BUTTON_POST_REPLY 160 berichten
Phoenix of Daytona of iets anders
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » vr sep 29, 2006 12:27 am

PatrickT schreefColondie folder die je hier liet zien van die xpower exhaust. is dat een "nieuwe" leverbare uitlaat voor de F? aangezien ik hem niet ken?

Heeft gestaan op de website van MG-Rover, en is nu nog steeds nieuw te koop voor zowel de F als TF. De firma in Engeland staat erbij vermeld.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » vr sep 29, 2006 6:37 am

Ja, en aangezien hij gelijk is aan de uitlaat die Sander heeft is het een Daytona, de uitlaat die Jarno er het weekend onder gaat klussen. Grote voordeel van deze uitlaat is dat je een keuze hebt uit ik meen 5 eindstukken.

Gaaf Ad, naar wat voor uitlaat geluid zoek je?
    Luid, blikkerig, dokere brom of een beetje een race geluid,
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » vr sep 29, 2006 7:06 am

Bruce schreefColonGaaf Ad, naar wat voor uitlaat geluid zoek je?
    Luid, blikkerig, dokere brom of een beetje een race geluid,

Niet te luid of blikkerig, maar de diepere grom. Ik heb de uitlaatgeluiden ook wel beluisterd destijds op dit forum. Maar een diepere grom via PC speakers is ook niet alles.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » vr sep 29, 2006 9:05 am

Misschien moeten we maar weer eens een nieuwe Darkside workshop organiseren? :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

door PatrickT » vr sep 29, 2006 2:17 pm

Bruce: dat hij door janspeed is geproduceerd wil niet zeggen dat het geluid gelijk is aan die van de daytona? als het een identieke uitlaat is zou hij niet onder een andere naam verkocht worden?

aangezien janspeed zelf ook nog (6) MGF uitlaten aanbied op zijn website:

https://www.janspeed.com/comersus/store ... oduct=3222

https://www.janspeed.com/comersus/store ... oduct=3224

Lijkt het me dus zeer sterk dat het dus allemaal een en hetzelfde is?

:)
    Laatst bijgewerkt door 1 op PatrickT, in totaal 0 keer bewerkt.
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr sep 29, 2006 9:19 pm

op de dyno zijn er diverse sportuitlaatjes hoorbaar :twisted:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » za sep 30, 2006 11:39 am

Patrick, omdat Sander ergens schreef dat dat zijn uitlaat was en hij een Daytona heeft ging ik er eigenlijk meteen vanuit..

Maar er is gelukkig een ruime keus,
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667

door PatrickT » za sep 30, 2006 4:35 pm

ik zoek iets dat kwa geluid in de buurt komt van de phoenix :cry:
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » za sep 30, 2006 4:50 pm

Bruce schreefColonGrote voordeel van deze uitlaat is dat je een keuze hebt uit ik meen 5 eindstukken.

Bij de advertentie van de XPower wordt met geen woord gerept over verschillende eindstukken. Het ziet er ook niet zo uit.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 02, 2006 7:32 am

Ik ben gisteren naar de berg geweest en daar waren Jadad, Sander, Erik, Jarno en Peter ook..

Bij zowel Jarno als Jaded zijn er een paar andere schijven onder gegaan en bij Jarno is ook eindelijk de Daytona geplaatst samen met een Sport-cat. Leuk klusje, mooi om te zien.. foto's van de mannen aan het werk volgen nog..

Maar.... (Patrick, Remieme LET OP) deze Daytoma (2005 model) klonk eigenlijk meer als mijn Phoenix dan Sanders Daytona... Echt een geweldig mooi geluid. Op de weg naar huis een tijdje achter ze gereden met mijn raam open (ik was niet met de F) wat een genot.. echt een heel mooi geluid..
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667

door PatrickT » ma okt 02, 2006 11:20 am

hmn... zal hij bij de dyno hoordaar zijn? en zal het niet een beetje met de nieuwigheid te maken kunnen hebben?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 02, 2006 3:03 pm

Dat zal zeker op de Dyno hoorbaar zijn, dan kunnen we de F-jes ook naast elkaar zetten om echt het verschil te horen..

En volgens de kenners moet een uitlaat ook nog inbranden en veranderd voornamelijk het volume, maar ook het geluid iets..
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667

door PatrickT » ma okt 02, 2006 3:10 pm

ben benieuwd! wanneer zal de datum vast staan? want moet het echt op tijd door geven aan me baas. anders krijg ik geen vrij voor de dyno
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » ma okt 02, 2006 9:18 pm

MGF schreefColonMisschien moeten we maar weer eens een nieuwe Darkside workshop organiseren? :wink:

Ik hoor niks over de Daytona. :?:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma okt 02, 2006 9:34 pm

Brooklands schreefColonIk hoor niks over de Daytona. :?:

Hoe bedoel je?
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
BUTTON_POST_REPLY 160 berichten