BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » di apr 21, 2009 8:54 pm

Niet beter echt, vandaag tegen Maserati GranTurismo. Die auto was zo heet! Dat geluid, even een sprintje op de houtlaan getrokken tot de 185 maar toen gestopt. Gewoon voor de fun naast elkaar aan het rijden. Oudere man die een constante lach had maar het was vrij leuk.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » wo apr 22, 2009 10:16 am

Ian schreefColonNiet beter echt, vandaag tegen Maserati GranTurismo. Die auto was zo heet! Dat geluid, even een sprintje op de houtlaan getrokken tot de 185 maar toen gestopt. Gewoon voor de fun naast elkaar aan het rijden. Oudere man die een constante lach had maar het was vrij leuk.

Ik reed zondag nog achter een Maserati (denk dat het ook een GranTurismo was, of misschien een Quattroporte). In het wit uiteraard (vind het belachelijk maar is mode blijkbaar). Daar kwam echt een zalig geluid uit :) Als ik niet met de Volvo S40 was geweest had ik hem met mijn F eens goed in het stof laten bijten...in mijn dromen :-)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » wo jun 02, 2010 11:41 pm

Even een topicbump doen aangezien er in het andere topic over de F van D.B.C (F/TF projects) een discussie gaande is over hoe snel een F/TF wel of niet is.

on topic: vorige week nog een VW Touareg stof doen happen. Normaal hebben die dingen toch een behoorlijk koppel maar vanuit stilstand trok ik er in tweede vlotjes voorbij. Toen ik in derde zat had hij al opgegeven :twisted:
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do jun 03, 2010 7:52 am

Ja, maar daar heb je het dan ook wel over een behoorlijk zware auto.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 10:01 am

Bruce schreefColonJa, maar daar heb je het dan ook wel over een behoorlijk zware auto.

Inderdaad zwaar, maar de bestuurders van zulke wagens voelen zich vaak baas op de weg en ik vind het fijn om hen dan met hun logge bak achter mij te laten. Het doet mij deugd, dat geef ik toe :oops:
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do jun 03, 2010 10:08 am

Ik vind persoonlijk wel dat er eer aan te behalen moet zijn.

Ik kom bij het stoplicht ook nog wel eens van die Sjonnies tegen in een oude golf met een Halfords uitlaatje en dan neem ik de moeite niet eens, dan weet ik al dat ik die achter mij laat. daar vind ik geen lol aan.

Maar van de andere kant, die touar.. dinges komen ook met een W12 diesel, dan ga je het echt niet winnen ben in bang...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do jun 03, 2010 11:10 am

De Gran Turismo heeft vind ik wel ongeveer het mooiste geluis wat een auto kan hebben....zalig!

De Audi Q7 van mijn schoonvader kan ik nog wel enigzins bijhouden. (3.0 TDI, wel gechipt tot 600 NM).

Boven de 140 zoiets laat de f het toch afweten...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 11:21 am

Bruce schreefColonIk vind persoonlijk wel dat er eer aan te behalen moet zijn.

Ik kom bij het stoplicht ook nog wel eens van die Sjonnies tegen in een oude golf met een Halfords uitlaatje en dan neem ik de moeite niet eens, dan weet ik al dat ik die achter mij laat. daar vind ik geen lol aan.

Maar van de andere kant, die touar.. dinges komen ook met een W12 diesel, dan ga je het echt niet winnen ben in bang...

Wedden dat ik hem tot 20km/h voor blijf? 8)

• RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 11:23 am

ttdesign6 schreefColonDe Gran Turismo heeft vind ik wel ongeveer het mooiste geluis wat een auto kan hebben....zalig!

De Audi Q7 van mijn schoonvader kan ik nog wel enigzins bijhouden. (3.0 TDI, wel gechipt tot 600 NM).

Boven de 140 zoiets laat de f het toch afweten...

Heb ik ook eens voorgehad met een BMW X5 3.0
    Ik bleef 2 autolengtes voor (in het begin nog meer), maar vanaf 140 ongeveer kwam hij inderdaad langzaam maar zeker voorbij gereden.
    Maar als we het beschouwen als een quarter mile race dan had ik toch gewonnen :D

ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do jun 03, 2010 11:27 am

Haha inderdaad :lol:

De Mini Cooper S blijf ik toch wel aardig bij. Accelareert wat sneller, maar die rijdt me echt niet zoek...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 11:32 am

ttdesign6 schreefColonHaha inderdaad :lol:

De Mini Cooper S blijf ik toch wel aardig bij. Accelareert wat sneller, maar die rijdt me echt niet zoek...

Heb ik ook eens mee 'geraced'.
    Lang recht stuk van dikke kilometer.
    Hij liep uit tot 10 meter ongeveer maar verder kon hij niet wegkomen.
    Was best trots op de F dat ik hem zo goed kon bijhouden. Had verwacht dat ik vernederd ging worden toen :wink:

Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do jun 03, 2010 1:03 pm

Toch wel een probleempje gehad om de mini cooper S bij te houden.
    Reed mij wel compleet zoek, maar 't was wel een dare devil, een mens met wat gezond verstand had zulke risico's niet genomen op een relatief drukke baan.
    Eens kijken wat je auto kan is leuk, maar 't moet wel veilig en verantwoord blijven.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do jun 03, 2010 1:22 pm

Carl schreefColon

Reed mij wel compleet zoek, maar 't was wel een dare devil, een mens met wat gezond verstand had zulke risico's niet genomen op een relatief drukke baan.
    Eens kijken wat je auto kan is leuk, maar 't moet wel veilig en verantwoord blijven.

Als je levensgevaarlijke toeren moet uithalen om iemand zoek te rijden dan is je auto gewoon niet snel genoeg. Een echte snellere auto kan je zoekrijden op een gewone manier, dus niet bv. voorbijsteken in een bocht en van die dingen.
    Je hebt altijd mensen die nog liever sterven dan een sprintje verliezen maar zo fanantiek ben ik toch niet hoor.

ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do jun 03, 2010 2:17 pm

RacingGreen schreefColon
    Carl schreefColon

Als je levensgevaarlijke toeren moet uithalen om iemand zoek te rijden dan is je auto gewoon niet snel genoeg. Een echte snellere auto kan je zoekrijden op een gewone manier, dus niet bv. voorbijsteken in een bocht en van die dingen.
    Je hebt altijd mensen die nog liever sterven dan een sprintje verliezen maar zo fanantiek ben ik toch niet hoor.

Precies ja,

Af en toe wedstrijdje is gewoon grappig en leuk, ik bedoel...je hebt niet voor niets een leuke snelle auto. Maar het moet inderdaad wel leuk blijven en je moet geen acrobatise toeren uit halen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do jun 03, 2010 8:43 pm

Ik moet mijn woorden vandaag intrekken. Vandaag de F nog eens buitengehaald en wat gaan rijden. Ik had direkt het idee, dat ik de kick van altijd miste. In eerste instantie dacht ik dat het aan mij lag, het dus tussen mijn oren zat, maar het rare was dat de wagen langs de andere kant dan weer net aggresiever klonk, maar niet echt vooruit te branden was. Na een tijdje bij vol optrekken zelfs hier en daar een aarzeling. Tenslotte kreeg ik de wagen zelfs niet in het rood; trager in de revs en stoppend op 6800 toeren. Veel lawaai dus, weinig power en dat merkte ik toen ik een fille voorbij stak en ik niet verwachtte er maar juist voorbij te geraken.... :shock:
    Typisch, nooit geen problemen met de F, tot het seizoen daar is. T'zal toch geen waar zijn zeker dat hij terug uit elkaar gaat liggen op de brug tijdens de komende ritten en ik terug overal zal moeten opdagen met de ZT :? Feit is dat er wat andere MG's voorrang krijgen op de mijne, omdat dit al was afgesproken...Dju dju dju he !
    Vermoeden gaat naar één van de VVC sensors, waardoor het VVC mechanisme niet werkt, of misschien zelfs andersom (door een verstopping) zodat het juist altijd werkt... (dat laatste was een tip van Paul) Volgende week even de T4 er aan hangen voor een diagnose.
    Ik ga voorlopig even de "1" van het "180"-type plaatje weghalen, want daar zal ik nu niet ver naast zitten denk ik. :evil:
    Gelukkig had ik ingepland met de ZT-T naar Silverstone te gaan morgen, en deze is wel helemaal top in orde, want daar heb ik enkele dagen aan bezig geweest...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten