BUTTON_POST_REPLY 200 berichten
Ik durf het bijna niet te zeggen... [UPDATE Pagina 14]
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jan 08, 2007 11:10 pm

    De LR pakking is 0,2mm (=veel!) dikker. Laat Pete anders op het werk uitrekenen hoeveel vermogen je dat kost ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma jan 08, 2007 11:29 pm

    Sander schreefColonDe LR pakking is 0,2mm (=veel!) dikker. Laat Pete anders op het werk uitrekenen hoeveel vermogen je dat kost ;)

    Ja, goed plan! ...wie is die Pete eigenlijk? :roll: :wink:
    MGTF 135 - Pearl black
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Ik durf het bijna niet te zeggen...

    door Arjan » ma jan 08, 2007 11:48 pm

    Pete schreefColon
    Brooklands schreefColon[...Wat is nu de kilometerstand van je TF?

    Ik ben net de 40.000km gepasseerd...

    Pete


    :shock: :shock: :shock: Ik lees dit vandaag pas!! Ik heb het een en ander bekeken, en het koelvloeistof staat bij mij ook iets aan de lage kant...

    verders:

    - transparante bruine olie aan de stok (juiste peil)
    - geen vlekken op de vloer
    - koelvloeistof is schuimend en oranje
    - heb nu ook 40.000 op de teller staan

    Waar moet ik echt op letten??

    (Pete, Rene, Sir Charles en ik hebben een TF 135 uit 2002) :shock:
    Laatst bijgewerkt door 1 op Arjan, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    Re: Ik durf het bijna niet te zeggen...

    door Pete » di jan 09, 2007 12:11 am

    Arjan schreefColon
    :shock: :shock: :shock: Ik lees dit vandaag pas!! Ik heb het een en ander bekeken, en het koelvloeistof staat bij mij ook iets aan de lage kant...

    verders:

    - transparante bruine olie aan de stok (juiste peil)
    - geen vlekken op de vloer
    - koelvloeistof is schuimend en oranje
    - heb nu ook 40.000 op de teller staan

    (Pete en ik hebben een TF 135 uit 2002)

    Tja, we hebben nu al 3 TF'en bij elkaar met het gelijke probleem op 40k km :-( uit 2002...

    Je waarnemingen klinken allemaal geruststellend... maar het is misschien toch een goed idee om met de low water level sensor kit mee te doen van Jarno... je bevindt je namelijk wel in de gevaren zone.

    Arjan schreefColonWaar moet ik echt op letten?

    Vooral op je koelvloeistof. Dat "het wat laag staat" is niet een indicatie. Wat wel een indicatie is dat je niveau steeds lager komt te staan. Dat kan overigens ook een lekke leiding zijn, maar dan moet je toch echt gaan opletten. Vervolgens moet je kijken of er vervuiling van je koel water optreed. Alsof er mayonaise in het koelwater zit. Tevens kan je deze drap aan je dipstick vinden. Dit zijn ijzersterke indicaties van het feit dat je pas echt lid gaat worden van de (T)F community... :( :wink:


    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » di jan 09, 2007 12:52 am

    Ik ga er vanaf nu vaker op letten.... :|
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » wo jan 10, 2007 10:40 pm

    Vandaag mijn schatje weer terug van de garage! :love:

    Hoewel het heerlijk was om weer over het asfalt te glijden, deed (doet) de 1500 euro nog een beetje pijn in de portemonaie :(
    Maar voor dat geld hebben ze ook de lasnaden in het uitlaatspruitstuk terug gevijld en de auto van buiten en binnen schoon gemaakt (ze hebben pennen terug gevonden die ik al laaang kwijt was :) )

    En (natuurlijk) hebben ze de uitlaatklep weer permanent uitgeschakeld :shock: waarom doen ze dat toch zonder te vragen? Kan ik morgen weer terug om 'em weer terug in te laten schakelen...

    Enfin... nu nog een setje nieuwe banden en ik kan er weer tegenaan (met handschoenen, natuurlijk :P )

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo jan 10, 2007 11:38 pm

    Proficiat dat je hem weer thuis hebt. goede combi om nu even het uitlaat te slijpen, anders is dat weer een hele hoop werk om te laten doen.

    Die uitlaatklep, dat zal wel weer een beetje bedrijfsblindheid zijn, ik zou er een stickertje op plakken, niet los maken, ik wil die klep gewoon kunnen sluiten :wink:

    Had dat nou gezegd dat je nog een pen nodig had, die had je van mij wel een paar kunnen krijgen :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do jan 11, 2007 1:16 am

    Pete schreefColonHoewel het heerlijk was om weer over het asfalt te glijden, deed (doet) de 1500 euro nog een beetje pijn in de portemonaie :(


    Dat doet inderdaad wel een beetje pijn. :shock: Ik ben al druk aan het sparen, want die dag zal voor iedereen wel een keer komen.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do jan 11, 2007 7:39 am

    Ik heb mijn F gister weggebracht.. ook al kunnen ze er maandag pas aan beginnen.. Dus volgende week weet ik meer..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » do jan 11, 2007 1:56 pm

    Ik durf het ook bijna niet te zeggen.....maar het feit ligt er: Ik heb ook een HGF. :( #@"~**!!

    Bij de garage stelde ze net als ik al snel dezelfde diagnose: een soort cement in het koelwatertankje en dipshit aan de dipstick. Niet meer mee rijden en daar laten staan, was het advies van de garagist. Als alles nog een beetje meezit :roll: beginnen ze a.s. maandag met het demonteren van de kop. Zodra dat gebeurd is en ik ben in de gelegenheid, mag ik komen kijken hoe dat binnenwerkje eruit ziet. :) Erg vriendelijk van hun.
    Ook werd ik door een secretaresse met de auto van de zaak thuis gebracht. :D

    Nieuwe waterpomp, distributieriem en natuurlijk een nieuwe pakking. En dit bij een historische km stand van 40.000. :(

    Vragen van een leek: wat is het verschil tussen een OEM en een LR pakking? Het ontbramen van het inlaatlaatspruitstuk en afvlakken van het blok is toch pas echt nodig indien de motor veel te heet is geweest?
    Laatst bijgewerkt door 1 op Arjan, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do jan 11, 2007 5:06 pm

    Sander schreefColonDe LR pakking is 0,2mm (=veel!) dikker. Laat Pete anders op het werk uitrekenen hoeveel vermogen je dat kost ;)


    ontbramen levert een betere doorstroming op en naar ik meen wat meer koppel.

    als de motor op normale bedrijfstemp. is gebleven, zal vlakken niet nodig zijn. Maar zou hem voor de zekerheid toch laten meten.
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » do jan 11, 2007 5:29 pm

    Arjan schreefColonIk durf het ook bijna niet te zeggen.....maar het feit ligt er: Ik heb ook een HGF. :( #@"~**!!

    Balen, Arjan! Het is dus nu een vierling geworden.... (ik denk dat Ad niet meer durft te rijden :wink: )

    Het is toch bijna niet te geloven... je kan je kilometerteller bijna synchroniseren op het moment waarop je een HGF krijgt :-(

    Ik ben benieuwd wat je gaat betalen... geldt ook voor Bruce.... ik heb het gevoel dat mijn garage erg duur is.

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do jan 11, 2007 6:04 pm

    Ik heb een opgave van tussen de 700 en 800 er vanuitgaande dat ze niets geks vinden...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » do jan 11, 2007 6:10 pm

    die prijs heb ik ook vaker gehoord bij de garage, echter Remieme is wel eens wat meer kwijt geweest voor het vervangen van koppakking
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do jan 11, 2007 7:37 pm

    Heb de rekening nog eens ff opgezocht. Betaalde € 1221,-

    Daarbij werd ook de waterpomp vervangen
    Kop gevlakt
    dag huurauto a €100,- p.d.

    Maar dat is inmiddels 3 jaar geleden.
BUTTON_POST_REPLY 200 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten