contacteren voor een kit, maar dan ben ik aan de UK gebonden. Ik wil ook niet voor elk wissewasje naar de UK moeten voor hermappen van een Emerald.
    Is zelfbouw van een blok mogelijk, bijgestaan door een bedrijf dichter bij huis, die overweg kan met een Emerald oid? Dan is een geflowde VVC kop met DTH's Emerald en Piper Cams op het bestaande onderblok, al dan niet voorzien van 160pk Trophy zuigers een optie. Dit is niet de weg die Van Sten bewandelt, maar geeft welwllicht wel meer pkaas. Kiezen voor de minder extreme mods van Van Sten, of verder gaan, wat meer geduld beoefenen, en meer de grenzen opzoeken? Wat adviseren de pk boys hier?
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Sander » vr jan 06, 2012 12:22 pm

    Wil je betrouwbaar lekker wat pk's zou ik je adviseren om gewoon een 160 blok te kopen en die te gebruiken met een MEMS2 ECU en kabelboom van een VVC Elise. Kan een partij als van Sten gewoon voor je monteren en onderhouden. Ik kan je kop mild porten en flowen en de uitlaat nokas upgraden met een agressiever Piper profiel en hertimen. Samen met de nodige bolt-on modificaties zoals inlaat en uitlaat kom je redelijk gemakkelijk boven de 170pk en je hebt het voordeel van de betere zuigers.

    Als het je dan allemaal nog te subtiel is laat je een Emerald monteren, in de UK bij emerald.

    Ik zou niet zwaar investeren in een MPi kop. Een maximaal geflowde MPi kop met grotere kleppen doet het maginaal beter dan een onaangepaste VVC kop. Met een kleine aanpassing aan de VVC kop is die al ruim beter.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » vr jan 06, 2012 1:00 pm

    Hoi Sander, zanx voor de input!
    Zoek inderdaad iets dat hier zonder al te veel problemen kan worden onderhouden, al heeft Van Sten wel ervaring in port en flowwerk, DTA, PTP en Qed spul. Ze racen immers zelf regelmatig met Elises en Exiges met de nodige prulletjes erin en erop (al zijn dit meestal conversiemotoren. Wat mij ook wel een veilig gevoel geeft is dat ze goed staan aangeschreven in het Lotus wereldje, zelfs buiten NL. Dat was met het bedrijf dat mijn MGF onderhanden nam wel anders.... tenminste, op het gebied van de Britse auto's.
    Investeren in een MPI kop leek mij idd. geen goede optie, na leeswerk alhier. :wink:
    Ik overweeg wel zelf rebuild werk te doen, en het onderblok wat sterker te maken, zodat in de toekomst de mogelijkheden open blijven voor wat extremer werk. Al gaat dan de betrouwbaarheid wel weer achteruit. Een sterker onderblok, met de bovenbouw van een VVC, met op termijn TTB's.
    Dat ik me nu al inlees moet voldoende tijd geven om langzaamaan spulletjes te zoeken en aan te schaffen zodat ik volgende winter, als m'n garage leeg is het blok eruit te trekken, en aan te pakken. Dan ga ik er vanuit dat ik het meeste zelf doe...
    De vraag is dan wel of Van Sten dit blok nog wel wil onderhouden :roll: . En wat input van hier zal dan wel een kleine must worden... :wink:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 113 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten