BUTTON_POST_REPLY 199 berichten
Rotor kabel kapot!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » za jan 29, 2011 12:18 pm

    Als ik de mogelijkheid heb kijk ik vanavond eens. (ik heb geen garage).

    Wat ik me kan herinneren sinds de nieuwe bougiekabels erop zitten:

    -In het begin ging alles goed
    -Bougiekabel 2 raakte na een tijdje los van de verdeelkap. (waarschijnlijk al iets losgekomen tijdens de montage).
    -De auto liep dus even op 3 cilinders, maar de volgende dag alles gemaakt en goed aangedrukt.
    -2 weken geleden startte hij opeens niet, vocht probleem waarschijnlijk, bij droog weer deed ie het weer.
    -Toen begon dus ook het schokken van de motor, welk na 3 dagen over was.
    -Vorige week weer start problemen. Aanduwen van de F deed hem weer starten. Daarna ging hij weer gewoon aan.
    -Toen weer schokken, maar gister had ik het motor deksel voor de eerste keer eraf met draaiende motor en hoorde ik die tikken(vonken) duidelijk waarna de motor telkens een schokje gaf.
    -Gisteravond wilde ik even naar huis rijden maar bij het starten en wat gas geven ging deze uiteraard de hele tijd zo tikken(vonken).


    Ik weet dus niet waar de kabels evt schade opgelopen kunnen hebben? Toen nr.2 los zat?

    Nu moet ik eens even kijken of mijn oude setje kabels nog bruikbaar is, maar aangezien een van deze echt uit de auto gesloopt moest worden wegens niet meer loskomen zijn deze denk ik onbruikbaar.

    Verder is er niets geks met de auto geweest.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door schrokke » za jan 29, 2011 12:43 pm

    ttdesign6 schreefColonIk weet dus niet waar de kabels evt schade opgelopen kunnen hebben? Toen nr.2 los zat?


    Kijk eerst maar eens waar het vonkt. kijk daar of de kabel isolatieschade heeft. Zoja, kun je dat voorlopig oplossen met isolatietape. Breng dat wel dik genoeg aan.
    Kabel nr2 kan misschien hete motordelen geraakt hebben toen hij loshing.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » za jan 29, 2011 1:45 pm

    schrokke schreefColon
    ttdesign6 schreefColonIk weet dus niet waar de kabels evt schade opgelopen kunnen hebben? Toen nr.2 los zat?


    Kijk eerst maar eens waar het vonkt. kijk daar of de kabel isolatieschade heeft. Zoja, kun je dat voorlopig oplossen met isolatietape. Breng dat wel dik genoeg aan.
    Kabel nr2 kan misschien hete motordelen geraakt hebben toen hij loshing.



    Zojuist even de oude kabels erop gezet, behalve nr.3 welke kapot is. Nog steeds dat gevonk, nu twijfel ik toch even welke er ook weer los hing.

    Zo gauw als het donker wordt en ik heb de kans dan ga ik kijken wat hij doet.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door Bruno » za jan 29, 2011 9:22 pm

    schrokke schreefColon
    ttdesign6 schreefColonIk weet dus niet waar de kabels evt schade opgelopen kunnen hebben? Toen nr.2 los zat?


    Kijk eerst maar eens waar het vonkt. kijk daar of de kabel isolatieschade heeft. Zoja, kun je dat voorlopig oplossen met isolatietape. Breng dat wel dik genoeg aan.
    Kabel nr2 kan misschien hete motordelen geraakt hebben toen hij loshing.


    Dat ga je met gewone islolatie tape niet redden vrees ik, want daar loopt toch al gauw 8000 volt door.
    Er zijn echter hoog isolerende tape's op de markt, en nee, ik zeg geen merk :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door schrokke » zo jan 30, 2011 11:50 am

    Bruno schreefColon
    schrokke schreefColon
    ttdesign6 schreefColonIk weet dus niet waar de kabels evt schade opgelopen kunnen hebben? Toen nr.2 los zat?


    Kijk eerst maar eens waar het vonkt. kijk daar of de kabel isolatieschade heeft. Zoja, kun je dat voorlopig oplossen met isolatietape. Breng dat wel dik genoeg aan.
    Kabel nr2 kan misschien hete motordelen geraakt hebben toen hij loshing.


    Dat ga je met gewone islolatie tape niet redden vrees ik, want daar loopt toch al gauw 8000 volt door.
    Er zijn echter hoog isolerende tape's op de markt, en nee, ik zeg geen merk :lol:


    Toch wel, ik heb het al maar dan eens gedaan.
    Voorwaarde is wel dat het niet gaat om oude rotte kabels, dan ga je inderdaad de hoog isolerende tape nodig hebben.
    Hier gaat,(maar nu ging), het over jonge kabels waar je eerder een beschadeging verwacht. Hier kun de beschadeging opzoeken en enkel op die plaats meerdere windingen(4à 5) gewone isolatietape opzetten.
    Let wel, het is een voorlopige oplossing.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door Bruno » zo jan 30, 2011 3:08 pm

    Mogelijk, omdat je met de tape, de scheur of beschadiging van de originele isolatie "dicht" plakt. T'is dus in dat geval niet de tape die isoleert, maar de originele isolatie die tegen elkaar terug aansluit, door de verlijming. Eens er echt moet geisoleerd worden, vliegt de vonk door de tape door (al een paar keer gezien), t'gaat tenslotte over hoogspanning. Maar zoals je zegt, je kan het uiteraard altijd eerst proberen, t'kost niks.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door ttdesign6 » ma jan 31, 2011 2:19 am

    Als de temperatuur een beetje mee werkt ga ik morgen eens verder kijken.

    - Bougies er even uit en nakijken.
    - Bougiekabels nog even omwisselen om te kijken of het echt de nieuwe set is die iets mankeert.

    Toch wel een beetje zielig...

    Afbeelding

    Hopelijk snel weer beter!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: F start alweeeeer niet...accu plat?

    door Ultimate » ma jan 31, 2011 6:49 am

    ttdesign6 schreefColonToch wel een beetje zielig...

    Hopelijk snel weer beter!


    Ik had het zelfde toen mn auto voor de APK moest, net het gevoel alsof je kindje voor controle naar het ziekenhuis moet, en maar hopen dat ze niets heeft :lol:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door schrokke » ma jan 31, 2011 9:37 am

    Ik zou toch eerst eens opzoeken waar het vonkt.
    Nu ga je zoeken naar een speld in een hooiberg.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door ovi » ma jan 31, 2011 9:49 am

    Dus nog altijd niet gevonden! :(
    Dikke miserie zo'n dingen en ik heb hetzelfde met mijn Tiger!
    Hier is het de ignition coil die blijkbaar de geest aan het geven is. :evil: Ik heb een andere besteld dus zal het één dezers weten. Ook een tijdje zot achter gezocht en nieuwe bougies en kabels gestoken dus ik weet hoe je je voelt kerel! :wink:

    Ik lees hier juist een topic over motor loopt op 3 cilinders en die heeft ook een vonk! Is dit niet hetzelfde als uw probleem makker?
    viewtopic.php?f=2&t=11184
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door BlackFox » ma jan 31, 2011 10:22 am

    Nee, deze heeft nog een aparte rotor met verdeelkap, en geen bobijn op de bougie ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door ovi » ma jan 31, 2011 10:57 am

    BlackFox schreefColonNee, deze heeft nog een aparte rotor met verdeelkap, en geen bobijn op de bougie ;)

    Spijtig want anders was zijn probleem gevonden en opgelost!
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door Carl » ma jan 31, 2011 12:01 pm

    't ziet ernaar uit dat dit stilaan een forum wordt voor mensen die alle 4 cilinders willen gebruiken.
    Volgende keer bij een treffen of dynorun werkt ieders motor geheid perfect....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door ttdesign6 » ma jan 31, 2011 12:31 pm

    Ik heb nu nog de kans om 1 bougiekabel om te wisselen die ik verdenk en die nog niet gewisseld is.

    Voor de zoektocht naar vonken moet ik echt tot het donker wachten, die zie ik zo niet. En helaas ben ik dan veelal niet thuis en daarbij dat het dan gewoon te koud is om leuk te sleutelen.

    Ik hoop dit vanavond te kunnen doen...

    Het loopt allemaal geen storm, ik heb vervangend vervoer en wil toch dat de F wat minder kilometers gaat maken (wat aardig aan het lukken is op deze manier). Ik hoop dat het donker me het een en ander duidelijk gaat maken.

    @ovi, bedankt voor het medeleven maar helaas heeft bijna iedereen een ander probleempje :P En het begint inderdaad sterk te neigen naar een 3 cilinder clubje :D Achja, het is weer bijna lente en dan zijn we dit allemaal weer vergeten en rijden we lekker met het kapje open met een mooie 4 cilinder roffel :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Motor F loopt onregelmatig, bougiekabels/bougies?

    door Ultimate » ma jan 31, 2011 2:30 pm

    ttdesign6 schreefColonHet loopt allemaal geen storm, ik heb vervangend vervoer.

    Achja, het is weer bijna lente en dan zijn we dit allemaal weer vergeten en rijden we lekker met het kapje open met een mooie 4 cilinder roffel :P


    Wat rij je nu dan? Ben wel benieuwd :wink:

    En wel op tijd klaar zijn voor de Gooische Vrouwenrit!
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
BUTTON_POST_REPLY 199 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten