BUTTON_POST_REPLY 108 berichten
Resultaten van Ghostrider's mods
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr okt 29, 2004 8:12 pm

    Toch eens een weekendje UK doen dan en langs Dave Walker gaan zeker :?
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr okt 29, 2004 9:16 pm

    Ghost, met "klep" bedoel je dan een terugslagklep of wat ?
    Is het normaal dat men bij een auto de rembekrachtiger laat werken op het vacuum van het inlaatspruitstuk? Hoe doen ze dat dan bij turbo´s of compressors?

    Voor de rest, bewonder ik je wel hoor. Met mijn temperament had de zooi er al lang uit gelegen.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za okt 30, 2004 12:37 pm

    Chapeau !!
    (hoedje af)

    't Is in zo een situatie dat je er moet in blijven geloven en moet blijven doorbijten.... alles behalve makkelijk. 't Had me waarschijnlijk ook niet gelukt.

    Wat het gestotter betreft: vergeet niet dat de bougies (ontstekingskaarsen) vervuild kunnen zijn door 1) het rijke mengsel (backfires) en 2) het veelvuldig opnieuw afstellen en proberen. 't Is iets stoms, maar je moet er wel rekening mee houden.

    Bleek de uitstoot ook nog eens veeeeeeeeeel te hoog.

    Zelfs ik had daar al problemen mee. Een gesloten luchtfilter (de Vader ipv. de K&N) loste dit gelukkig op (PTP raadt een ITG aan). 't Was natuurlijk wel een gok van £240.00.

    Zou een luchtfilter behuizing bij jou ook niet kunnen helpen ?
    Kan je met jouw setup door de MOT volgens Dave ?

    Om je helemaal gelukkig te maken: enig idee hoeveel je auto nu waard is na alle investeringen en het falen van de APK ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » za okt 30, 2004 2:41 pm

    Ben net bij Schalkwijk geweest (mijn garagist you know :wink: ), en even navraag gedaan hoe die problemen met de rembekrachtiger nu zijn opgelost.
    Simpel, gewoon idd je GBV gebruiken (Gezonde Boeren Verstand).
    Patrick, de monteur heeft de DTH's erafgehaald, alwaar op twee cylinders vacuum wordt gepakt voor de rembekrachtiger. Hij heeft één gaatje afgedopt, waren overigens kleine gaatjes (ca. 2 a 3 mm). Het andere gaatje heeft hij vergroot naar ca. 6 mm . Dan nog de terugslagklep verplaatsen van voren (direct op de bekrachtiger) naar achteren (bij de benzinedrukregelaar). Probleem remmen opgelost! Blijkbaar kun je vanaf één cylinder vacuum pakken, als het gaatje maar groot genoeg is.
    En veelvuldig remwerk als in woonwijken gaat wel goed als de terugslagklep aan het begin van het vacuumcirquit zit.
    Nu de uitstoot nog. Ga ik zo een mailtje voor sturen naar iemand die dit vaker heeft gedaan. Hij gaat tevens de Emerald fijntunen op de bank.
    Volgens diversen (bij Schalkwijk stonden 3 Impreza's met bij elkaar zo'n 1400 pkaas!! waarvan de eigenaren voor nog veel meer aan tuningkennis hebben) is de computer echt easy in te stellen.... Who knows.
    In ieder geval is er licht n de duisternis.
    Zal snel weer wat foto's posten. Greetzzz
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za okt 30, 2004 3:39 pm

    Dynojet wordt iig uitgesteld !!!!! Ghost-machine op de bank 8) 8) 8)
    Waar zit de bekrachtiger ? :oops: in unit met de hoodremcilinder ? :oops:
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » za okt 30, 2004 10:55 pm

    Na dit zo allemaal gelezen te hebben zou het niet beter zijn om zulke werken aan een echte vakman over te laten?? Die voor 300% weet waar hij mee bezig is en zo enkele problemen uit te sluiten. Ik kan me voorstellen dat een beetje sleutelen wel leuk is maar hier krijg je horens van...
    Maar iig als dit opgelost is, zal je hem nog liever zien.
    Veel succes!!
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo okt 31, 2004 3:13 pm

    DBM in Maarssen staat/stond iig als "vakman" geboekstaafd
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo okt 31, 2004 6:46 pm

    Net als DVA Power
    Building >200BHP K-series
  • Alexander M
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:39 pm
    WoonplaatsCOLON bij Gent, België
    CONTACTCOLON

    door Alexander M » zo okt 31, 2004 8:22 pm

    Net als Dirk Goris in Schriek, tot Peter Burgess plots 30 verborgen paarden vond in m'n motor. (btw, DG doet ook geinjecteerde motoren, maar 't zal er geen van mij zijn iig!)

    A
    '65 MGB with a twist
    '74 MGB GT V8 factory original, no modifications YET
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo okt 31, 2004 8:45 pm

    Kunnen we afronden met de moraal van dit verhaal :?:
  • Alexander M
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:39 pm
    WoonplaatsCOLON bij Gent, België
    CONTACTCOLON

    door Alexander M » ma nov 01, 2004 10:35 am

    euh, misschien: vakman + vakman = 2
    :P
    '65 MGB with a twist
    '74 MGB GT V8 factory original, no modifications YET
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 01, 2004 2:02 pm

    Don't hire women to do a men's job ?
    Building >200BHP K-series
  • Gast

    door Gast » ma nov 01, 2004 10:55 pm

    Sander schreefColonDon't hire women to do a men's job ?
    :lol:
    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    vind ik ´n goeie
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma nov 01, 2004 10:57 pm

    dat was ik dus
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » di nov 02, 2004 12:41 am

    Moet toch zeggen (nog even navraag gedaan bij Schalkwijk) dat niet stomweg geboord is in de DTH voor meer vacuum... :wink:
    De tip kwam van een specialist in cirquitwerk, wat DBM overigens ook doet. Allemaal geen verkeerde bedrijven; blijkbaar is de K-engine toch een beetje apart. Zeker de VVC!
    Volgende week komt de betreffende specialist mijn motor aan de laptop hangen. Hij komt dan naast me zitten tijdens het rijden, waarbij de motor bij verschillende snelheden wordt behandeld. Tijdens het rijden, omdat alleen zo een realistische rijwind gecreeerd wordt. Tijdens de uitstoottest zal er wellicht nog wat nagetuned worden... In ieder geval gaan ze volgende week m'n Emerald programmeren. Krijg ik een mapping, geschikt voor de APK. Verborgen pkaas zullen op een dyno gevonden moeten worden. Dit zal denk ik per (constant gehouden) toerental gebeuren. Er zal dan een tweede mapping gemaakt moeten worden, zodat deze bij de APK tijdelijk vervangen kan worden. Een map met weinig uitstoot en normaal rijgedrag, en een map voor maximaal scheurplezier.

    Zouden ze dat bij de dynojet in Goes kunnen?
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 108 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten