BUTTON_POST_REPLY 116 berichten
Op welke hoogte moet een F afgesteld zijn?
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do maart 05, 2009 12:01 pm

Top wat betreft de flyers !!!

@HansZ: laat ook even je uitlijning ciontroleren dan weet je zeker dat alles in orde is. Noteer (of onthoud) dat de uitlijning in orde was bij die bepaalde hoogte.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

door Superboer » vr apr 10, 2009 9:11 pm

Sorry mensen, maar ik haal toch nog even dit topic van stal.

Als ik alle reacties die hiervoor zijn gegeven nog eens doorkijk dan krijg ik de indruk dat mijn F toch wel erg laag staat (33 cm) met als gevolg dat de afstand tussen de bodem van de auto en het wegdek nog geen 11 cm bedraagt. Wat weer tot gevolg heeft dat ik met de bodem van de auto regelmatig op van die verkeersbalken klap.

Afbeelding

Maar dan nu mijn vraag:
    1) Zou het kunnen dat mijn F door de vorige eigenaar voorzien is van lowering pins en dat ie daardoor nu op 33 cm staat?

2) Indien ja, hoe kan ik controleren / zien of deze gemonteerd zijn?

3) Als er geen pins gemonteerd zijn, op welke hoogte kan ik 'm dan het best laten zette.

Vrolijk Pasen allemaal! :)))
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

Wi-j komt altied weer terug!
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr apr 10, 2009 9:29 pm

1) De kans is groter als de F een Duits verleden heeft, aangezien lowering pins een 'officiële optie' was, door de Duitse invoerder geïntroduceerd.
    2) Misschien best nog wel eens de hoogte en de druk in het systeem naast elkaar leggen. Al een stuk lastiger, de knuckles er eens 'uitwippen' en van de gelegenheid gebruik maken om ze te checken (plastiekdeel, stofkapjes, smeervet).
    3) Toch zeker 34 of meer... officieel is het 36,8cm maar we weten allemaal dat dit te veel is.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    MG'sCOLON MGF 1999

door Superboer » vr apr 10, 2009 9:41 pm

ErikB schreefColon1) De kans is groter als de F een Duits verleden heeft, aangezien lowering pins een 'officiële optie' was, door de Duitse invoerder geïntroduceerd.
    2) Misschien best nog wel eens de hoogte en de druk in het systeem naast elkaar leggen. Al een stuk lastiger, de knuckles er eens 'uitwippen' en van de gelegenheid gebruik maken om ze te checken (plastiekdeel, stofkapjes, smeervet).
    3) Toch zeker 34 of meer... officieel is het 36,8cm maar we weten allemaal dat dit te veel is.

ad 1) Mijn F is een geboren Nederlansche, dus geen import
    ad 2) Kun je op de één of andere manier zien of er pins gemonteerd zijn?
    Audi A4 Avant - 2017

ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr apr 10, 2009 9:46 pm

2) pins zijn er altijd gemonteerd hé.... de lowering pins zijn echter korter. Als de auto opgekrikt wordt dan blijft de pin nog altijd 'half' verscholen zitten. De druk moet eraf, zodat de knuckle meer naar boven kan, de onderkant uit het kommetje kan en dan kan heel de k nuckle met pin bekeken worden.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » vr apr 10, 2009 9:47 pm

Is de optimale druk in psi eigenlijk gelijk ongeacht je nu lowering pins hebt gemonteerd of niet?
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr apr 10, 2009 9:58 pm

MGF schreefColonIs de optimale druk in psi eigenlijk gelijk ongeacht je nu lowering pins hebt gemonteerd of niet?

Jep, het grote voordeel hé.... Dikwijls ga je met de lowering pins naar een hogere druk aangezien je voordien 'te laag' rijdt (Bruno zal dit waarschijnlijk bevestigen).
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za apr 11, 2009 12:36 am

Klopt Erik, de meeste wagens met gewone knuckels rijden met een druk tss. 250 psi en 350 psi. Pas bij 36,8 kom je rond de 400 psi uit.
    Het gemakkelijkste om te weten of de wagen lowering pins heeft is om gewoon de druk te meten, en aangezien hij toch aan de pomp moet ....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

door bartje01 » za apr 11, 2009 9:04 am

Hallo, er wordt steeds gesproken over de hoogte van 36,8 cm. Geldt dit voor zowel voor als achter?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » za apr 11, 2009 9:50 am

bartje01 schreefColonHallo, er wordt steeds gesproken over de hoogte van 36,8 cm. Geldt dit voor zowel voor als achter?

De voor en achterkant zijn met elkaar verbonden.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » za apr 11, 2009 9:52 am

Bruno schreefColonKlopt Erik, de meeste wagens met gewone knuckels rijden met een druk tss. 250 psi en 350 psi. Pas bij 36,8 kom je rond de 400 psi uit.
    Het gemakkelijkste om te weten of de wagen lowering pins heeft is om gewoon de druk te meten, en aangezien hij toch aan de pomp moet ....

Beetje off topic, hoe kan jij dit bericht gepost hebben? Toen zaten wij toch nog aan tafel?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    MG'sCOLON MGF 1999

door Superboer » za apr 11, 2009 10:29 am

Heb zojuist Neijendijk in Zutphen gebeld met de vraag of ik nu even langs kan komen om m'n F op hoogte te zetten, maar dat was helaas niet mogelijk.
    Ik moet hiervoor een afspraak maken omdat de auto op de brug moet (de "vierpoot") en omdat het ongeveer een uurtje werk is. Het zou niet slechts een kwestie zijn van even oppompen.
    Ik zal na de Pasen een afspraak met ze maken.

BTW: het valt mij op dat de auto aan de bestuurderskant (voor en achter) ongeveer 1 cm lager is dan aan de bijrijders-kant. Is dat normaal?
    Audi A4 Avant - 2017

• Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » za apr 11, 2009 10:56 am

Dat kan, aangezien rechts en links 2 apart gesloten systemen zijn.

Is het trouwens mogelijk om zelf wat vloeistof af te laten. Ik heb de mijne bij 4 graden laten ophogen 34 voor 33 achter. Hij staat nu 36 voor en 34,5 achter met pins.

Vind ik zelf erg hoog.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za apr 11, 2009 6:47 pm

Bij mijn RHD is de hoogte vooraan beduidend hoger dan achteraan, dit komt naar't schijnt dikwijls voor. Wie weet hier iets van?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » za apr 11, 2009 7:39 pm

Superboer schreefColonHeb zojuist Neijendijk in Zutphen gebeld met de vraag of ik nu even langs kan komen om m'n F op hoogte te zetten, maar dat was helaas niet mogelijk.
    Ik moet hiervoor een afspraak maken omdat de auto op de brug moet (de "vierpoot") en omdat het ongeveer een uurtje werk is. Het zou niet slechts een kwestie zijn van even oppompen.
    Ik zal na de Pasen een afspraak met ze maken.

Voor alleen pompen hoef je niet op de brug maar als je de pin eruit wil halen zetten ze de auto wel op de brug.

Als je naar Nijverdal komt rijden mag je hem zelf op druk zetten. :lol:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
BUTTON_POST_REPLY 116 berichten